کد خبر 1307045
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
برف و باران در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بامداد پنج‌شنبه شاهد بارش‌های رگباری، وزش باد شدید موقتی، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین ۱۰ تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالاتر از ۱۳۰۰ متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

به گزارش مشرق، سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگویی با هشدار سطح نارنجی (جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بامداد پنج‌شنبه ۱۱ تا صبح جمعه ۱۲ آذر ماه امسال شاهد بارش‌های رگباری ، وزش باد شدید موقتی، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین ۱۰ تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالاتر از ۱۳۰۰ متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه بارشی سطح استان مازندران است، افزود: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن و سیلابی شدن آب رودخانه‌ها (به‌ویژه رودخانه های نواحی مرکزی استان)، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران،  بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها و مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها تاکید کرد و گفت:  احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌ها است.

این مسوول با اشاره به طوفانی شدن دریای مازندران، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در آسمان مازندران هستیم.

*پرهیز از ترددهای غیرضروری

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز در ادامه با اشاره به نفوذ سامانه‌ بارشی طی روزهای پایانی هفته جاری، گفت: تاکید پلیس کماکان بر پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان از توقف به‌ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند، گفت: بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز توسط دوربین‌های نظارتی درحال اجرا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس