حزب الله لبنان حمله به منزل مصطفی الکاظمی را محکوم کرد

در 7 نوامبر، پس از انتشار خبرهایی توسط رسانه‌های وابسته به نخست‌وزیر مبنی بر حمله پهپادی به منزل وی، ابتدا گمانه‌هایی در میان رسانه‌های مقاومت درباره احتمال کودتا مطرح شد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تارنمای اندیشکده «موسسه واشنگتن» در گزارشی به بررسی احتمالات مختلف پیرامون حمله به منزل نخست‌وزیر عراق پرداخته و در عمل مدعی است این حمله توسط شبه‌نظامیان وابسته به برخی گروه‌های مقاومت انجام شده است. در ادامه بخش‌هایی از گزارش می‌آید: 

انکار حمله

در 7 نوامبر، پس از انتشار خبرهایی توسط رسانه‌های وابسته به نخست‌وزیر مبنی بر حمله پهپادی به منزل وی، ابتدا گمانه‌هایی در میان رسانه‌های مقاومت درباره احتمال کودتا مطرح شد. پس از آن تمامی این رسانه‌ها، خط دروغ بودن و جعلی بودن ادعای حمله پهپادی را مطرح نمودند و مدعی شدند این سناریوسازی با هدف مظلوم‌نمایی انجام شده است. 

پهپادهای مورد استفاده در حمله

 پهپادهای مورد استفاده در این حمله، از نوع کوادکوپترهای کوتاه‌بردی بودند که از جولای 2020 به ‌طور نوبه‌ای در عراق دیده شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، پهپادهایی که در 7 نوامبر علیه محل سکونت الکاظمی استفاده شده احتمالاً توسط همان عواملی که حملات قبلی را انجام داده‌اند، به کار گرفته شده است. ویژگی‌های فنی پهپادها نشان می‌دهد که یک تیم مهندسی با استعداد، پشت سر حملات علیه مخالفان مقاومت است.

سقوط سیاسی

 شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف مقاومت در مواجهه با این حادثه موضع واحدی اتخاذ ننمودند. مثلاً نوری المالکی و هادی العامری نیز این حمله را محکوم و خواستار شناسایی و مجازات عاملان آن شد. العامری مدعی شد طرفی ثالث به دنبال فتنه‌انگیزی در عراق است. گرچه العامری این گزاره را مطرح نمود ولی به اندازه کتائب حزب‌الله وعصائب اهل‌الحق که مدعی دروغین و جعلی بودن اصل ماجرا بودند، پیش نرفت. 

 به نظر می‌رسد اگر قیس الخزعلی و کتائب حزب‌الله به دنبال عقب راندن رقبای درون گفتمانی و برون گفتمانی خود در عراق با سازماندهی تظاهرات اعتراضی 4 الی 6 نوامبر بودند، حمله پهپادی به منزل الکاظمی رسیدن به این هدف را تضعیف نموده و آن‌ها را منزوی‌تر کرده است. این در حالی است که الکاظمی پس از این رویداد با حمایت‌های گسترده بین‌المللی موضع مستحکم‌تری پیدا کرده است. این ممکن است نشانه‌ای دیگر از ناشنوایی سیاسی این دوجریان یا هر دو آن‌ها باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    8 0
    نمایش ناشیانه ای بود که دوستان این آقا راه انداختند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 1
    نویسنده بنای خودش رو بر گفته های الکاظمی و رسانه های وابسته به سعودی گذاشته و حتی به بی گناه بودن حشدالشعبی شک هم نکرده و از قبل حشد و نیروهای سیاسی مقاومت رو مقصر و مجرم میدونه که باید محاکمه بشن! فقط آخرش یه ای لاوی یو الکاظمی مینوشت دیگه تکمیلش میکرد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس