مقام اروپا و دبیرکل ناتو برمقابله با تهدیدهای هیبریدی تأکید کردند

در دیدار امروز رئیس کمیسیون اروپا و دبیرکل ناتو، طرفین پیرامون همکاری با یکدیگر در مقابله با چالش‌های مشترک و همچنین تهدیدهای هیبریدی تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز یکشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، این دو مقام در دیدار امروز بر لزوم همکاری با یکدیگر در مقابله با چالش‌ های مشترک و همچنین تهدیدهای هیبریدی تاکید کردند.

فون درلاین در این باره اعلام کرد: مسئله مهم در مقابله با چنین تهدیداتی این است که اتحادیه و ناتو دست در دست هم مقابل این چالش‌ ها قرار گیرند.

استولتنبرگ نیز گفت: ما با یکدیگر بحث کردیم که چگونه می‌ توانیم همکاری مشترک میان ناتو و اتحادیه اروپا را تقویت کنیم. از جمله می‌ توان به انتشار بیانیه مشترک اشاره کرد. ما می‌ دانیم زمانیکه با یکدیگر کار می‌ کنیم قوی‌ تر و ایمن‌ تر هستیم.

در این دیدار که در لیتوانی برگزار شد، استولتنبرگ بار دیگر به روسیه به بهانه تحرکات نظامی ادعایی این کشور در مرز با اوکراین هشدار داد.

روسیه هراسی استولتنبرگ در اشاره به ادعای تجمع گسترده نیروهای نظامی روس در مرزهای شرقی اوکراین است که در هفته‌های اخیر از سوی برخی رسانه های غربی مورد تبلیغات واهی قرار گرفته است.

دیدار فون درلاین و استولتنبرگ پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو که قرار است این هفته در لتونی برگزار شود، انجام شد. در نشست آتی، وزرای خارجه اعضای ناتو و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا حضور خواهند داشت.

هر دو مقام در این دیدار از بلاروس به دلیل ادعایی طراحی و پیاده‌ سازی بحران پناهجویان در مرز کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتقاد کردند!

آن ها در این دیدار مدعی شدند که رفتارهای بلاروس مصداقی از تهدیدهای هیبریدی است که علیه اتحادیه اروپا به کار گرفته شده است!

تهدید هیبریدی یک چالش امنیتی به شمار می‌رود که ترکیبی از تهدیدات و اقدامات نظامی و همچنین تاکتیک‌های غیرنظامی است.

گفتنی است که جلسه دو روزه وزرای امور خارجه عضو ناتو قرار است از روز سه‌شنبه در کشور همسایه یعنی لتونی آغاز شود. در این نشست در خصوص موضوعات متنوعی از جمله نگرانی درباره فعالیت‌های نظامی روسیه و حضور نیروهای نظامی این کشور در مرز اوکراین بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس