انتقاد سلیمی از مسدود شدن منابع ارزی ایران در بانک‌‌های کره‌ جنوبی

عضو هیأت رئیسه مجلس در دیدار با سفیر کره جنوبی، از مسدود شدن منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران در بانک‌های کره‌ جنوبی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، یون کانگ هیان سفیر کره جنوبی در تهران ظهر امروز (دوشنبه ۸ آذرماه) با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سلیمی در ابتدای این دیدار سیاست جمهوری اسلامی ایران را توسعه ارتباطات با همه کشورها بر اساس تعامل و حفظ منافع متقابل خواند و گفت: با توجه به پیشینه ارتباطات تاریخی میان ایران و کره جنوبی، همواره روابط خوبی از گذشته برقرار بوده اما متأسفانه به دلیل سیاست اشتباه چند سال اخیر دولت کره جنوبی، جایگاه این کشور در افکار عمومی ایران به شدت خدشه‌دار شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از مسدود شدن منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران در بانک‌های کره‌ جنوبی تصریح کرد: عدم دسترسی ایران به منابع ارزی خود در بانک های کره جنوبی، خلاف حقوق تجارت و بین‌الملل است و پیروی از سیاست‌های خصمانه آمریکا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی در همین راستا افزود: نخست وزیر کره جنوبی در سفر اخیرشان به تهران وعده‌هایی جهت آزادسازی منابع ارزی ایران دادند که تاکنون محقق نشده‌ اند و مشکلات کماکان باقی است. مقامات کره جنوبی باید در این خصوص گام موثری براساس تعهدات بین المللی بردارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات ایجاد شده شرکت های کره جنوبی برای شرکت‌های خصوصی ایرانی، بیان داشت: تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی بدلیل عدم اجرای تعهدات از سوی شرکای کره‌ جنوبی خود متضرر شده و یا مبالغی از سرمایه های شان نزد این شرکت‌ها باقی مانده است، ضروری است هرچه سریعتر اقداماتی در جهت احقاق حقوق این شرکتها نیز از جانب دولت جمهوری کره صورت گیرد.

سلیمی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران و رفتار غیر مسئولانه مقامات کره جنوبی جهت ارسال کمک‌های انسان دوستانه در مبارزه با ویروس کرونا گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، کره جنوبی حتی از ارسال دارو به ایران که شامل تحریم بین‌المللی نبود نیز خودداری کرد. امیدواریم فروش ۵۰ میلیون دلار دارو و تجهیزات بهانه نشود زیرا این مقدار در برابر ۷ میلیارد دلار پول مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و اعلام آمادگی ما برای خرید ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی، عملا صفر محسوب می شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: اظهارات اخیر من در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم ضرورت واردات لوازم خانگی کره‌ای به ایران نیز برگرفته از نظر اکثریت ملت بزرگ و شریف جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

یون کانگ هیان سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مناسبات دوستانه دو کشور گفت: تقویت و تحکیم همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران برای دولت و پارلمان کره جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یون کانگ هیان در ادامه ضمن اشاره به کاهش سطح مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور بر تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از ظرفیت بالایی برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی برخوردار هستند لذا از تدوام و گسترش مناسبات دوستانه بویژه مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌نماییم.

وی افزود: در حوزه انرژی شرکت‌های دو کشور همکاری‌های خوبی داشته‌اند که در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها این سطح از همکاری مسکوت مانده است. امیدواریم با توجه به تمایل شرکت‌های کره‌ای در همکاری با ایران به زودی مذاکرات پیش‌رو نتیجه بخش باشد و تحریم‌های اعمال شده برداشته شوند.

سفیر کره جنوبی در تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز امیدواری نسبت به آزاد سازی منابع ارزی ایران در بانک‌های کره‌ای تصریح کرد: دولت کره جنوبی به دنبال حل این موضوع است و در این مسیر تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 1
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    کره جنوبی که مستعمره آمریکاس و کاپیتولاسیون رو پذیرفته امکان حفظ نوامیس خود در برابر حضور دهها هزار سرباز آمریکایی رو نداره چه رسد به کنترل 7 میلیارد پول ایران. اختیار این 7 میلیارد دست اربابش آمریکاس چون کره جنوبی هم مثل ژاپن و آلمان مستعمره آمریکاس و دهها هزار سرباز آمریکا در کره حضور دارن و دولت کره بدون اجازه اربابش نمیتونه آب بخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس