رئیسی نمایه

جبهه تحولخواهان انقلابی در نامه جدید خود به رئیس جمهور پیشنهاد داده است تا احداث خط آهن کریدور جنوب به شمال در حاشیه شرقی کشور را در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

به گزارش مشرق، جبهه تحولخواهان انقلابی در نامه جدید خود به رئیس جمهور پیشنهاد داده است تا احداث خط آهن کریدور جنوب به شمال در حاشیه شرقی کشور از مرزهای آبی استان سیستان و بلوچستان به استانهای خراسان و مرزهای شمالی ایران با همسایگان و شرق دریای مازندران در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

هوالحکیم
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
با احترام؛ سفر اخیر جنابعالی به ترکمنستان و شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان اکو، نویدبخش دوره جدیدی از تحول در دیپلماسی منطقه ای و سیاست همکاری های اقتصادی با همسایگان ایران اسلامی است. در کنار طرح پیشنهادات ابتکاری اقتصادی در این اجلاس مهم، دستاورد ارزشمند انعقاد قرارداد سوآپ گازطبیعی بین دو همسایه مهم شمالی ایران (ترکمنستان و آذربایجان) و تامین بخشی از نیاز گازطبیعی پنج استان در مسیر ترانزیت به عنوان کارمزد بدون نیاز به جابجایی پول، الگویی موفق از این راهبرد جدید در دیپلماسی اقتصادی دولت را به نمایش گذاشته است.

تغییر رویکرد دولت جمهوری اسلامی از نگاه به دستان خالی و بسته غربی ها به سمت کشورهای همسایه دارای منافع مشترک و فعال سازی فرصتهای متعدد و مغفول منطقه ای، زمینه را برای تنوع در سیاستهای منطقه‌ای و بین المللی مهیا کرده، این پیام مهم را به کشورهای سلطه گر جهانی مخابره می کند که ایران همزمان با پیگیری مجدانه و انقلابی حقوق مسلم خود در لغو تحریمهای ظالمانه، برای حل مشکلات اقتصادی و حل مسائل مورد نیاز خود، معطل تصمیم آنها نمی ماند و سبدی متحول شده از راه حل های متنوع را در دستور کار خواهد داشت.

در ادامه این مسیر منطقی و اصولی، پیشنهاد میشود به عنوان یکی از گامهای مهم آینده، احداث خط آهن کریدور جنوب به شمال در حاشیه شرقی کشور از مرزهای آبی استان سیستان و بلوچستان به استانهای خراسان و مرزهای شمالی ایران با همسایگان و شرق دریای مازندران در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد تا ضمن تکمیل زیرساخت ترانزیتی شمال ـ جنوب، امکان صادرات انواع محصولات بویژه فرآورده های نفتی به کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان نیز بیش از پیش فراهم شود. استفاده از ظرفیت سازمان اقتصادی اکو و نیز فرصتهای تفاهم نامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین برای تامین مالی منطقه ای این ابرپروژه ملی و منطقه ای قابل بررسی و انجام خواهد بود.

بااحترام مجدد
جبهه تحولخواهان انقلابی
۹ آذر ۱۴۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    شایسته بود این خط ریلی خیلی پیش از اینها اجرایی شود. الان دیر شده ولی اجرای آن ضروری است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس