حداکثر قیمت مصوب ۸۳ کالای اساسی اعلام شد

نماینده شهرکرد در مجلس گفت: ارز 4200 تومانی منجر به ایجاد شبکه بزرگی از رانت، فساد اقتصادی، امضاهای طلایی و فرصت‌های عجیب برای سودجویی انحصارطلبان شده است.

به گزارش مشرق، احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی در طول چند سال اخیر منجر به ایجاد شبکه بزرگی از رانت و فساد اقتصادی شده و متأسفانه امضاهای طلایی را با خود به همراه آورده است، ضمن اینکه فرصت‌های عجیبی را برای سودجویی برخی از عوامل انحصارطلب به وجود آورده که بایستی سریعا با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید:

دوراهی دشوار دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

وی افزود: جراحی اقتصادی کشور یکی از ضرورت‌های جدی امروز اقتصاد ایران است که باید مردم با آن همراهی کرده و کمک کنند، ضمن اینکه نخبگان جامعه نیز باید برای تبیین این موضوع و شفافیت بیشتر در اقتصاد سخن بگویند.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شفاف شدن مسائل اقتصادی ضرورت اظهارنظر دانشگاهیان، نخبگان اجتماعی و سیاسیون جامعه است و مجلس باید تمام قد در راستای کمک به دولت برای اصلاح شبکه اقتصادی به میدان بیایند.

راستینه گفت: سال گذشته در لایحه بودجه، دولت را مکلف کردیم که برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و در راستای شفافیت اقتصادی نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و شفاف کردن تبادلات پولی کشور اقدام کند که متأسفانه اقدامی در این موضوع صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت گذشته در این عرصه اراده‌ای برای عمل نداشت، اما دولت فعلی و جدید تصمیم گرفته جراحی‌های جدی اقتصادی انجام دهد که در این راستا شبکه نخبگانی و مردم بایستی همراهی کنند تا بتوانیم اقتصادی شفاف و به دور از رانت و امضاهای طلایی داشته باشیم.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عواید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به دست جامعه هدف برسد؛ حق نداریم یارانه‌ای بدهیم که به جامعه هدف نرسد و یا در اجرای برنامه به گونه‌ای عمل کنیم که طبقات مرفه جامعه چندین برابر از یارانه‌ها برخوردار شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    از سه سرطان انحصار در داروسازی، وکالت و پزشکی شروع کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس