مادورو: هیئت اعزامی اتحادیه اروپا به «ونزوئلا» جاسوس بودند

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به انتخابات هفته گذشته این کشور و بی عیب و نقص برگزار شدن آن، اعلام کرد که اعضای هیئت اعزامی اتحادیه اروپا به جای نظارت، مشغول جاسوسی در این کشور بودند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعضای هیئت اتحادیه اروپا را که بر انتخابات هفته گذشته در این کشور نظارت می‌کردند، «جاسوس» خواند و آنها را متهم کرد که به دنبال «لکه‌دار کردن» انتخابات منطقه‌ای در گزارش های اولیه شان هستند.

بیشتر بخوانید:

مادورو: شرایط ازسرگیری مذاکره با اپوزیسیون هنوز مهیا نیست

مادورو در همین رابطه گفت: آنها به دنبال لکه دار کردن روند انتخابات (در یک گزارش) بودند و نتوانستند چنین کاری انجام دهند. آنها ناظر نبودند، بلکه هیئتی از جاسوسان بودند که آزادانه در سراسر کشور پرسه می زدند و از زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور جاسوسی می کردند.

وی همچنین افزود که آنها نمی توانند انتخابات مذکور را لکه دار کنند چرا که این انتخابات کاملاً بی عیب و نقص بوده است.

اتحادیه اروپا طی ۱۵ سال گذشته برای اولین بار هیئتی را برای نظارت بر انتخابات هفته گذشته، روانه این کشور کرد. تیم مذکور متشکل از ۱۰۰۰ ناظر بود که در ۲۲ انتخابات از ۲۳ انتخابات نظارت داشتند و گزارش آنها تا دو ماه دیگر ارائه خواهد شد که طبق گفته رئیس جمهور ونزوئلا، احتمالاً گزارشی مغرضانه خواهد بود.

ونزوئلا روز یکشنبه هفته گذشته شاهد برگزاری انتخابات منطقه ای و شهرداری ها بود. از جمله ویژگی های این انتخابات آن است که اپوزیسیون بعد از چهار سال تحریم رویدادهای سیاسی، بار دیگر وارد عرصه رقابت شد.

در مجموع، ۴۲ جریان سیاسی و ۶۴ حزب منطقه ای ازجمله اپوزیسیون راستگرایی که در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، کنترل پارلمان را در اختیار داشت، در این انتخابات حضور داشتند.

حزب حاکم «سوسیالیست متحد» در انتخابات مذکور پیروزی قاطعی در ۲۰ حوزه از ۲۳ حوزه فرمانداری به دست آورد و این درحالی بود که حتی اپوزیسیون نیز به شکست خود در این انتخابات اعتراف کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس