کد خبر 1305941
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
فعالیت روزانه روسای جمهور آمریکا چگونه است؟

یک تحقیق به بررسی فعالیت‌های روزانه روسای جمهور آمریکا پرداخته است.

به گزارش مشرق، رؤسای جمهور آمریکا ظاهراً همه جا هستند؛ آن‌ها برای خود و سیاستمداران همفکر خود کارزار به راه می‌اندازند، دستور کار خود را در میان مردم و کنگره تبلیغ می‌کنند و حتی میزبان تیم‌های ورزشی برنده در کاخ سفید هستند؛ اما رئیس جمهور آمریکا دقیقاً در تمام طول روز چه می‌کند؟

به گزارش «لایو ساینس»، رئیس جمهور بودن تنها به سخنرانی عمومی و دیدارهای تشریفاتی با مقام‌های خارجی نیست.

«تری سالیوان»، مدیر اجرایی پروژه انتقال کاخ سفید، ریاست جمهوری را بزرگتر و تاثیرگذارتر از نقش مدیر عامل در یک شرکت بزرگ جهانی توصیف کرده است.

یکی از راه‌های ارزیابی این شغل این است که اندازه گیری شود که رئیس جمهور چند ساعت در روز کار می‌کند.

«سالیوان» که همچنین یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کارولینای شمالی است، می‌گوید «در دهه‌های اخیر، روسای جمهور تقریباً بلافاصله بیشتر از روز اول، شروع به کار کرده‌اند.»

بنابراین، اگر روسای جمهور آمریکا به سرعت تعداد ساعات کاری خود را افزایش می‌دهند، وقت خود را صرف چه چیزی می‌کنند؟

پاسخ این است که آن‌ها بیشتر وقت خود را صرف کارهایی کردند که خیلی‌ها فکر می‌کنند یک رئیس جمهور باید انجام دهد؛ برای مثال خدمت به عنوان فرمانده کل قوای کشور و زمان کمتری برای مسائل احزاب سیاسی.

به گفته «سالیوان»، به طور متوسط حدود ۳۵ درصد از ساعات بیداری رئیس جمهور آمریکا به نقش‌های منحصر به فرد در دفتر کاخ سفید، از جمله فرمانده کل یا رئیس نیروهای مسلح، طبق مجوز قانون اساسی آمریکا و به عنوان دیپلمات ارشد کشور اختصاص داشته است.

۳۱ درصد دیگر از زمان رئیس جمهور آمریکا شامل وظایف قانونی، مانند ملاقات با مقام‌های ارشد کنگره و امضای لوایح قانونی و مدیریت کاخ سفید است که به معنای نظارت بر کار رئیس ستاد منصوب شده و سایر دستیاران سطح بالاست.

«سالیوان»، می‌گوید که تنها حدود ۱.۴ درصد از فعالیت‌های روزانه رئیس جمهور آمریکا به طور متوسط به مدیریت اقتصادی واگذار می‌شود، شاید به این دلیل که این نقش اغلب به متخصصان این حوزه واگذار می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه انتقال کاخ سفید نتیجه همچنین گفت که حدود ۹ درصد از وقت رئیس جمهور آمریکا صرف وظایف مربوط به مدیریت حزب سیاسی وی و ارتباطاتش می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس