رایزنی‌های علی باقری در چهار پایتخت اروپایی در آستانه مذاکرات وین

عملیات روانی علیه تیم دیپلماتیک کشورمان با همراهی شاخه‌های مختلف توسط رسانه‌های غربی؛ ضدانقلاب خارج نشین و اصلاح‌طلبان به‌صورت هم‌زمان مدیریت می‌شود.

سرویس سیاست مشرق- هم‌زمان با آغاز دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین؛ اتاق فکری در جهت تخریب مذاکره‌کنندگان کشورمان فعال‌شده است. به نظر می‌رسد اتاق فرماندهی تخریب به عوامل خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگون دستور داده است که با طرح مسائل انحرافی و دروغین جنگ روانی کرده تا تمرکز مذاکرات را بر هم بخورد.

به‌عنوان نمونه یکی از کاربران نزدیک به شبکه اختلال در مذاکرات با انتشار یک عکس جعلی ادعا کرده است که اعضای تیم دیپلماتیک کشورمان همراه با خانواده خود به سفر تفریحی در وین رفته‌اند؛ یک جستجوی ساده نشان داد که عکس‌های منتشرشده مربوط به سفرهای دست جمعی اعضای دولت روحانی به خارج از کشور است و به‌صورت غیراخلاقی به‌عنوان همراهان مذاکره‌کنندگان فعلی در مذاکرات جا زده‌شده است.

 شبکه تخریب مذاکره‌کنندگان ایرانی را بشناسید+ عکس

عملیات روانی علیه تیم دیپلماتیک کشورمان با همراهی شاخه‌های مختلف توسط رسانه‌های غربی؛ ضدانقلاب خارج نشین و اصلاح‌طلبان به‌صورت هم‌زمان مدیریت می‌شود. در همه دوره‌های مذاکرات هسته‌ای، تعداد کارشناسان تیم مقابل چندین برابر تیم ایرانی بوده و ترکیبی از مأموران امنیتی و کارشناسان مرتبط با تحریم‌ها را در برمی‌گرفت. حالا این بار جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته از همه ظرفیت‌های خود برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده کند. همین اقدام هوشمندانه فرصتی را برای گروه تخریب‌گر فراهم کرده است.

واقعیت آن است که مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران فرایند بسیار پیچیده و چندبعدی دارد. ازاین‌رو طبیعی است که نمایندگان دستگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های بانکی، انرژی، حمل‌ونقل، در تیم مذاکره‌کننده حضورداشته باشند. یکی از موضوعاتی که در دوره‌های گذشته درباره ترکیب مذاکره‌کنندگان ایرانی در مقایسه با تیم طرف‌های مقابل مطرح می‌شد این بود که ترکیب تیم مقابل دست‌کم سه برابر تیم ایران بود و همین امر باعث می‌شد تیم ایرانی با مشکلاتی مواجه شود.

تصمیم تیم مذاکره‌کننده ایرانی به سرپرستی علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه برای حضور با یک تیم کامل در وین ازیک‌طرف نقطه قوت این گروه نسبت به تیم قبلی است که افتخار می‌کردند با افراد معدودی در مذاکرات حاضر می‌شوند و مقابل ۵+۱ می‌ایستند که نتیجه آن وجود نقاط ضعف فراوان در برجام بود. از طرف دیگر نیز این نحوه حضور، نشان‌دهنده جدیت تیم ایرانی برای مذاکره است و پاسخی است برای کسانی که معتقدند دولت رئیسی به دنبال نتیجه گرفتن در مذاکرات نیست.

 شبکه تخریب مذاکره‌کنندگان ایرانی را بشناسید+ عکس

هماهنگی اتاق تخریب داخلی و خارجی

نکته جالب آنکه اتاق تخریب علاوه بر بی اخلاقی ها مکرر چنان آشفته شده است که ایرادگیری‌هایش به صورت زننده و جنسیتی درآمده است!

روزنامه شرق در گزارشی پیرامون مذاکرات وین می نویسد: علی باقری میانه خوبی با رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد اساسا ویژگی‌های شخصی او موجب این رفتار می‌شود. خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ مردانی که خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کنند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کنند. اگرچه برای شناخت شخصیت یک فرد این مصادیق اصلا کافی نیست، اما می‌توان تا حدودی متوجه نوع برخورد افراد شد و احتمال داد که این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند.

 بیان این دست مسائل علیه مذاکره کننگان کشورمان نه تخریب که نشانه ای از صلابت است. البته منظور گزارش روزنامه اصلاح طلب از «فضای بسته» را می توان در خاطرات وندی شرمن جستجو کرد. جایی که او روایت می کند که در یکی از جلسات با ظریف، طرف ایرانی خواسته هایی را مطرح کرده که او از شدت عصبانیت گریه اش گرفته و مسئول ایرانی پس از مشاهده ناراحتی  درخواستش را پس گرفته است! شرمن نوشته است: او هنوز برای من کارت پستال تبریک کریسمس می‌فرستد و نمی‌داند من یهودی هستم.

در روزهای اخیر سطح اقدامات تخریبی داخلی علیه دیپلمات‌های کشورمان بسیار بالا رفته است. اعضای ستاد بایدن به فارسی که تا چند ماه قبل فرش قرمز زیر پای حزب دموکرات آمریکا پهن کرده بود؛ این بار دستور مأموریت جدیدی را از خارج کشور گرفته که یک بخش آن افزایش فشار روانی به تیم مذاکره‌کننده کشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    15 20
    بهتر اعضا تیم مذاکره کننده موبایل ها رو خاموش کنند تا تحت تاثیر جو مصموم نوکران حقوق بگیر غرب قرار نگیرند
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      11 0
      حالم از اصلاح طلبا بهم می خوره، اسمشون رو می شنوم یه جوری میشم..
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      آخه چرا؟ علی باقری راست راست تو چشم نگاه کن، مگه چیه!؟
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      11 ; 20 هنوز زوده بدونی چرا.
  • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    17 18
    این ترفندهای دشمنان و از خدا بی خبران یادآور جادوگری ساحران فرعون در دیدار با موسی است که به لطف الهی با درایت و هوشیاری هیئت متدین مذاکره کننده کشور ایران سحرشان باطل و رسوای جهان خواهند شد!
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 1
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      2 4
      خودت نوشتی یا کپی کردی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    14 0
    انشاالله تیم خوبی به مذاکرات رفت که این جور افساد طلب ها وخارج نشین ها دارن می سوزن
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 0
    معلوم میشه . ترکیب هیئت بدرستی و هشیارانه بوده . بحث بر لغو تحریم ها و ضمانت و راستی آزمائی هست . همان کارهائی که آمریکا بعد از برجام بخطا رفته . اصلاح شود. همین .. راجع به موارد هسته ای قبلا بحث و توافق صورت گرفته . مصداقی ندارد که راجع به آن سخنی گفته شود .
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 0
    قوه قضاییه هم معلوم نیست چکارست جوری بامحکومان امنیتی برخوردمیکنه انگارایناروبخاطرچک برگشتی گرفتن بااین تخریبگرا وزارت خارجه که معلومه یاجاهلن یاخائن هیچ برخوردی نمیکنه اسمشم گذاشته رائفت اسلامی جوری واسه قاتلین نفس یقه پاره میکنه بیاوببین پناه برخداازاین همه تفریط
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 8
    ایکاش ظریف و عراقچی را هم به عنوان " ماساژور" همراه تیم میبردند تا در صورت خستگی اعضای تیم مذاکره کننده دست و پای انها را ماساژ بدهند.
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      دور قبل پای کی رو ماساژ دادن خدا داند
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 0
    ای امیررضا نظری که عکس جعلی ضد باقری منتشر کردی آبو بریز اونجا که ...
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    جالبه همیشه اصلاحطلبا همسو و همنوا با ضد انقلابند...
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    یعنی خاک بر سر دشمنان ایران و دولت عزیز رئیسی که دارن انقدر حقیرانه انتقاد های دروغین می کنند. خاک...
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    ما از کره شمالی کمتریم!چند موشک بالستیک بزنیم دراقیانوس یا جزایر بدون سکنه یانزدیک گاوهای شیرده ونوکرهای آمریکا(عربستان،ژاپن وکره جنوبی...)تا حساب کار دست(یانکیهای پوشکی واسراییل ترسو وروباه پیر...) بیادواول رفع تحریم وراست ازمایی بعد تله برجامی را به خیال خووشون امصا کنند
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 1
    تا بوده و بوده، وطنفروش در این کشور کم نبوده، تاریخ قاجار به بعد رو لطفا بخوانید همه چی مشخص خواهد شد. شرم بر ضدانقلاب و ضد ایران.
  • حسن IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 1
    تکنیکهای پیچیده ارتباطی تیم مذاکره کننده ایرانی اصلاح طلبان را آشفته کرده
  • مانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 1
    الحمدلله که علی باقری جوان محجوب و مذهبی هست نه مثل بعضی چشم چرانهای بی وطن
  • DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    اگر اصلاح طلبها نبودند امریکا به ایران حمله کرده بود الان لازم نداره چون نمیتونه مانند اصلاح تبه کاران در جنگ فرهنگ ما و دین ما را از بین ببرد. خساراتی که اصلاح تبهکاران به ملت ایران و کشور میزنند را مغول ها هم نزدند زیرا مغول ها اسلام آوردند و مساجد و آثار مذهبی مهمی در زمان آنان ساخته شد. ایرانیها مغولان سرکش را‌ فرهنگ آموختند و امریکا اصلاح تبه کاران و غربگداهارا بی فرهنگی آموخت
  • احد IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    باقری و تیم همراه استاد پاتک این جوسازی ها هستند ، تیم ایران به ریسمان خدا چنگ میندازه که بالاترین قدرت رو داره
  • بهلول IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    آقای علی باقری شبیه جوانان دهه شصتیم آرزوست. تا چشم روزنامه شرق کور شود.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    این اصلاح طلبان از خدا بی خبر چه می خواهند از مر دم بی گناه ایران .شما که رفتید به تاریخ دیگه چه می خواهید
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    تیم مذاکره کننده بهتر است مراقبت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس