اتحادیه اروپا نمایه

وزیر کشور لیتوانی تاکید کرد در صورت ادامه قاچاق مهاجران با کامیون‌ها به خاک این کشور، گذرگاه‌های مرزی خود با بلاروس را می‌بندد.

به گزارش مشرق، آگنه بیلوتایت، وزیر کشور لیتوانی اعلام کرد که در صورت ادامه قاچاق مهاجران با کامیون‌ها به خاک این کشور، ممکن است گذرگاه‌های مرزی با بلاروس را ببندد.

وزیر کشور لیتوانی که برای بررسی شرایط به بازدید مرز بین لیتوانی و بلاروس رفته بود، گفت: ما تصمیم گرفته ایم که بررسی خودروهای عبوری به لیتوانی را افزایش دهیم. اگر شاهد افزایش روند قاچاق مهاجران با استفاده از کامیون باشیم، به طور جدی بستن گذرگاه‌های مرزی با بلاروس را بررسی خواهیم کرد. 

بیشتر بخوانید:

لیتوانی: اروپا برای «قلدری» اقتصادی چین آماده باشد

چهار مهاجر عراقی بعد از ظهر پنجشنبه در یک محموله ذغال سنگ در یک کامیون بلاروسی در گذرگاه مدینینکای کشف شدند. سرویس گارد مرزی لیتوانی گفت بلاروس از بازگرداندن آن‌ها خودداری کرده است.

بیلوتایت اعلام کرد ممکن است تا ۱۵ هزار مهاجر در مرز بلاروس  و ۲ هزار مهاجر در مرز لیتوانی در تلاش برای یافتن راهی برای ورود به اتحادیه اروپا باشند و تا زمانی که آن‌ها به خانه برنگردند، ما نمی‌توانیم آرام باشیم. لوکاشنکو غیرقابل پیش بینی است، ما می‌توانیم از او انتظار هر چیزی داشته باشیم، بنابراین باید برای هر اقدامی آماده باشیم.

لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، امروز جمعه به مهاجران نزدیک مرز با لهستان گفت که بلاروس به آن‌ها کمک می‌کند تا اگر بخواهند به خانه بازگردند، اما آن‌ها را مجبور نمی‌کنیم و با سرنوشت آن‌ها بازی سیاسی نخواهیم کرد.

رئیس جمهور بلاروس در اولین حضور علنی خود در مرز از زمان آغاز بحران، از یک مرکز ارائه غذا به مهاجران بازدید و با کارگران صلیب سرخ در اردوگاه صحبت کرد.

لوکاشنکو همسایگان بلاروس در اتحادیه اروپا را مورد سرزنش قرار داد و به مهاجران اعلام کرد که هر کاری را که بخواهند انجام خواهند داد، حتی اگر برای لهستانی‌ها و لتونی‌ها بد باشد و آنان را مجبور به بازگشت نمی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    بلاروس هم گاز رو به روی لیتوانی می‌بندند تا یخ کنن!!! خخخخخخ
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    خوب تو بلاروس بمونن . بلاروس شهروندی بهشون بده . بعد با پاس بلاروس برن لهستان بدون دردسر . چون ویزا بین لهستان و بلاروس نیست. لهستان هم که دیگه با مرز آلمان بگیر و ببند ندا ره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس