کد خبر 1306831
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

آیا شما نیز از آن دست از زبان آموزانی هستید که سال ها است به آموزشگاه های مختلف مراجعه کرده و تجربه حضور درکلاس های حضوری و آنلاین مکالمه را داشته اید اما هنوز نیز قادر نیستید زبان انگلیسی را به درستی صحبت کنید؟ خبر خوبی برای شما داریم، شما تنها افرادی نیستید که با این مشکل مواجه هستند افراد بسیاری در سرتاسر دنیا با این مشکل مواجه اند و حتی پس از سال ها زندگی در کشورهای انگلیسی زبان به خوبی مهارت اسپیکینگ خود را نتوانستند تقویت کنند! بسیاری از زبان آموزان هنگامی که در مورد مهارت های زبان انگلیسی با آن ها صحبت می کنیم مشکلی با رایتینگ و لیسنینگ ندارند ولی همیشه از ضعف مهارت اسپیکینگ خود صحبت می کنند. در این پست قصد داریم برای شما زبان آموزان عزیز 6 روش طلایی برای تقویت مهارت اسپیکینگ و بهترین کلاس مکالمه آنلاین زبان را به شما معرفی می کنیم:

روش های طلایی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

کلاس مکالمه حضوری یا آنلاین؟

واقعا تفاوتی نمی کند که در کدام نوع کلاس حضور داشته باشید تا اسپیکینگ و مکالمه تان تقویت شود چون در هر دو حالت می توانید ارتباط موثری با استاد و زبان آموزان برقرار کرده و مکالمه کنید ، اما مزیت دوره های آنلاین این است که به دلیل حضور در منزل ، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و به دلیل حذف زمان رفت و آمد به آموزشگاه ، زمان بیشتری برای مرور درس های تان خواهید داشت. از طرفی هزینه حضور در کلاس آنلاین مکالمه کمتر از حضوری است و اگر بتوانید سایت مناسبی برای آموزش پیدا کنید که با استاد رابطه مستقیم و همیشگی داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم به صورت آنلاین اسپیکینگ تان را تقویت کنید.

عبارات را یاد بگیرید و نه لغات را

یکی از رایج ترین اشتباهات زبان آموزان مطالعه  لغات به صورت تکی و بدون متن است. این یکی از مواردی است که نه تنها به زبان کمکی نمی کند بلکه گاهی اوقات آن ها را گمراه نیز می کند. درست است که دامنه لغات در یادگیری زبان دوم نقش کلیدی را بازی می کند ولی مهمتر از دامنه لغات بالا استفاده از آن در شرایط مختلف است. زمانی که یک زبان آموز نمی داند تفاوت اصلی Affect و Effect در چیست و کجا باید آنها را به کار ببرد دانستن معنای آن نیز برای او کاربردی ندارد.

کمتر به گرامر دقت کنید

برخی از متخصصین آموزش زبان انگلیسی بر این باور هستند که به منظور یادگیری زبان انگلیسی شما نیازی به آموزش گرامر ندارید تنها کافی است مانند کودکان در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید، ولی بحث گرامر به این صورت که این دسته از زبان آموزان می گویند نیست شما نیاز دارید با مفاهیم گرامری آشنا باشید ولی هنگام صحبت کردن نیاز ندارید خیلی بر روی آن ها تمرکز کنید. بهتر است زمانی که در حال صحبت هستید کانون توجه خود را بر روی سرعت، تسلط و مهارت صحبت بگذارید. اشتباهات گرامری و دستوری بخشی از فرایند یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شوند و اجتناب از آن ها غیر ممکن است از این رو بهتر است به جای اینکه بیش از حد بر روی گرامر تمرکز کنید، بر روی موارد مهمتر مانند سرعت، سلیسی و از همه مهمتر تلفظ دقت کنید.

بیشتر به منابع زبان انگلیسی گوش دهید

استیون کراشن که از او به عنوان پدر آموزش زبان دوم یاد می کنند در یکی از تحقیقات خود به این اشاره می کند که یادگیری زبان دوم در صورتی میسر می شود که ورودی داده های زبانی زیادی داشته باشد. شما هر چه بیشتر به فایل های زبان انگلیسی گوش دهید راحت تر می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. همانطور که زبان شناسان سنتی می گویند راه خوب صحبت کردن از خوب گوش کردن می گذرد.

امروزه دیگر زبان آموزان محدودیت های گذشته را ندارند، تنها کافی است در اینترنت عبارت Podcast را تایپ کرده و با هزاران منبع مختلف آشنا شوند. کتاب های صوتی، ایستگاه های رادیویی، اخبار و صدها منابع دیگر به شما کمک می کنند تا در تقویت مکالمه در مسیر درست قرار بگیرید.

تلاش کنید به زبان انگلیسی فکر کنید

بدون شک شما نیز از آن دسته از زبان آموزانی هستید که مواردی را که می خواهید بگویید ابتدا از زبان فارسی به زبان انگلیسی ترجمه می کنید سپس جمله ی خودتان را می گویید، این اشتباه بزرگی است. سعی کنید تمامی موارد را به زبان انگلیسی فکر کنید، این مسئله به شما کمک می کند تا نه تنها سریع تر صحبت کنید بلکه سلیسی بیان شما را نیز به میزان زیادی افزایش می دهد. ابتدا با جملات و عبارات خیلی کوچکی مانند "Let's go" و "come on" شروع کنید سپس دامنه عباراتی را که در ذهن خود به زبان انگلیسی می گویید را افزایش دهید این تمرین به مرور زمان تبدیل به یک عادت می شود و شما قادر خواهید بود جملات بلندتری را به زبان انگلیسی بگویید.

با خودتان صحبت کنید

احتمالا ممکن است پیش از این نیز شنیده باشید که در زبان انگلیسی تمرین های انفرادی نقش بسیار بزرگی را در یادگیری ایفا می کنند. تصور کنید قصد دارید در یک کنفرانس صحبت کنید پیش از آنکه در کنفرانس حضور پیدا کنید صدها بار مطالب را با خود دوره می کنید. این سبک از آموزش امروزه به یکی از بهترین روش های تدریس در دوره های آنلاین تبدیل شده است. زبان آموزان موظف هستند برای انجام تمرین ها به صورت روزانه با خود صحبت کنند و از این تمرین نیز فایل هایی را ضبط کنند. شاید برای شما باورش دشوار باشد ولی بازدهی این تمرین به اندازه ی صحبت با یک دوست به زبان انگلیسی است.

معرفی آموزشگاه انگیلیش کلینیک

معرفی روش های مختلف یادگیری تضمین کننده ی یادگیری زبان انگلیسی به حساب نمی آیند زبان آموزان باید این روش ها را در چهارچوبی مدون و منظم آموزش ببینند. از این رو برای شما زبان آموزان عزیز یکی از آموزشگاه های موفق داخل از کشور را معرفی می کنیم که با اتکا به تجربه ی سالهای تدریس زبان انگلیسی در سطوح مختلف توانسته است به افرادی زیادی در این عرصه کمک کند. انگلیش کلینیک طی سالهای گذشته موفق شده است هر 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی را به زبان آموزان آموزش داده و در این مسیر به روزترین روش های آموزشی دنیا را به کار بگیرند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس