کد خبر 1307215
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی

گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی تغییر داد.

به گزارش مشرق، گوگل در روز سه‌شنبه به احترام لطفی علی‌عسگرزاده ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و استاد ایرانی علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا و همچنین مبدع نظریه منطق فازی و شاخه‌های متنوع آن، لوگوی خود را تغییر داد.

از پدری ایرانی (اردبیلی) و مادری روس در باکو در جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی متولد شد و تحصیلات اولیه خود را در باکو و تهران انجام داد.

بیشتر بخوانید

گوگل لباس جدید به‌تن کرد +عکس

لطفی‌زاده با خلاقیت ذهنی خود نظریه‌های متعددی را در زمینه تخصصی خود ارائه کرد. در اوایل دهه ۱۹۶۰ متوجه شد که نقش انسان و مغز آن در دانش مهندسی سامانه‌ها لحاظ نشده‌است. در سال ۱۹۶۵ اثر پیشگامانه خود در زمینه مجموعه‌های فازی را در مقاله‌ای با عنوان «مجموعه‌های فازی» منتشر کرد که در آن با وارد کردن ارزش‌هایی مثل کوتاه و بلند در ریاضیات، متغیرهای فازی را معرفی کرد. او روش تازه‌ای برای بررسی عدم قطعیت ارائه کرد که شبیه تئوری احتمالات بود، اما عین آن نبود. در ۱۹۷۳ نظریه منطق فازی خود را طرح کرد.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی

گفته می‌شود نوآوری‌های این دانشمند ایرانی، امکان‌پذیری یک پارادایم تازه در هوش مصنوعی را تبیین، و رئوس کلی آن را ترسیم کرده‌است. لطفی علی‌عسگرزاده در سال ۲۰۱۷ درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    زنده باد ایران و اندیشمندان آن.
  • .. IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 1
    قابل توجه اون نادان هایی که میگن شرکت های آمریکایی به ایرانیان توهین میکنند میبینید که آنها از دولت مرکزی جدا هستند و به تمام کشور ها احترام می‌گذارند
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 1
      نه بابا! جدی می یگی! خودشون گفتن؟! حالا مگه روز ملی در امریکا و غرب اعلام شده؟! یک لگو ساده است! .. ایشون و این شخص،چه کمیک به کشور ایران کرد؟! و دست اورداش برای غربی،چه چیزی به ارمغان اورد؟! انشالله که در نهایت باعث رشد دین داری و خدا پرستی بیشتر شده باشه! نه قدرتمند شدن رژیم ها ضد خدا و ملحد و ساخت و بمب و موشک و .. ! بسیار کار بد!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    6 3
    ترک ها کلا خیلی باهوشن والا
    • صدر تبریزی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      2 3
      ترک واقعی آسیای شرقی و زردپوست و چشم بادامی.ترک زبان با ترک تبار فرق داره. ما اول و آخر ایرانی هستیم،قومیت گرایی فتنه پانترکیسم و همه جای دنیا محکومه چون قومیت ستیزی هم زاییده اونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس