ج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سودآوری را به عنوان یک اصل اساسی در هر صنعت و تجارتی از جمله صنعت خودرو اعلام کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج سودآوری را به عنوان یک اصل اساسی در هر صنعت و تجارتی از جمله صنعت خودرو اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، ارتقای کیفیت خودرو و پرداخت حقوق سهامداران با سودآوری معنا پیدا می‌کند.

غلامرضا مرحبا در خصوص اهمیت سودآوری در صنعت خودرو اظهار داشت: بدیهی است که هر صنعت، تجارت و کسب و کاری زمانی می‌تواند به توسعه پایدار دست یابد که سودآور باشد. سودآوری به عنوان یک اصل اساسی در تولید است و صنعت خودرو نیز از این دایره خارج نیست.

وی افزود: تحقق اهداف سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، رشد و پیشرفت صنعت قطعه‌سازی، ارتقای کیفیت محصول نهایی، کسب حاشیه سود و پرداخت حقوق سهامداران و نیروی کار با سودآوری معنا پیدا می‌کند، ضمن اینکه مسیرها و شیوه‌های سودآوری نیز حائز اهمیت است.

وی ضمن تایید افزایش هزینه‌ها و قیمت تمام شده تولید از جمله مواد اولیه گفت: می‌بایست رقبا وارد عرصه تولید خودرو شوند و صنعت در یک بازار رقابتی در جهت بقای خود و مدیریت هزینه‌ها تلاش و حرکت نماید.

مرحبا در پایان با توجه به عدم تناسب قیمت خودرو با هزینه‌های تمام شده که به زیان انباشته خودروسازان منتهی شده است، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید در جهت کاهش هزینه‌های تولید بکوشد و از آنجایی که واردات به دلیل کمبود ارز جاری نیست، قیمت خودرو باید در بازار آزاد رقابتی تعیین شود که رقبا می‌توانند اعم از خودروسازان داخلی و خارجی باشند. در رقابت با خودروهای خارجی نیز می‌بایست درصد اندکی از بازار به آن دسته از خودروهای وارداتی هم کلاس با خودروهای داخلی اختصاص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس