به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: روزنامه «الأخبار» لبنان در گزارشی به قلم «حمزه الخنساء» به موضوع اختلافات آمریکا و عربستان درباره پایان جنگ یمن پرداخته و معتقد است آمریکا در حال فشار به سعودی برای اتمام جنگ است. 

 آن‎چه از اطلاعات به دست رسیده قابل فهم است، تلاش آمریکا برای متقاعد کردن عربستان به اتمام جنگ و امید به تأثیر طرف ثالث بر انصارالله برای محقق شدن خواسته‎ های سعودی و آمریکاست. این روند در مذاکرات بغداد مابین ایران و عربستان و مذاکرات هسته‎ای ایران در حال پیگیری است.

 در سند به دست آمده از دیدار جودی هود، معاون وزیر خارجه آمریکا با دیپلمات‎های کشورهای حوزه خلیج‌فارس (4 ژوئن 2021)، وی به صراحت اعلام کرده که در حال حاضر هیچ چیز بر انصارالله تاثیر ندارد. خروج اسم آنها از لیست گروه‌های تروریستی نیز موثر نبوده و احتمال تأثیر ایران بر آن‎ها هم ضعیف است. هود ادامه می‌دهد که هرچند اتمام جنگ در شرایط فعلی سخت است ولی توقف عملیات عربستان می‌تواند روند اتمام جنگ را تسریع کند.

 در سند دیگر، تیرز بستل، مسئول دفتر یمن در وزارت خارجه آمریکا بیان می‌کند که عربستان به شدت خواهان خروج از جنگ یمن است ولی ترس از تسلط انصارالله بر مناطق بیشتر و افزایش نفوذ کشورهایی همچون ترکیه، قطر و امارات و ادامه جنگ داخلی به واسطه نیروهای نیابتی، باعث شده عربستان هزینه خروج ناگهانی و سریع از جنگ یمن را بسیار زیاد ارزیابی کند.

 کنث ایوانز، مدیر امور خلیج‌فارس در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دیدار خود با دیپلمات‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس بیان می‌کند که لیندرکینگ پس از دیدار آخر خود از عربستان معتقد است که سعودی خواهان پایان جنگ است و بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده و تقسیم منابع مالی بین دولت هادی و انصارالله می‌تواند این امر را تسریع کند. البته وی در ادامه گفت، در شرایطی که انصارالله در حال فتح مأرب است، بعید به نظر می‎رسد که امتیاز دهد ولی ایران برای امتیازگیری در توافق هسته‎ای می‌تواند انصارالله را برای آرام‌کردن اوضاع جنگ، زیر فشار بگذارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    چه تحلیل بچه گانه و بی منطقی بود ایران نه تنها جلوی یمن را نخواهد گرفت در دفاع تمام قد از منافع ملی بلکه حامی تمام قد از ملت و نیروهای مسلح یمن خواهد بود آمریکا ها با این طرز فکرهای احمقانه سالها دان خودشو دلداری میدن
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    تعز و مارب دو بال پیروزی هستند و بایبد پیش از هر مذاکره ای به محاصره کامل در بیایند و به لحاظ نظامی ساقط شوند
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    انصارالله را باید به موشک های ضد کشتی و ضد رادار از نوع کروز و بالستیک مثل خلیج فارس مسلح نمود همچنین موشک های بالستیک ضد کشتی با برد 1500 کیلومتر
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    تا مارب ازاد نکردید جنگ متوقف نکنید اینا تا در موضع ضعف قرار میگرن میگن بیایید مذاکره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس