کد خبر 1306457
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
لزوم نوسازی ۳۵ هزار دستگاه تاکسی پایتخت

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ٣٥ هزار دستگاه تاکسی پایتخت به سن فرسودگی رسیده‌اند، بر لزوم توجه به این خودروها تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سید جعفر تشکری هاشمی، صبح امروز ضمن بازدید از شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران با مدیرعامل و جمعی از اعضای هیئت مدیره این شرکت، دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات موجود، بر لزوم توجه ویژه به رانندگان تاکسی پایتخت تأکید کرد.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ خود با قشر رانندگان تاکسی در طول سال‌های مختلف فعالیتش در مدیریت شهری تهران و آشنایی کامل با مسائل و مشکلات این قشر خدوم و شریف، اظهار کرد: با هدف‌گذاری مشخص در مورد موضوعات مبتلابه رانندگان تاکسی، می‌بایست سرمایه و انرژی خود را به صورت هدفمند برای حل مسائل و مشکلات این عزیزان به کار گیریم.

تشکری هاشمی با طرح پاره‌ای از موضوعاتی که رانندگان تاکسی با آن‌ها روبه‌رو هستند، افزود: معیشت رانندگان، بیمه خودرو و فرسودگی تاکسی که وسیله امرار معاش روزانه راننده آن است، از جمله مواردی هستند که می‌بایست به صورت ویژه مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه خودروی یک راننده تاکسی در واقع خانه دوم او محسوب می‌شود و باید این وسیله را مورد توجه ویژه قرار داد، تصریح کرد: اینکه خودروی راننده تاکسی با نقایص فنی و ظاهری مواجه باشد، این موضوع نه برای شهروندان و نه برای رانندگان مناسب نیست و حتماً می‌تواند چرخه مطلوب خدمات‌رسانی به شهروندان را دچار اختلال نماید.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه ٣٥ هزار دستگاه تاکسی تهران به سن فرسودگی رسیده‌اند، لزوم توجه به این خودروها را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید خودروی باکیفیت در اختیار رانندگان تاکسی قرار بگیرد تا رانندگان تاکسی، فعالیت روزانه خود را با خودرویی که فاقد معایب فنی است و در آرامش انجام دهند.

وی بر ضرورت تسریع در رسیدگی به مسائل و مشکلات رانندگان تاکسی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت تأکید کرد و افزود: زمان آن فرا رسیده که دولت و شهرداری تهران با تعامل با هم، زمینه ورود خودروهای باکیفیت را به ناوگان حمل و نقل پایتخت فراهم کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً شهروندان رضایتمندی بیشتری از حمل و نقل شهری خواهند داشت.

تشکری هاشمی لزوم توجه به بیمه رانندگان تاکسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بیمه رانندگان تاکسی در پایتخت، نیازمند پیگیری مستمر از سوی دستگاه‌های نظارتی و حقوقی است و البته شورای اسلامی شهر تهران نیز حتماً پیگیر حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که رانندگان تاکسی پایتخت بتوانند درآمد پایدار داشته باشند و به این منظور، پیشنهاد می‌شود از ظرفیت بدنه و یا حتی داخل تاکسی‌ها برای تبلیغات استفاده شود، یادآور شد: البته این پیشنهاد، نیازمند بررسی‌های کارشناسی و مطالعاتی است، ضمن اینکه از ظرفیت تکنولوژی‌های روز نیز برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و آسایش و رفاه بیشتر تاکسیرانان می‌بایست مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    تاکسی اتومات و برقی کنید بیچاره نشه رانند تاکسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس