کد خبر 1305586
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
قیمت تخم مرغ به زیر نرخ مصوب رسید/ نیازی به واردات نداریم/ تولید داخلی در خطر است

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار خاطر نشان کرد: سازمان پشتیبانی امور دام بیش از نیاز اقدام به واردات تخم‌مرغ کرده است.

به گزارش مشرق، حمید کاشانی در پاسخ به این پرسش که آیا واردات تخم مرغ باعث شکسته شدن قیمت این محصول در بازار شده است؟ گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها به زیر قیمت مصوب رسیده است تفاوت ۵ الی ۱۰ درصدی با قیمت مصوب دارد.

به گفته وی، قیمت یک شانه تخم مرغ درب مرغداری‌ها ۳۵ هزار تومان شده است یعنی ۷ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب مرغداری‌ها تخم‌مرغ را به میادین عرضه می‌کنند.

این فعال اقتصادی درباره دلیل کاهش قیمت تخم مرغ، افزود: اتحادیه برای شکستن قیمت تخم‌مرغ در بازار داخلی پیشنهاد داد ۲ هزار تن تخم مرغ وارد کشور شود تا این چنین میزان عرضه در بازار متعادل و بازار به آرامش برسد.

وی میزان واردات تخم مرغ از سوی سازمان پشتیبانی امور دام را بیشتر از از نیاز بازار عنوان کرد و افزود: افزایش میزان واردات به بدنه تولید داخلی آسیب وارد می‌کند. اگر واردات ادامه داشته باشد تولید برای تولیدکننده توجیه اقتصادی نخواهد داشت و تولیدش را متوقف خواهد کرد. با ادامه روند واردات بدون تردید ما در ماه‌های آینده شاهد تنش‌های قیمتی بیشتری خواهیم بود.

بنا به گفته کاشانی، در حال حاضر تولید بیشتر از مصرف است و دیگر الزامی برای واردات تخم‌مرغ در بازار احساس نمی‌شود و باید روند واردات متوقف شود.

وی با بیان اینکه می‌توان ارز ترجیحی را در مصارف دیگر خرج کرد، افزود: ارزی که هم‌اکنون برای واردات تخم‌مرغ تخصیص داده می‌شود می‌توان برای تامین نهاده‌های تولید و نظم دادن به بازار خرج شود. هدف در وهله نخست باید تداوم تولید در کشور باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در پاسخ به این پرسش که آیا ۳ کانتینر تخم مرغی که از ترکیه وارد شد و سازمان دامپزشکی به دلیل کپک زدگی مانع توزیع آن شد تعیین تکلیف شد؟ گفت: متاسفانه هنوز تخم‌مرغ وارداتی با دستور بازپرسی این محموله نگه داشته‌اند و هنوز سازمان دامپزشکی هیچ اقدامی نکرده است.

وی ادامه داد: تخم‌مرغ می‌تواند ۹۰ روز بماند تا برای مصارف صنعتی استفاده شود. این بار حدود ۴۰ روز است که بلاتکلیف مانده و منتظر ورود سازمان دامپزشکی است.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    7 0
    واردات خوب نیست. باید به تولید داخل بها داد و آن را تقویت کرد. اما با یک شرط. و آن شرط اینستکه تولید کننده ذره ای شرف و وجدان داشته باشد و به محض بسته شدن مسیر واردات و یا کوچکترین مشکلی در بازار یا اقتصاد قیمت ها را تا سرحد گرسنگی و مرگ ایران و ایرانی بالا نبرد. در غیرت این صورت تولید کننده داخلی بدون تعارف نابود باید گردد تا حداقل سوبسیدهایی که از کشور صرف این تولید کننده ها می شود در بیت المال باقی می ماند و از طرف دیگر طلبکاری تولید کنند هم تعطیل می شود.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 1
    اگر تولید بیش از نیاز است و ۹۰ روز بیشتر نمیشه نگه داشت چرا گرونه اگر کمتره و شما دروغ میگید که تجربه ثابت کرده مسئولان زحمتکش ما همه دروغگو هستند خوب بذارید وارد کنند دیگه تخم‌مرغ هم نمیشه خرید
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    واقعا موندم تولید کننده(در واقع مافیا) ارز دولتی استفاده میکنه... آب و برق و گاز یارانه‌ای استفاده میکنه و نهاده دولتی استفاده میکنه بازهم گرونتر از بقیه دنیا تخم مرغ تولید میکنه.... تازه غر هم میزنه و تهدید هم میکنه تخم مرغ 40 تومنی رو میده 65 تومن... یارانه اینا رو قطع کنید.... فقط ضرر هستن برای مملکت.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    این یعنی باید گرون تر بشه ، فشار بر گرده مردم ادامه داره
  • رضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    خخخخخهههههه قیمت جنس کیلوی مصوب می‌کند ام ا افسوس تخمرمرغ دانه فروخته میشه ،،.﷼﷼﷼﷼﷼﷼﷼¥¥£€هم کوچکش یجوری قالب می‌کند هما ازلحاظ قیمت تا جا داره می‌کند حححححههههخخخخ آخه این مغازه با ۵۰متر قیمت ۲۰٪فرق داره کسی نیست میان سرکشی مندند اگه گلان باشه رشوه می‌گیرند وگرنه آنقدر چیزی نیست اون را راپورت میدن به یک بازرس گفتم خدا را خوش نمیاد گفت ولش کن من اونها چنین کردم رشوه گفتند ناراحت شدم گفتند ریس تورا از این ارزان می‌خریم گفتم نه بابا یک هفته طول نکشید جنسشان را گرفتند آمد گفتند من گفتم شما بخور نخواستی بعدا دیدم از بالا فاسد مملکت اینهمه اطلاعات گرفته چه کردنند فقط ضحمت وخت آتش ماند به سپاه چند نفر آن بزرگ هرهر اعدام می‌کند دیکر کسی دزدی ازبین المال دزدی نمیرند آنهمه پول که خوردن من تا آخر عمر زندانی می‌کردید..۸سال ۱۰سال حبس که بخشش هم داره خوب منم سریکار باشم میخرم رتبه ام بالا میره کمی هم به اونها میدم ..وای وای وای وای وای بحالمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس