کد خبر 1304669
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
پرواز اولین جنگنده تایفون قطری در آسمان انگلیس

رسانه‌های قطری اعلام کردند که اولین جنگنده قطری تایفون در آسمان انگلیس با حضور وزیر مشاور در امور دفاعی قطر به پرواز درآمده است.

به گزارش مشرق؛ نیروی هوایی قطر از پرواز آزمایشی اولین جنگنده قطری «تایفون» در آسمان انگلستان با حضور وزیر مشاور در امور دفاعی قطر خبر داد.

الجزیره گزارش داد: این جنگنده یکی از ۲۴ جنگنده‌ای است که مجموعه BAE Systems در انگلستان طی قراردادی ۶ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۷ با قطر امضا کرده، به سفارش قطر در حال ساخت آنهاست.

این پرواز آزمایشی در حاشیه سفر «خالد بن محمد العطیه»، معاون نخست‌وزیر قطر در امور دفاعی به انگلستان انجام شد که این سفر با هدف تقویت همکاری دفاعی و امنیتی میان دو کشور انجام شده است.

سرهنگ «جمعه المریخی»، ناظر قطری این پروژه، گفت که هدف از آن تقویت امکانات نیروی هوایی قطر است به خصوص که شامل آموزش خلبانان جنگنده‌های قطری نیز می‌شود.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز همکاری‌های دو کشور در این عرصه را اقدامی مهم در راستای شراکت راهبردی طولانی مدت میان انگلستان و قطر دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 1
    چونکه امروز یوروفایتر و رافائل منسوخ هستند و به زودی جایگزین خواهند شد، اروپا به هرکسی که بتواند این دو جنگنده را غالب خواهد کرد. خواه نو باشه یا کارکرده. چون انگلیس و ایتالیا جنگنده تمپست (BAE Systems Tempest) رو خواهند ساخت و فرانسه و آلمان و اسپانیا هم یک محصول مشترک به فرماندهی ایرباس و داسو طراحی و تولید خواهند کرد که اسم پروژه‌اش اف سی ای اس (Future Combat Air System) هست.
    • US ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      5 6
      یورو فایتور منسوخ شده ولی اف 4 های زمان شاه منسوخ نشدن؟... تو تحلیلت
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 1
      آخه بی همه چیز. چرا موضع ضد ایران میگیری؟ من که اصلاً درمورد آهن پاره‌های نیروی هوایی ایران حرفی نزدم. فرانسه داره رافائل به کشورهای فقیر خیرات میکنه چون زرنگ هستش.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 1
    6 میلیارد دلار یعنی انگلیس بابت هرکدام از این جنگنده ها 250 میلیون دلار از اینها دوشیده. اف15 هم که خریدن همین وضعیتو داشت و دوبله سوبله بهشون فروختن
    • DE ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 1
      شما یه دونه دوبله سوبله بخر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس