افشای دروغ مقامات سعودی درباره دستاوردهای امنیتی

بسیاری از حقایق موجود در عربستان نشان می‌دهد که این کشور فاقد امنیت اقتصادی، داخلی و خارجی برای شهروندان خود است.

به گزارش مشرق، از جمله دستاوردهای دروغینی که رژیم آل سعود آن را در کشور خود تبلیغ می‌کند، امنیت است.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: رژیم آل سعود با هم‌پیمانان منافق خود و به صورت سیستماتیک به دنبال تثبیت این ایده است که حاکمیت موجود برای عربستان امنیت را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین هشدار دولت نجات ملی یمن به ابوظبی

در همین راستا حساب کاربری « کشکول» اعلام کرد که دولتی که نمی‌تواند غذا، دارو و سلاح برای خود تولید کند، دولت واقعی نیست.همچنین این دولت نتوانسته صنعت تسلیحات و یک ارتش نیرومند از شهروندان خود با وجود توانایی مردمانش بسازد.

رژیم آل سعود در دوره حکومت خود از ارائه یک پروژه ملی که چرخه اقتصادی ایجاد کند و منجر به خودکفایی کشور شود، ناتوان بوده است و همچنین نتوانسته بحران بیکاری و معیشتی را در کشور حل کند.

عربستان به یک کشور رانتی انگلی تبدیل شد که همه چیز را وارد می‌کند و چرخه اقتصادی ندارد، زیرا کاملاً وابسته به استخراج نفت است که بخش عظیمی از این نفت توسط خاندان آل سعود فروخته می‌شود و درآمدهای حاصل از نفت نیز خرج هزینه‌های شخصی و تجمل‌گرایی آن‌ها می‌شود بدین ترتیب دستیابی شهروندان به امنیت اقتصادی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید:

دفع حمله ائتلاف سعودی در الحدیده

در مورد امنیت خارجی چطور؟ بودجه وزارت دفاع در عربستان بیشتر از بودجه شش ارتش قدرتمند جهان است ، اما این کشور ارتش قوی ندارد.این ارتش تنها ابزاری برای خرید اسلحه از آمریکا و کشورهای غربی است تا به این بهانه عربستان ثروت خود را به آمریکا و هم‌پیمانان آن بدهد.

امروز ناتوانی ارتش عربستان در برابر جهانیان به خوبی آشکار شده ، همانطور که در برابر توانایی نظامی و قدرت انصارالله در یمن شکست خورد و انصارالله در پاسخ به تجاوزات عربستان به خاک یمن بارها تاسیسات اساسی و مهم این کشور را مورد هدف قرار داد.

امنیت داخلی چطور؟ وظیفه نهادهای مسلح دولتی، اعم از پلیس و سایرین حفاظت از خاندان آل سعود، نزدیکان آنها و شهروندان کشورهای غربی مقیم کشور عربستان است. نیروهای نظامی در عربستان بسیاری از افراد را بازداشت می‌کنند و مورد شکنجه قرار می‌دهند.همچنین بسیاری از زنان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و از ابتدایی ترین حقوق خود به عنوان انسان محروم هستند. ملت این کشور از ابراز عقاید و نظرات خود محروم هستند و در صورت انتقاد بازداشت و مجازات خواهند شد.

عربستان فاقد یک سیستم قضایی مستقل و شفاف است که بر اساس دستور آل سعود حکمی را صادر می‌کند و تنها احکام صادر شده این دستگاه قضایی در راستای ظلم و ستم بر شهروندان است.

رژیم آل سعود رویکرد سیاسی مستقلی ندارد و تنها در راستای منافع آمریکا و به ضرر و زیان ملت عربستان گام بر می‌دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    بله خب ، تماماً صحيح مى فرمائيد ، ريال عربستان در زمان رضاخان - همان كه شما پالانى اش ميناميد - يك چهارم ريال ايران ارزش داشته اما الآن چه ؟! اقتصاد نقطه قوت اعراب است اعراب در طول تاريخ ثابت كرده اند كه بالاترين هوش تجارى را دارند. وانگهى مردم عربستان هيچ گاه تمارزوى چند دانه تخم مرغ و نيم كيلو برنج و پنجاه گرم گوشت قرمز نبوده اند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس