انهدام شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی توسط سازمان اطلاعات سپاه

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی خبر داد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان‌یافته لوازم خانگی و ضربه به این شبکه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتی، با هماهنگی دستگاه قضایی موفق به شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و ضربه به این شبکه شدند.

شبکه مذکور در مدت دو سال فعالیت خود اقدام به قاچاق حدود ۳۰هزار دستگاه انواع لوازم خانگی غالباً با نشان‌های تجاری کشور کره جنوبی به کشور کرده ‌است.

بنا بر اعلام روابط عمومی کل سپاه؛ در این عملیات اطلاعاتی، اعضاء اصلی شبکه دستگیر و حدود ۴هزار دستگاه انواع لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولرگازی و تلویزیون کشف و ضبط شد.

این شبکه با سوءاستفاده از رویه‌های قانونی کولبری و ته‌لنجی که به منظور حمایت از معیشت مرزنشینان وضع شده است؛ اقدام به قاچاق کلان این کالاها از مرزهای غربی و بنادر جنوبی کشور و انتقال آن به انبارهای خود و یا فروش به مشتریان خود در سراسر کشور می‌کرد؛ در حالی که بنابر قانون ساماندهی مبادلات مرزی، ورود تجمیعی و تجاری کالاهای مشمول این قانون به داخل کشور ممنوع است.

در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه  جاسازکردن لوازم خانگی در کامیون‌های حمل گندم و ذرت از بندر امام خمینی (ره) و انتقال آن با استفاده از خودروهای سبک و شوتی‌ها به انبارهای غیرمجاز از شگردهای این شبکه برای قاچاق عنوان و تصریح شده است: شبکه مذکور جهت تامین منابع ارزی کالای قاچاق، اقدام به واریز مبالغ ریالی به حساب‌ شرکت‌های بزرگ صادرکننده داخلی می‌نمود. در این فرایند ارز حاصل از صادرات که باید وارد سامانه نیما گردد، صرف تامین کالای قاچاق می‌شد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حقگو IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    9 9
    سازمان اطلاعات سپاه با همین جدیت در جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای ساخت ایران نیز ورود نمایند.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 3
    کولبری دقیقا" یعنی چی ؟ قاچاق کالا !!! اگر قرار کالایی وارد کشور بشه خوب باید از طریق گمرکات و بنادر رسمی کشور وارد بشه ، کولبری رو کی اختراع کرد !!!
    • ايراني IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      3 4
      همونايي اختراع كردن كه ارزش پول ملي و اينقدر كم كردن كه اوضاع ملت به اين خرابي برسه همونايي كه امثال تو با شعار هر كار مسخره اي رو توجيه كردن ......... فقط احمق ها فكر ميكنن با بستن مرزها و اقتصاد جزيره اي تو دنياي امروز ميتونن موفق باشن و بدبخت اون مردمي كه اين احمق ها رو بزرگ كردن
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      کاربر گرامی بنام ایرانی پس شما از قاچاق کالا دفاع میکنی و قاچاق کالا رو برای رشد اقتصاد کشور لازم و ضروری میدانید ! آفرین بر شما که اینقدر اقتصاددان بزرگی هستی چون همه کشورهای جهان با قاچاق کالا مبارزه می‌کنند و برای اقتصاد مضرر می‌دانند ولی شما مشخص نخبه پخمه اقتصادی بزرگی تشریف دارید که متوجه شدی قاچاق کالا به کشور کار لازم و ضروری است و باید حمایت هم بشود.؟. آفرین بر تو مغز متفکر اقتصادی! خدایی با کیا شدیم هشتاد میلیون !
    • افشین IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 0
      پرفسور ایرانی کشوری که تحت تحریم هست و جوانان بیکار داره نباید بازارش رو در اختیار دیگران بگذارد.مخصوصا دزدهایی که علنا پول ملت را بلوکه کرده اند. کوله بري و سوخت بري یعنی قاچاق. قاچاق شاخ و دم نداره. از اون کسیکه روی دوشش یخچال مياره تا اون یکی که ده تا ده و هزار تا هزارتا کانتینر جنس مياره همه قاچاقچی هستند. هر وقت تولید کننده ما از،شرایط تحریم در آمد و توان رقابت با دیگران رو پیدا کرد آنوقت از اقتصاد جزیره ای که امثال تو بهش لقب میدن در میایم. واقعا فکر نمی کردم بیشعوری تا این حد پیدا بشه که هزاران جوان و کارگر بیکار هموطنش رو ببینه و دنبال کلفت کردن گردن کارگران و شرکتهای خارجی اونم دزدهای پول ملت خودش باشه و تازه برای دیگران حرف مفت هم بزنه. از همه خنده دارتر اسمش رو بیاره ایرانی!!! شما ایرانی نیستی خائن هستی. در همین بانه که تا چند وقت پیش مرکز کالای قاچاق بود امروز ما،خانه ها و گذرگاههای تولید لوازم منزل افتتاح شده و بجای واردات شدن صادراتچي. کاریکه سی دو سال افساد طلبان ميتونستن بکنن و نکردن. کاریکه در هشت سال گذشته میشد انجام بدن و ندادن.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 9
    این کولبرهای کرد در مرز اکثرا تروریست هستن و در ظاهر مظلوم نمایی میکنن ولی در اصل خائنین به مملکت هستن که کار اصلیشون قاچاق اسلحه، مواد مخدر و مشروبات الکی اس اینا همون کسانی هستن که در جنگ عراق با خیانت های که کردن چند مین لشکر ما رو با لو دادن به صدام شهید کردن
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      6 1
      منبع؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 7
      منبع حتما یه سر به گزارش های پرونده های هنگ مرزی و پاسگاه های کرمانشاه کردستان بزنی متوجه میشی در واقع کولبرها اکثرا در جهت تقویت اقتصادی گروهک های تروریست کردی عمل میکنن در مورد خیانت هم همون تروریست های خائن کومله و دمکرات و پژاک و.... که این همه جوانان این مملکت رو شهید کردن منبع بزرگتر از این رو میخواهی
    • ... IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      حتما شاهدت همونايي هست كه كولبرها رو با گلوله تو روز روشن زدن هاااااااااا؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 5
    درود بر سپاه قهرمان اگر کارمندان و مدیران و مسئولان دولت هم مثل سپاهیان بودند و کارمیکردند مملکت گل و بلبل بود
  • الف IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 4
    دستشون درد نکنه
  • علی پور IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 6
    واقعا خدا خیرتون بده نیروهای انقلابی حقیقی
  • محمدحسین‌نجفی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    خسته‌نباشید‌‌و‌خدا‌قوت
  • فراجناحی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    نابود کردن کالای قاچاق و وصادر کردن کالا و اخذ جریمه سنگین به نفع تولید کننده چیزی است که سالهاست گفته می شود و سایر کشورهای جهان هم با قاچاق به شدت برخورد میکنند
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    دستشون درد نکنه و خدا کمک کنه با قوت ادامه بدن اما لطفا در خبرنگاری بیشتر دقت کنید هم صداسیما و اینجا گفتند شبکه بزرگ قاچاق و در ادامه گفتید در طی دو سال ۳۰هزار دستگاه کالا قاچاق کردند. نسبت به صدهاهزار دستگاه کالای قاچاقی که در کشور وجود دارد، ۳۰هزار در طی دوسال رقم انچنان بزرگی نیست و باید قاچاق‌کننده‌های اصلی را بگیرند
    • افشین IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 0
      سی هزار قطعه در انبارشون بوده. وقتیکه دوسال یا کمتر رصد کردند یعنی قاچاقچی اصلی رو گرفتند. چندتا قاچاقچی (کولبر) رو که رصد نمی کردند
  • افشین IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا قوت به همه این فرزندان ملت ایران و انقلابيهاي واقعی.دمتون گرم. چنانچه کاری نمی کردید و در آینده نکنید بجایی می رسیدیم که به قاچاقچيهاي انسان و اعضای بدن بگن دلبر!!! همينجوريکه به قاچاقچی کالا میگن کولبر و به قاچاقچی سوخت میگن سوختبر. نصف صدمه ای که اینها به کشور میزنند رو وام کم بهره بدید به کار آفرینان همین مناطق تا این هموطنان مرز نشین بزن سرکار با بیمه و اینده ای حداقلی. اینها سود اصلی رو نمیبرن.سود اصلی در جیب دشمنان کشور و ملت هست. آفرین آفرین آفرین.
  • رامین IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    انشالله این خبر درست باشد
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      ان شاءالله و صد در صد درسته
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 0
      ان شاءالله اصله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس