کد خبر 1305962
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
تداوم جولان "اومیکرون" در اروپا

نهادهای بهداشتی در اروپا از کشف موارد جدید آلودگی به ویروس جدید اومیکرون در کشورهای مختلف قاره سبز خبر می دهند.

به گزارش مشرق، رسانه های غربی مرتبا خبرهای جدیدی را درباره کشف موارد آلودگی به سویه جدید تازه کشف شده کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به "اومیکرون" منتشر می کنند.

در پی تداوم جولان این جهش کرونا در اروپا کشورهای اندونزی و فیلیپین محدودیت های سفر علیه برخی کشورهای اروپایی تصویب کرده اند.

سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد که این کشور از روز یکشنبه موقتا ترددهای هوایی با هفت کشور اروپایی را متوقف می کند.

دولت فیلیپین کشورهای سوئیس، اتریش، جمهوری چک، مجارستان، هلند ، بلژیک و ایتالیا را ابتدا تا ۱۵ دسامبر روی لیست قرمز کرونایی خود قرار داده است. مسافران دیگری که در ۱۴ روز گذشته در این کشورها اقامت داشته اند هم حق ورود به فیلیپین را ندارند.

فیلیپین پیش از این هم محدودیت های سختگیرانه ای را برای مسافران کشورهای آفریقای جنوبی به دلیل ظهور نوع جدید ویروس کرونا وضع کرده بود. اندونزی هم محدودیت های مشابهی را برای این کشورها وضع کرده که از روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

در هلند آلودگی به ویروس جدید اومیکرون در ۱۳ مسافر از آفریقای جنوبی مشاهده شده است. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده است. مبتلایان روز جمعه به فرودگاه آمستردام وارد شدند. همه مبتلایان در هتلی قرنطینه شده اند.

وزیر بهداشت این کشور مجددا از همه کسانی که از دوشنبه گذشته از آفریقای جنوبی به هلند وارد شده اند خواسته که بلافاصله تست کرونا بدهند.

وزیر بهداشت فرانسه هم احتمال می دهد که ویروس جهش یافته اومیکرون به این کشور هم وارد شده باشد. وی در حضور خبرنگاران در پاریس گفت: البته هنوز هیچ موردی در این کشور کشف نشده است. اما این مسئله ای مربوط به چند ساعت آینده است. وقتی این ویروس جهش یافته در حال حاضر در انگلیس، ایتالیا و بلژِیک در گردش است احتمالا مواردی در فرانسه هم وجود دارد.

این مقام فرانسوی تاکید کرد: ما این موارد را شناسایی خواهیم کرد و تا جایی که ممکن است شیوع آن را کاهش خواهیم داد . دولت فرانسه برای جلوگیری از شیوع این ویروس محدودیت ها را تشدید می کند.

اتریش و دانمارک هم اولین موارد آلودگی به ویروس اومیکرون در کشورشان را گزارش داده اند.

اولین مورد از ابتلا به اومیکرون در جمهوری چک هم شناسایی شده است. نخست وزیر چک اعلام کرده که این فرد که به احتمال زیاد به این نوع ویروس آلوده شده است با پروازی ازنامیبیا به جمهوری چک آمده است.

یک مورد مشکوک دیگر آلودگی به این سویه جدید هم در ایالت بایرن آلمان هم شناسایی شده است. این مسافر روز جمعه با یک پرواز از آفریقای جنوبی به بایرن آمده بود. روز گذشته هم دو مورد ابتلا به اومیکرون در مونیخ شناسایی شده بود.

در ایتالیا هم یک مورد آلودگی به اومیکرون یافت شده است. این خبر را موسه ملی بهداشت ایتالیا اعلام کرده و گفته است که فرد آلوده از موزامبیک آمده و وضعیت جسمانی بیمار خوب است.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم با توجه به نوع جدید کرونا امروز در سخنانی خواستار اقدامات پیشگیرانه و سریع شده و در جریان سفر به لتونی تاکید کرد: ما این نوع جدید اومیکرون را جدی می گیریم و می دانیم که اکنون در رقابت شدید با زمان هستیم. هنوز همه چیز مشخص نیست و دانشمندان به دو یا سه هفته زمان نیاز دارند تا تصویر کلی از کیفیت این جهش ویروسی را بدست آورند.

وی اولویت اصلی را در حال حاضر حفظ فاصله، کاهش تماس ها، واکسیناسیون و استفاده از واکسن تقویت کننده دانست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    خداوکیلی فکر می کنید توی ایران نیست؟ بابا ویروسه دیگه ، شهروند آفریقا نیست که فکر می کنید توی ایران نیست خخخخخ
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    عجب جولانی داده تو اروپا.چند نفر گفتین گرفتن.خیلی جولان بدی بود این همه آدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس