ویژه ها

در شرایط فعلی، آمریکا تنها یک گزینه در مقابل ایران دارد و آن «مذاکره» است. حال آمریکا با کمک جریان غربگرا در داخل در پی آن است تا نیاز شدید خود به مذاکره با ایران را در قابل «امتیاز ویژه» بفروشد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: آمریکا می تواند چنان ضربه ای بزند که سالها به عقب برگردیم

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «جریانات خاص معتقد هستند که در یک وضعیت برخورد نظامی که بین ایران و آمریکا اتفاق افتد نیابتی‌های ایران در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان بیکار نخواهند نشست. از سوی دیگر تندروهای ایران معتقد هستند که عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر که کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند بسیار آسیب پذیر هستند و موشک‌های ایران می‌تواند خسارت‌های عمده‌ای به متحدان آمریکا در منطقه وارد سازد».

زیباکلام در ادامه نوشت: «این البته یک روی سکه است و روی دیگر سکه آن است که درست است که ما می‌توانیم با شلیک موشک‌های حزب‌ا... در سوریه، یا به کمک حشد الشعبی در عراق، در میان متحدان خودمان در طالبان لطماتی و ضرباتی را به اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و متحدانشان وارد سازیم  اما واقعیت تلخ آن است که آنگاه نوبت به آمریکا و اسرائیل خواهد رسید. صد البته آمریکایی‌ها به‌هیچ وجه سودای تغییر در ایران را ندارند اما ضرباتی بر ساختارهای صنعتی و ارتباطاتی می‌توانند وارد سازند به‌گونه‌ای است که می‌تواند ایران را سال‌ها درحقیقت به عقب رانده و همین پیشرفت مختصری را هم که صورت می‌گیرد را در حقیقت نیست و نابود سازد».

زیباکلام: آمریکا می‌تواند چنان ضربه‌ای بزند که سال‌ها به عقب برگردیم/ نقیب‌زاده: دولت یک گوشه‌ای را باز کرده تا ملت از گرسنگی تلف نشود!

جریان تندرو اصلاح طلب و به عبارتی جریان غربگرا در ایران دچار یک ویژگی بارز است و آن اینکه، از یکسو دشمن را بزرگ و غیرقابل شکست می بیند و از سوی دیگر ایران را کوچک و بسیار آسیب پذیر قلمداد می کند.

این رویکرد غلط، هیچگاه شکست های حقارت بار آمریکا را نمی بیند، از موشک باران پایگاه عین الاسد تا سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی به دلیل تجاوز به حریم هوایی ایران و از بازداشت حقارت آمیز سربازان آمریکایی در خلیج فارس تا مقابله با دزدی دریایی آمریکا در دریای عمان.

متاسفانه دولت قبل به این دیدگاه تمایل داشت و بر همین اساس وزیر خارجه دولت روحانی در اظهارنظری عجیب گفت «آمریکا تنها با یک بمب می تواند سیستم دفاعی ایران را نابود کند»! همچنین رئیس جمهور سابق در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت «نمی توان مقابل قدرت های بزرگ با شعارهای توخالی ایستاد»! و...

و اما در همین ستون چندین بار به این مسئله تاکید کردیم که آمریکا در مواجهه با کشورهای دیگر از 3 گزینه استفاده می کند؛ جنگ، تحریم و مذاکره.

به دلایل متعدد در حال حاضر سالهاست که گزینه نظامی علیه ایران از روی میز مقامات آمریکایی کنار رفته است. همچنین ابزار تحریم نیز به هدف موردنظر خود علیه ملت ایران دست پیدا نکرد، هرچند در سالهای گذشته، سوءمدیریت داخلی به کمک تحریم ها آمد و این دو همانند دو لبه قیچی، خسارت های هنگفتی به اقتصاد کشور و معیشت مردم تحمیل کرد.

و اما در شرایط فعلی، آمریکا تنها یک گزینه در مقابل ایران دارد و آن «مذاکره» است. حال آمریکا با کمک جریان غربگرا در داخل در پی آن است تا نیاز شدید خود به مذاکره با ایران را در قابل «امتیاز ویژه» به طرف ایرانی بفروشد.

اگر آمریکا در قالب اقدامات نظامی جرأت و جسارت حمله و تعرض به ایران را داشت، خیلی زودتر از اینها دست به کار می شد.

حالا و در شرایطی که ایران با دست پُر برای مذاکرات هسته ای آماده شده است. افراطیون اصلاح طلب یکروز با ضریب دادن به اغتشاشات و آشوب در ایران، به طرف مقابل پالس می دهد و روز دیگر با کوچک بینی توان داخل و بزرگ بینی توان طرف مقابل...

** نقیب زاده: دولت یک گوشه‌ای را باز کرده تا ملت از گرسنگی تلف نشود!

«احمد نقیب زاده» فعال اصلاح طلب که پیش از این مدعی شده بود که «باید برای کسب رضایت اروپا، بُرد موشک هایمان را کاهش دهیم»! در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «ما اصلا سیاست خارجی نداریم. ما درگیری‌های داخلی داریم و گروه‌های ایدئولوژیک تلاش می‌کنند اهداف خود را بدون توجه به مسائل بین‌المللی در داخل پیش ببرند... من برنامه یا سناریو یا نقشه راهی در سیاست خارجی ایران نمی‌بینم که بتوانم به شما درباره آن توضیح بدهم. آنچه می‌بینم صرفا واکنش است؛ مثال کسی که سر چهارراه ایستاده، عابران به او تنه می‌زنند و او در واکنش به این تنه‌ها از خود پرخاش نشان می‌دهد...من که دارم می‌گویم مساله فقط انرژی هسته‌ای نیست. شاید مهم‌ترین مساله برای آنها مساله اسراییل باشد».

نقیب زاده در ادامه گفت: «برخی نظیر آقای روحانی عملگراتر هستند و براساس تجربه از رویکرد تعامل با جهان دفاع می‌کنند و برخی دیگر که دنیا و هیچ جا را ندیده‌اند، می‌خواهند درهای مملکت را ببندند و بدون ارتباط با جهان بیرون زندگی کنند که این هم در دنیای امروز ممکن نیست... مردم در فقر زندگی می‌کنند و ناراضی هستند».

خبرنگار در ادامه گفت «دولت چندی قبل مدعی آزادسازی بخشی از منابع مالی بلوکه شده در خارج شد»؛ نقیب زاده در پاسخ گفت: « کدام آزادسازی پول‌ها؟ اینکه یک گوشه‌ای را باز می‌کنند تا ملت از گرسنگی تلف نشود، به حساب دستاورد می‌گذارند؟ خیلی جالب است واقعا. جامعه امروز ما در چه وضعیتی به سر می‌برد و مردم در چه شرایطی هستند؟ اگر آنچه امروز ما می‌بینیم را دستاورد و موفقیت حساب می‌کنند که مبارک‌شان باشد».

زیباکلام: آمریکا می‌تواند چنان ضربه‌ای بزند که سال‌ها به عقب برگردیم/ نقیب‌زاده: دولت یک گوشه‌ای را باز کرده تا ملت از گرسنگی تلف نشود!

جریان تحریف اینگونه القاء می کند که ایران دچار فقر و قحطی و بدبختی مفرط است و این به دلیل رویکرد انقلابی است و راه حل خروج از این وضعیت نیز امتیازدهی یکطرفه به آمریکا و برای مثال «به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل» است.

این در حالی است که اولا کشور عزیزمان ایران دچار قحطی و فلاکت و بدبختی نیست و وضع موجود اقتصادی و گلایه مندی مردم در حوزه معیشت نیز محصول و نتیجه روی کار بودن «دولتِ اصلاح طلبان» است؛ همان دولتی که آمریکا را «کدخدا» نامید و امضای وزیر خارجه آن کشور را نیز «تضمین» قلمداد کرد.  

به این نکته توجه کنید، در روزهای گذشته نشست «شورای عالی فضایی»، با حدود 11 سال تاخیر برگزار شد. این یعنی در دولت روحانی حتی یک جلسه نیز در این خصوص برگزار نشده بود. تعطیلی بخش اعظم صنعت هسته ای را نیز کنار این موضوع بگذارید؛ در نهایت چه شد؟ آیا این روش در دولت قبل به لغو تحریم ها و آزادسازی کامل اموال بلوکه شده ایران و گشایش عظیم اقتصادی منجر شد!؟ پاسخ قطعا منفی است.

دولت قبل این رویکرد را پیش گرفت اما علیرغم بی اعتنایی به صنعت هسته ای و فضایی و...و اعتماد بلوجه به آمریکا و اروپا، در نهایت تحریم ها 2 برابر شده و وضعیت اضطراری از جانب آمریکا علیه ایران تمدید شده و ارزش پ. ل ملی نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

در روزهای گذشته «قاسم محبعلی»  فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «دیگر جداسازی برجام و یا مذاکرات هسته‌ای با دیگر قضایای مورد اختلاف ممکن نیست... یکی از مسائل...سیاست اعلامی جمهوری اسلامی ایران در قبال موجودیت (رژیم) اسراییل و تشکیل جبهه مقاومت استهر ۵ قدرت بزرگ هسته‌ای عضو دایم شورای امنیت و خصوصا امریکا و اروپا نسبت به موجودیت و امنیت اسراییل متعهد هستند».

آیا اگر بر فرض محال، ایران رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت، مشکل آمریکا با ایران حل می شود!؟ قطعا پاسخ منفی است؛ آمریکا در گام بعد به سراغ بهانه های جدید می رود. بهانه های آمریکا به عنوان دولتی سلطه گر و غارتگر به هیچ عنوان تمامی ندارد. راه حل در برآورده کردن بهانه های آمریکا نیست؛ بلکه راه حل اصلی در اقتدار، استقلال و اعتماد به توان عظیم و استعدادهای بزرگ جوانان عزیز کشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • TR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    29 57
    الحق كه حرف حقه و چنان ضربه اي از آمريكا ميخوريم كه برگرديم عصر حجر،،،
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      25 5
      امام‌صادق(علیه السلام)، درباره شدت فتنه های زمان غیبت می‌فرمایند: «وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛و اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ و اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛حتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر...» «❗به خدا سوگند شما #خالص میشوید. به خدا سوگند شما از #یکدیگر_جدا می‌شوید. به خدا سوگند شما #غربال خواهید شد. تا اینکه از شما شیعیان باقی نمیماند جز گروه بسیار کم و نادر. دراین میان کسانی نجات خواهندیافت که: خود را در زمان غیبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک و نزدیک‌تر کنند؛ خود را از رذایل‌اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند.
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      11 1
      ببین جیگر! تو دشمن کلام ....تون یکی است. این چه کوفتیه میزنید که اینقدر توی توهم هستید؟
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      16 5
      الحق که آمریکا داره نفسهای آخرو میکشه و تا یکی دوسال دیگه اگه از هم فرونپاشه، مجبور به قبول شکست و پایان دنیای تک قطبی خواهد شد. ایران و شرکای راهبردیش مثل چین و روسیه و... با همین دست فرمون برن موفقیت حتمیه! از همین الان به غربگدایان داخلی و خارجی تسلیت میگم، غم اولتون ازین نوع باشه!!!!!
    • ایرانی GB ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      11 4
      خطاب به دوست عزیز از ترکیه : حالا شما خودتو ناراحت نکن ... مردم ایران ۴۲ ساله که دارند از اینجور اراجیف از آمریکایی جماعت میشنوند , از قدیم گفته اند : سنگ بزرگ علامت نزدن هست ! اگر آمریکایی ها توان حمله به ایران رو داشتند نیازی به آدم نماهایی مثل ناصادق زشت کلام نداشتند که واسه شون نقش شیپور جنگ رو بازی بکنه و مثل لولو خورخوره ها بچه بترسونه ! کشوری که مثلا" بزرگترین اقتصاد دنیا رو داره اما جلوی چندتا دوچرخه سوار طالبان کم آورد و چهار نعل از افغانستان در رفت الان میخواد با کشور ایران که بزرگترین زرادخانه موشکی در منطقه رو داره در بیوفته ؟؟؟ اگر این حرفهای ناصادق زشت کلام رو به درختها بگی , درختها شروع میکنن به انجام حرکت و دنبک زدن ! دولت آمریکا اول بدهی ۱.۱ تریلیون دلاری خودشو به چین تصفیه بکنه , هر وقت اینکار رو کرد و پولی واسه اش ته جیبش باقی موند بعد بیاد واسه جنگ با ایران خرج بکنه ! کما اینکه یکی از دلایل اصلی فرار آمریکایی ها از افغانستان , به ته دیگ خوردن کف گیرهاشون بود ! جنگیدن آمریکایی ها با ایران مثل کیسه کردن ماست نیست که هر آمریکایی بتونه انجامش بده وگرنه ناصادق زشت کلام نقش ستون پیاده دولت آمریکا رو در ایران بازی نمیکرد بلکه همین مساله اوج به دریوزه گی افتادن دولتمردهای آمریکایی رو نشون میده که درب و داغون هایی مثل ناصادق زشت کلام شده اند سخنگوی ارتش آمریکا در ایران !
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      14 3
      برای شما مریدان زیباکلام پهلوی که درفکرتان عصر پارینه سنگی هست محتملا !
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      9 3
      فقط موندم که این ضربه رو چرا نمیزنه؟ میدونی چرا؟ چون همیشه یه عده کوفی صفت تو در هر دوره ای هستن که فریب لشکر جعلی شام رو بخورن و لاف در غریبی یانکی ها رو باور کنن.
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      9 1
      مازوخیسم یک بیماری روانیه که مبارک تو و امثال تو باشه.
    • حجت MD ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      7 0
      برخی همیشه ساکت باشند به نفع خودشان هم هست در اخرت یقه انها را نمی گیرند که چرا در مورد شیطان بزرگ اینطور گفتی و ان را بزرگ کردی
    • سعید MD ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      5 0
      روزنامه ارمان نظر خود را از حلقوم شیطانی بعضی بیان می کند
    • بهروز IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      5 0
      از پرچمت معلومه چقدر ملي گرا هستي
    • حجت MD ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      6 2
      چرا پیامبران خدا با بزرگتر از امریکا در افتادند ؟ پیامبران خدا عاقلترین انسانها بودند
    • حجت MD ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      8 0
      بعضی بیچاره ها هنوز روحانی را با تدبیر می بینند بعد از این همه بدبختی که بر سر ما اورد شما جه جهاندیده بودید چکار کردید تا چند سال دیگه دولت باید بدهی های و ریخت و پاش های روحانی را جمع کند خجالت نمی کشند حیا نمی کنند
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      7 0
      خداوند بر درجات بوذرجمهرحکیم بیفزاید که از بصیرت و درایتش گفته است: هرکس در بلاهت و سفاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
    • سعید MD ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      7 0
      این نگاه با نگاه امثال بن سلمان و بن خلیفه و اشرف غنی و امثالهم چه فرقی دارد اگر این نگاه نگاه صحیحی است این کشورها در چه حالی هستند اقای زشت کلام
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    38 4
    زیباکلام پهلوی طیف شما بدون جنگ ایران را قهقرا برده است ! امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      6 1
      آفرین.دقیقا همینطوره
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      3 1
      اعتماد به نفس در بیانات ایشان (قشنگ کلام) موج میزند
  • محمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    32 6
    آقاصادق آمریکا غلط میگنه با شما که فرمایش میگنید...
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      10 0
      بهتر است اسم این زشت کلام را بگزایم: کاذب زشت کلام
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    جنابعالی چنان ضربه ای خوردی که قرن‌ها از نظر نفکر و تعقل به عقب برگشتی.حالا ازکی و کجا خودت بهتر میدونی نخود مغز.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    10 0
    بله نمونه ضربه را به سر زیبا کلام ببینید. اگر این ضربه با نوکر آمریکا این می کند با دشمن آمریکا چه می کند!!!
  • احمد IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    6 0
    فقط اینو بگم که زیبا کلام یک....است همین صفت برای او کافی است .
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    8 0
    آقای زیباکلام.این حرفهای رایگان فقط از دهن یه وطن فروش ترسو درمیاد و تاریخ مصرفش گذشته.جنابعالی تو دوران هپروت سیر میکنی.بیا تو مردم تا چشات واشه واقعیت رو ببینی
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      5 0
      متاسفانه افراطیون اصلاح طلب دچار مازوخیسم سیاسی هستند
  • محمد هادی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    6 0
    آقای زیبا کلام می داند چه می گوید یابرای اینکه نگویند لال است چیز هایی راندانسته وبی توجه به معنا ومفاهیمش بیان واظهار می کند از وقتیکه گفتید هنگامیکه ایرانیان در صحنه های مبارزاتی ورزشی جهانی می بازند کیف میکنم دریافتم که شما بیگانه ای هستی که بر سر سفره این ملت نشستی از سفره این ملت ارتزاق می کنی ودرشیپور دشمن می دمی فراموش نکن که این ملت بخوبی خادم وخائن را می شناسند
  • احد IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    6 0
    صادق زیبا کلام سیاست مدار کوچه بازاری بیش نیست . در تحلیل های سیاسی ایشان عقل و منطق جایی ندارند . اندیشه ایشان عمدانا تخیلاتی و دور از حقیقت است
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    بچه میترسونی!؟اتفاقا هرچی هم ازساختمانهارا بزند،بهترمیشه چون این ساختمانها مال ۵۰سال پیش شاه منحوس هست که بجای اینکه هزینه تخریب کنیم،آمریکا نوکری میکنه ررامون تخریب میکنه-زیبا کلام اینقدر سیاستمدار نادان نباش-
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    ضربه را امثال زشت کلام ها به ایران می‌زنند
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 1
    چی بگم
  • م IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    وطن فروش
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    7 0
    پیش از آقای قشنگ کلام ، ظریف هم گفته بود که آمریکا می تواند با یک موشک کل دفاع مرکزی ایران را نابود کند ! بعدا فهمیدخیط کاشته و دفاع موشکی ایران اصلا مرکزی نیست بلکه موزائیکی و فوق العاده پیشرفته است و این موشک آمریکایی فقط برای فیلمهای هالیوودی است ! اطلاع نداشتن از توانائیهای داخلی ایران از مهمترین ویژگیهای یک اصلاح طلب اصیل است ! و متقابلا بزرگ نمایی و توهم هالیوودی از توانائیهای آمریکا دیگر ویژگی اصلاح طلبان عقب مانده از عصر ارتباطات و عصر آگاهی است. در یک کلام به اینگونه آدمها باید گفت متحجر ! چون از قافله عقب مانده و هنوز در حال و هوای قرن نوزدهم هستند ! اطلاعات اینگونه اصلاح طلبان از یک دانش آموز ایرانی هم کمتر است ! وای به حال ما که 8 سال اختیارات کشور را به اینگونه اصلاح طلبان داده بودیم ! آخه تو کودوم کشور دنیا دیده یا شنیده شده که اعضای یک جبهه سیاسی یا یک حزب مهم با آن همه ادعا از هیچ کدام از توانائیهای داخلی کشور خود خبر نداشته باشند ؟! آیا در کشور آرزوهای آقای قشنگ کلام یعنی آمریکا چنین فردی پیدا می شود ؟! هرگز ! فقط اصلاح طلبان ایرانند که از قافله عقب مانده و متحجر مانده اند و با غرور کاذبشان نه مطالعه می کنند نه نیازی در وجود مغرورشان احساس می کنند و نه چنین واقعیاتی را باور می کنند !
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    6 0
    ان الله علی کل شیء قدیر .
  • DE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    7 0
    زیباکلام: آمریکا در صورت حمایت از من در انتخابات بعدی و پیروز شدن من برای پست ریاست جمهوری می‌تواند چنان ضربه‌ای بزند که سال‌ها به عقب برگردیم خخخ این یارو هم مثل اون رفیقش که میگفت امریکا با یک موشک کل ارتش ما رو میخوابونه ماموریت بهش دادند‌ مردم را بترساند // تعقیب زاده: دولت یک گوشه‌ای را باز کرده تا ملت از گرسنگی تلف نشود! چون ما اصلاح تبه کارها همه گوشه ها را محکم بسته بودیم و کل درآمد ایران در جیب ما و دوستان و رفقا و حزب اشرافی...وارد میشد ملت در حال موت بودند.
  • غ IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    باشه تو فقط ساکت شو
  • محمدرضا IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    آقای زیبا کلام،آمریکا به شما چنان ضربه ای زده که هنوز در توهم به سر می برید
  • عطاءالله IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    به گفته بزرگمهر قائنی : هرکه در مزدودری امثال زیبا کلام تردید دارد در بی عقلی خود یقین بداند.
  • ح ر IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    6 0
    یکی نیست بکوبد بر دهان این زیبا کلام . اگر زمان شاه این اشتباه خوری ها را می‌کرد ساواک چوب تو آستینش می کرد .
  • ایرانی اصیل IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    امثال زشت کلام( همان مرتیکه زیبا کلام) جز نوکری و خوش خدمتی چیزی دیگر یادت نگرفتند
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 1
    اصلاح طلبی یعنی پذیرش ذلت یعنی دزدی از ملت یعنی نانجیبی نباید به این جماعت سر در اخور بیگانه رحم کرد .
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      4 0
      مرگ بر منافقین و کفار
  • ناشناس IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    ای کاش روزی به جای غربگرا بشنویم نابود شدگان عصر انقلاب اسلامی ایران
  • ایرانی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 1
    رویا کلام نه زیبا کلام آمریکا از داخل کشور ش در حال فروپاشی است آقای توهم آمریکا هراسی به خودت نده یک وقت سکته میزنی
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    امریکا فقط توسط شماها میتونه ضربه بزنه خودش مستقیم نمیتونه غلطی بکنه
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    اون ضربه ای که شما حضرات به کشور زدید..تا شما و امثال شما هستید جناب زیبا کلام ما دشمن لازم نداریم!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    خب اگر آمریکا میتونه چنان ضربه ای بزنه بگو بزنه تا ببنیم. چرا نمیزنه؟ به خاطر گل روی شماس جناب دکتر زیبا کلام؟ حیف کاغذ و جوهری که صرف چاپ حرفای دوزاری تو بشه
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    این بی وطن در ایران چه غلطی میکند!؟.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    آمریکا مدت هاست عمده بودجه نظامیش رو داره صرف رسانه، شبکه های اجتماعی و هالییود میکنه. تا شما از لشکر جعلی شام بترسید! چمدان هسته ای! ناو هواپیمابر!پهبادهای آنچنانی! نیروهای تکاوران شکست ناپذبیر! در صورتی که واقعیت اون چیزی بود که چند وقت پیش در دریای عمان دیدیم. آمریکا ضعف نیروی انسانی داره نیرویی که روحیه نداره و این ضعف رو نمیتونه با تجهیزات پوشش بده
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ اصلا زیبا کلام را ولش کن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    امرکا اگر تا اللن نزده فقط برای اینه که زست کلام داخل ایرانه بهمحض اینکه جنازه ایشان به کور برود امریکا ما نابود میکنه
  • قرچک IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    آقای زیباکلام: اگر آمریکا می توانست این کار را می کرد این را بدان کسانی که خدا را دارند ضربه ناپذیرند شاید در ظاهر کمی اذیت شوند ولی باطنن بسیار قدرتمندند مردان پولادینی با باورهای بسیار قوی انسانی در ایران عزیز هستند که هرگز از این شیاطین انسی و جنی هراسی ندارند چون تمام تکیه گاهشان خداست یکی از ابزارهای شیطان ایجاد ترس و اضطراب است که می خواهد با این حربه تسلط پیدا کند ... تا پیروزی نهایی چیزی نمانده ... استکبار محکوم به شکست است
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    کاذب فریبا کلام
  • میرک IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    بدکلام ازتو فقط دوزدی پول بیچارزلزله زدهها برمیاید اشتباه زیادنکن
  • كريم IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    البته نه فقط آمريكا بلكه هر كشور ديگر يك ضربه بزند، ده ضربه مي خورد. ننگ بر افساد طلبان و سران فتنه88 كه همگي نوكر آمريكا هستند.
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    ممکن است آمریکا اقدام غیر عاقلانه ای برعلیه ایران نماید و اندکی ما را به عقب برگرداند اما نبایستی تصور کنیم که نیروهای متجاوز آمریکا هم بعد در این اطراف و منطقه رنگ آرامشی را به خود خواهند دید هرگز چنین نیست . ایران اسلامی نشان داده و اثبات نموده که دیگر دوره بزن در رو تمام شده و آمریکائی های یانکی می دانند و کاملا متوجه شده اند در صورت هر تجاوزی به ایران اسلامی و نیرومند . پاسخ کوبنده و مقتدری از سوی ایران داده خواهد شد چرا که همه اهداف اهریمنی و تمام پایگاه های آمریکائی های تروریست تحت تیر رس و زیر موشک باران ایران اسلامی است . و نمونه آنرا در عین الاسد مشاهده کردند که چه بلای سهمگینی بر سر آنها آمد اگرچه شکست مفتضحانه خودشان را به جهت عدم تضعیف روحیه نیروهایشان آنرا کتمان و بازگو ننمودند . ولی آنان نیک می دانند که نبایستی با ایران به طریق تخاصم جنگی و تهاجم نظامی وارد شد . چرا که تجربه تلخین و بسیار ناگوار آنرا به خوبی به یاد دارند . ضمنا اگر عرضه چنین کاری را داشتند در زمان ترامپ لعنتی و جنگ طلب انجام می دانند و منتظر چرندیات امثال آقای زیبا نا کلام نمی ماندند. آنان به واقع دریافته اند که نمی توانند با ایران ابر قدرت در عرصه میدانی در افتاد چرا که اقدامات تهاجم سیل آسا و عملیات نظامی ایران ابر قدرت در سرتاسر منطقه همه اماکن نظامیو غیر نظامی آنان را در هم خواهد کوبید .
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    این آقای نا زیبا کلام بار ها اثبات نموده آیینه تمام نمای مزدور جیره خوار آمریکا و غرب است و معلوم نیست در پشت دست چقدر پول و غیره از آنان به صورت پنهان اخذ می نماید . واقعا جای تاسف است که نقش دشمن دنی را در داخل ایران بازی میکند و در دانشگاه هم چه بسیار دانشجویان عزیز را به انحراف و بد بینی نسبت به مسئولین نظام می نماید . به نظر میرسد زیادی گستاخی می کند چرا که از مهربانی و شفقت جمهوری اسلامی بسیار بسیار سوء استفاده کرده است در حالی که از آب و نان و امنیت این کشور به بهترین شکل بهره مند است و خیلی خیلی زیاده گوئی و وراجی می کند . نبایستی به این افراد که از سفاهت و نادانی بیان معروف و در گمراهی جوانان و انحراف افکار دانشجویان شهره دارند فرصت داد.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    ؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    زیباکلام جان لطف کن اسمتو عوض کن، چون اینقدر چرت و پرت میگویی و به اسمت نمیاد.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    باز امریکا حرفی را که خودش جرات زدن نداره توسط سخنگویش زشت کلام زده شاید اثر کند.لااقل به ارباب بگو کمکت کنه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    در زمان جنگ رزمندها الاغی داشتند که به وسیله ان مهمات یا اذوقه برای خط مقدم می بردن یکمرتبه اینحیوان اشتباهی رفت واسیردشمن شد همه قطع امید کردن تا بعد از چند وقت یکمرتبه سر کله این حیوان با بار مهمات بر گشت میخوام اینو بگم که شعور اینحیوان از این اقا خیلی بهتر است
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 3
    موافق آقای زیباکلام هستم
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    البته در شرایط که شما خود را چغندر فرض کنید و آمریکا را داس. آمریکا و همه آنهایی که نه خود را باور دارند و نه حیثیت دینی و ملی خود را، باید بدانند که تحت هیچ شرایط نمیتوانند با نظامی جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی مرزهایش درگیر شوند.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    آقا زیبا جون کلام تو زمان حسن جون چرا یه کلام درست وحسابی به نفع مردم نگفتی فقط آب در اسیاب ترامپ جونت میریختی الان که چیزی از صنعت وکشاورزی وآب و هسته وبسته برا این مملکت نزاشتید هی نق مزنی خجالت هم خوب چیزیه
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 5
    کاملا درسته اقای زیبا کلام.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    بیایید یکبار برای همیشه اسم این .. رو بگذاریم الکی کلام! میخوام بدونم که تخصص این آقای الکی کلام چیه که توی هرزمینه ای حتی نظامی نظر میده؟یعنی این بابا اینقدر نفهمه که توی هر موضوعی که درتخصصش نیست بخودش اجازه میده که نظرقطعی بده؟ واقعآ که نفهمه.
  • حسن IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    آقا زیبا کلام باپول این مملکت وانقلاب استادشده ودارای ویلاوثروت عظیم شده حالا شده نوکر آمریکا.اف برسر این مزدوران ونمکنشناسان.
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    کشور عزیزمان دچار فلاکت وبدبختی نیست این اصلاح طلبان کداخدا پرستان هستند که دچار فقر وفلاکت فکری و عقیدتی هستند
  • FR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 2
    درود بر آقای زیبا ی کلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس