درگیری بین افراد مسلح در مرز ایران و افغانستان پایان یافت

عصر امروز تعدادی افراد مسلح اقدام به تیراندازی به سمت کشاورزان ایرانی در مرز افغانستان کردند که منجر به درگیری برای دقایقی میان آنها و نیروهای مرزبانی شد.

به گزارش مشرق، بعدازظهر امروز، تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند.

مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری بطور کامل پایان یافته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، این تجاوز مرزی، در محدوده‌ای رخ داده که مرزبانان رسمی طالبان هنوز در آن مستقر نشده‌اند و گروهک‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر همچنان در آن فعال هستند.

با توجه به تجاری‌بودن مرز این منطقه و با توجه به نیازهای ضروری مردم افغانستان برای تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی خود بخصوص در فصل سرما، ضروری است مسؤولان طالبان، بلافاصله با عوامل این تجاوز مرزی برخورد کنند.

جمهوری اسلامی ایران، پیش از این در مذاکرات با مقامات طالبان، برای آموزش نیروهای نظامی و مرزبانان افغانستانی اعلام آمادگی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    23 1
    خوشبحال کشوری که همسایگان با ثبات و متمدن دارد.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      8 0
      آره والله ! دقیقا" زدی تو خال .. !
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    27 7
    دستمون نمک نداره مراقب باشید قضیه محمود افغان و تصرف اصفهان تکرار نشه. پاسخ قاطع و جدی به طالبها باید داد
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      2 11
      من خودم اهل اصفهان هستم. اما می گویم جنایات گرگین خان حاکم صفویان بر قندهار سبب شورش طابقه غلجایی شد.
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      1 2
      خوشبختانه در آن حد و اندازه ای نیستند ..
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      12 2
      دوست گرامی که خودت رو اصفحانی معرفی کردی ، جهت اطلاع : افغان ها نزدیک به ده سال در اصفحان قتل و غارت و چپاول کردند ایران رو شما آمدی توجیه این جنایات افغان ها رو به حاکم افغان در قندهار ارتباط دادی ؟
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    6 1
    مدارسی در کرج وجود دارد که ۲ سوم آنها از اتباع افغان هستند.ایران میزبان میلیون ها افغان در کشور است
    • iran IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      11 2
      من هم ساکن البرز کرج هستم ، گفته می‌شود بیش از 13 سیزده میلیون مهاجر غیرقانونی اتباع افغانی در ایران هستند که بخش زیادی از افاغنه با زن و همسر در ایران هستند به شدت هم زاد و ولد دارند یعنی طی چند سال آینده قطعا" با این زاد و ولدها جمعیت اافغان ها در ایران بیش از دو برابر جمعیت کنونی هم بشوند و این برای کل ایران و خصوصا" آینده ایران و ایرانیان زنگ خطری است ! مشرق جان التماس دعا ..
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 3
    به نظرمن ممکنه اشرار باشن،ممکنه هم نفوذی ها امریکا و غرب، در افغانستان بشن،که میخوان ایران رو تحریک کنند! که گزینه دوم بسیار متحمل تر! با توجه به اینکه جبهه نظرات و اپلود ویدئو و پرت پلا گویی در سطح اینترنت در این چند روز فعال شده! میشه در نظرات همین خبر هم مشاهده اش کرد! به هر حال امریکا و غرب جبهه اپوزسیون افغانستان رو فعال کردن! و به هیچ وج اجازه نمیدن کسی از سیستم فکری امریکا و غرب خارج بشه! الان مرحله جنگ نرم شدید امریکا و غربه! بازوی عملیاتشون هم داعشه .
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    5 0
    بیشتر توضیح بدهید، ظاهرا سلاح های سنگین آمریکایی را آورده اند برای زدن ما !!!!!
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    اخبار بیست وسی توضیح داد، ممنون
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    ایران با توپخانه پهپاد زدشون
  • CA ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    2 0
    کنتور نداره طالبان فیلم حمله گذاشته فرمانده محلی نیمروز هم‌برای ایران خط و نشان کشیده اونوقت آقایان در ایران مشغول ماستمالی کردن قضیه هستند
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 1
      حکم پشه ای رو دارند که روی یک فیل نشستند اینقدر کوچک که حتی فیل حضور پشه رو احساس نخواهد کرد .. حکایت همین داستان ! ولی ایران باید پاسخ این گستاخی رو بدهد
    • كفشنده IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      1 0
      درود بر شرفت.
  • AT ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    من سالهاست که در اینترنت»در یوتیوب و دیگر تارنماهای اینترنتی کامنتهای افغانها و دیگر شهروندان کشورهای دیگر را میخوانم و برایم عادت شده»»باید بگویم افغانی های زیادی بر علیه مردم و فرهنگ و تمدن ایران لجن پراکنی کرده و دشنام میدهند،که خیلی هایشان داخل ایران زندگی میکنند!>>که به نظر من به دلیل۱. حسادت/۲.بزرگ بینی کاذب( به دلیل تاریخ من درآوری و غیر واقعی شفاهی که باور افغانها شده)/۳.تعصب شدید ملی و قومی که بین آنها وجود دارد/۴.عقب ماندگی فکری و فرهنگی و رنج تاریخی ناشی از آن و... است،/ایران میزان بیشترین تعداد افغانها در جهان است که از سه و نیم میلیون تا ۷ میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی را در بر میگیرد...که اگر از لحاظ جمعیتی(با توجه به نرخ خیلی بالای زاد و ولد بین آنها) کنترل نشود،»بی شک از نظر امنیتی،فرهنگی،اجتماعی و...خطر زیادی برای کشور ایجاد خواهد کرد... .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس