عکس قاسم سلیمانی - نمایه

بازپرس ویژه دادسرای امور بین الملل گفت: در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی ۱۲۴ متهم شناسایی شده اند و این پرونده در ۱۳۰۰ صفحه تنظیم شده که باید بگویم هنوز این پرونده تکمیل نشده است.

به گزارش مشرق، فرهادی‌نیا، بازپرس ویژه دادسرای امور بین الملل صبح امروز در نشست تخصصی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در بخش جرایمی که رخ داده است از لحاظ قوانین داخل کشور باید بگویم که قتل عمد به صورت معاونت و مشارکت و اقدام علیه امینت جمهوری اسلامی را در پرونده سردار سلیمانی داریم و در بعد بین المللی نقض کنوانسیون تروریسم و قطعنامه ۱۵۵۶ را داریم و همچنین معاهده مودت بین ایران و ایالت متحده را هم در این پرونده داریم.

وی افزود: در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی ۱۲۴ متهم شناسایی شده اند و این پرونده در ۱۳۰۰ صفحه تنظیم شده که باید بگویم هنوز این پرونده تکمیل نشده است.

شناسایی ۱۲۴ متهم در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی

فرهادی نیا گفت: در این پرونده برای ۴۳ نفر حکم جلب صادر شده است و همچنین ۱۳ نشست تخصصی و ۷۰۰ مکاتبه هم انجام شده است؛ البته که به ۹ کشور نیابت قضایی برای پیگیری این پرونده داده شده است.

فرهادی نیا با اشاره به اینکه حکم جلب برای ۴۳ نفر چرا منجر به نتیجه نشده است، گفت: ما حکم جلب را صادر کرده ایم و متهمان باید در مراجع قضایی حاضر شوند اما باید از طریق پلیس اینترپل برای جلب این افراد کمک گرفته شود و اراده‌های بین المللی در این مورد نیاز است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    کشورهای عربی که هیچ . حتی این کشور عراق جرات نداره به ما کمکی کنه و اصلا به پرونده ورود کنه. واقعا از این بابت متاسف متاسفم
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      خدا شاهد از ته دلم بود درباره ایشون نمیدانم شاید بلد نیستم درست احساسم بیان کنم حذف کردید
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    حتی یک نفرشون هم قابل دستگیری نیستن
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      منبع؟؟
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    با موشک از پهپاد بزنیم ترامپ و پمپئو و نتنیاهو رو تیکه پاره کنیم.
  • ش. AE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 0
    حکم قضایی برای کدام متهمان ؟؟؟؟ یکی از متهمان ترامپ قمار باز هست چطوری میخواهید او را به دادگاه بکشید فقط باید با آنها مثل خودشون رفتار کرد باید به درک سپرده بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس