سمیر جعجع: در پی درگیری مسلحانه‌ با حزب الله نیستیم

رهبر حزب القوات اللبنانیه با بیان اینکه در پی درگیری مسلحانه‌ با حزب الله نیستند، ادعا کرد که این حزب در انتخابات پارلمانی پیروز خواهد شد.

به گزارش مشرق، سمیر جعجع رهبر حزب القوات اللبنانیه که اخیرا ادعاهای زیادی علیه حزب الله مطرح کرده بود، گفت که در پی درگیری با حزب الله نیست.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از جعجع گزارش داد که القوات اللبنانیه نمی‌خواهد درگیری مسلحانه‌ای با حزب الله داشته باشد و به خاطر نقش ارتش لبنان، نگران خشونت فرقه‌ای نیست.

در طول جنگ داخلی لبنان از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰، حزب القوات مناطقی از جمله شرق بیروت را در تسلط خود داشت. در پی درگیری‌های «الطیونه» در ماه اکتبر، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله گفت که  حزب القوات در تلاش است که درگیری‌های فرقه‌ای به وجود آورد.

جعجع ادعا کرد که حامیان حزبش، طرف درگیری‌ بودند، اما سازماندهی این اقدام را رد کرد. در جریان درگیری های الطیونه، هفت نفر از اعضای حزب الله و جنبش امل شهید شدند.

وی در ادامه به مسئله انتخابات پارلمانی لبنان پرداخت و مدعی شد که در صورت برگزاری انتخابات، حزب او اولین حزبی است که پیروز می شود و جنبش میهنی آزاد، متحد اصلی حزب الله، شکست خواهد خورد.

رهبر القوات همچنین ادعا کرد که حزب الله و متحدانش به دلیل ترس از شکست در انتخابات در پی به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی  هستند.

جعجع که همپیمان عربستان سعودی در لبنان است، بدون هیچ اشاره‌ای به نقش ریاض و واشنگتن و عاملان آنان در نابودی اقتصادی لبنان، مدعی شد که حزب الله دلیل اصلی اختلاف برخی از کشورها با بیروت است و این مسئله به اقتصاد لبنان آسیب می رساند.

وی با بیان اینکه القوات هیچ حمایت مالی از ریاض دریافت نمی‌کند در پایان از عربستان سعودی و کشورهای عربی خلیج فارس به عنوان «ریه اقتصادی لبنان» یاد کرد.

این در حالی است که پس از کشتار الطیونه که به دست عوامل جعجع صورت گرفت، «فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان گفت: این همان سمیر جعجع واقعی است؛ جنایتکار، قاتل و تک‌تیراندازی که از فرصت‌ها برای دستاوردها سیاسی استفاده می‌کند و لو به قیمت ریختن خون. یک قاتل و جنایتکار شایسته عفو نیست و جعجع مسؤول وضعیتی است که اکنون در لبنان دچار آن هستیم.

چندی پیش و در تیراندازی تک‌تیراندازان به سمت هوادران حزب‌الله و جنبش امل در الطیونه بیروت هفت نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

 برآوردها نشان می‌دهد که این کمین از پیش طراحی شده بوده و یکی از مسؤولان حزب القوات یک روز قبل از حادثه در منطقه حاضر شده است و بر آمادگی‌ها برای کمین نظارت کرده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس