بوگاتی شیرون سوپر اسپورت چگونه رکورد سرعت را شکست؟

نمای عقب شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس ۲۵ سانتی طویل‌تر از نسخه عادی این هایپرکار بوده و این امر به کنترل داون فورس و لیفت عقب خودرو کمک شایانی نموده است.

به گزارش مشرق، تولید بوگاتی شیرون برای رسیدن به سرعت ۴۸۹.۲ کیلومتر در ساعت کار راحتی نبوده است. واضح است که شیرون استاندارد یکی از تواناترین خودروهای دنیاست اما بوگاتی هنوز هم مجبور به بازمهندسی بسیاری از قطعات مدل استوک شده تا بتواند رکورد سرعت را بشکند. این خودروساز مشهور برای توضیح اینکه تبدیل طراحی نرمال شیرون به شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس منحصربه‌فرد چقدر کار داشته فهرستی کامل از قطعات تغییر یافته را منتشر ساخته است.

بیشتر بخوانید

ابرماشین‌ ناشناخته سیزتا V۱۶T +عکس

میزان تغییرات رخ داده نشان می‌دهد که خودروسازان مشهور نیازمند تلاش‌های بسیار زیادی برای رسیدن به رکوردهای سرعت جدید هستند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپورت چگونه رکورد سرعت را شکست؟ +عکس

رسیدن از شیرون پایه به شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس به اندازه‌ی فاصله بین ویرون تا شیرون چالش‌برانگیز و مهم بوده است. بوگاتی زمان زیادی را صرف بهینه‌سازی آئرودینامیکی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس کرده است. فرانک هیل مدیر طراحی بوگاتی می‌گوید:

“تنها جریان هوای عالی در بخش جلو خواهد توانست توربولانس مضر را در حالت مناسب نگه داشته و اطمینان دهد که جریان هوای اطراف خودرو خوب باقی می‌ماند.”

با تغییر بخش آئرودینامیکی جلو برای عملکردی عالی در سرعت‌های بالای ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) بوگاتی توجه خود را معطوف بخش عقب شیرون کرده است. نمای عقب شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس ۲۵ سانتی طویل‌تر از نسخه عادی این هایپرکار بوده و این امر به کنترل داون فورس و لیفت عقب خودرو کمک شایانی نموده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپورت چگونه رکورد سرعت را شکست؟ +عکس

پیشرانه نیز از اگزوز تیتانیومی با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی سود برده و از توربوهای بزرگ‌تر و کاراتر در آن استفاده شده است. نتیجه نهایی این تغییرات دستیابی به قدرت ۱۵۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری بوده است. بوگاتی می‌گوید:

“هر چهار توربوی پیشرانه از کمپرسوری استفاده می‌کنند که ابعادش از ۷۴ به ۷۷ میلی‌متر رسیده و این امر منجر به خروجی بهتر می‌شود. قطر پره توربین نیز از ۶۴.۴ به ۶۷.۲ میلی‌متر رسیده تا قدرت کمپرسور بیشتری تولید کند که این موضوع برای بهبود فشار بوست ضروری است.”

شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس یک شاهکار مهندسی بوده است…

بوگاتی شیرون سوپر اسپورت چگونه رکورد سرعت را شکست؟ +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    فک کنم‌ کنترلی هاش از پراید زیاد تر بره‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس