کد خبر 1307613
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
بورس و بازهم عقب‌گرد!

بورس در هفته جاری در مدار نزول در حرکت بود و روند کاهشی شاخص کل بورس تا جایی ادامه یافت که این شاخص‌ طی مدت اخیر برای چندمین بار به زیر یک میلیون و ۳۵۰ واحد سقوط کرد.

به گزارش مشرق، بورس هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد؛ به طوری که در روز شنبه شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۴۴۲ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۳۶۶ هزار واحد نزول کرد.

روز یکشنبه بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت و در حالی که توانسته بود تا یک میلیون و ۳۶۹ هزار وماحد افزایش یابد کار خود را در حالی به پایان برد که در رقم یک میلیون و ۳۶۸ هزار واحد قرار داشت.

روز دوشنبه نیزشاخص کل بورس با ۴۱۸۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد و در روز سه شنبه هم با ۶۸۴۵ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد کاهش یافت.

در نهایت بورس هفته جاری را در حالی به پایان برد که شاخص کل بورس به زیر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد رسید.

در روز چهارشنبه شاخص کل را بیش از ۱۷ هزار واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد را ثبت کرد.

بر این اساس، طی یک سال و نیم گذشته این برای بار چندم است که شاخص کل بورس به زیر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد سقوط می‌کند و لازم به ذکراست که این اتفاق در حالی رخ داده که تحلیل گران بر این باورند که گزارش‌های شرکت های بورسی و همچنین قیمت ها در بازارهای جهانی مثبت و صعودی است و در کنار از دست رفتن اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه برخی ابهامات سیاسی و اقتصادی از جمله قیمت گذاری دستوری وضعیت مذاکرات وین و غیره به سقوط بورس دامن زده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سعید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    بورس تا حداقل 2 سال دیگر در نوسان همین شاخص است، مگر اتفاق و برنامه خاصی مواجه شود که ریزش بیشتر و یا رشد بیشتر را در پیش بگیرد، به نظر من بورس به مذاکرات برجام، و رشد دلار، وابستگی کامل ندارد، بیشترین تأثیر بر رشد بورس برمی گردد به رشد اقتصادی تولید خالص، ناخالص کشورمان. دولت رئیسی خیلی کاراها را باید انجام دهد تا جبران خرابکاری های دولت روحانی را جمع کند، ضمن اینکه با مشکلاتی چون تغییرات در ساختار اقتصادی، بودجه ای، نظارتی و اجرایی وزارتی روبرو است. از اینکه گفتم تا 2 سال دیگر در همی روال است، بر این اساس است که دولت جهت جبران کسری بودجه کذایی سالهای قبل و یا پوشش بودجه های سال جاری و بعد دو مسیر را دارد، ابتدا استقراض از بانک دوم اینکه خودش ارا بدهکار کند با فروش اوراق به بخشهایی که با فروش اوراق با سر رسید دو ساله امکن است را جبران کند. در پایان دو سال یعنی سال 1402 اگر اقتصاد ایران با برنامه ریزی رشد مثبت داشت، دولت براحتی از پس گرفتن به خرید اوراق خود بر می آید و اگر چنین اتقاقی نیافتد یعنی دولت رشت مثبت اقتصادی نداشته باشد مجبور به تأمین این اوراق از محلهای دیگر است، یکی از منابع آن فروش این اوراق با سهام شرکت های دولتی است. که آیا مستقیم وارد بورس کند یا غیر مستقیم واگذار نماید. البته با توجه به تیم اقتصادی دولت رئیس محترم، و همسویی و همگرایی سه قوا، به یقین می توان گفت که حتی بدون توافقات برجام ما به یک مهار تورم، و به یک شاخص مثبت از ارزیابی اقتصادی دولت خواهیم رسید انشاءا...، آثار چراغ سبز برنامه های دولت دارد شکل می گیرد و اتفاقات خوبی در وزارتخانه ها دارد می افتد که حتی من نویسنده کارمند این دولت هستم، به وضوح جهش حرکت رو به جلو را می بینم.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    بازار بورس ایران اصلأ ربطی به اعتماد به صنعت و این جور مفاهیم ندارد. بازار بورس با دلار بالا می رود و پایین می آید. تنها نکته این است که این بالا و پایین رفتن در یک جهت هست اما همزمان نیست. از این قرار مردم کشور نه تنها باید از پایین آمدن ارزش کل بورس نگران نباشند بلکه باید خوشحال هم باشند چونکه پایین آمدن بورس نوید کاهش قیمت دلار، افزایش ارزش پول ملی و کاهش نرخ تورم و بالتبع پایین آمدن قیمت ها را می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس