کد خبر 1304612
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
افزایش ۶ برابری صدور روادید ورود به ایران برای رونق اقتصادی و گردشگری در کشور

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در برخی از کشورها صدور روادید برای ورود به ایران را از ۵۰۰ مورد در روز به ۳ هزار مورد رسانده‌ایم تا شاهد رونق اقتصادی و گردشگری در کشور باشیم.

به گزارش مشرق؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در هتل پردیسان مشهد برگزار می شود، «محمود ادیب» با بیان این مطلب افزود: سیاست دولت سیزدهم و یکی از اولویتهای این دولت، توجه ویژه به همسایگان است که در وزارت حارجه به طور جد پیگیری می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه حتی در دوره ۲۰ ماهه  کرونا که بخشی از فعالیتهای صنعتی و اقتصادی کشور تعطیل شده بود، با تعریف فرآیندها زنجیره تردد اتباع خارجه قطع نشد.

ادیب یادآور شد: به رغم توقف صدور روادید طبق تصویب ستاد ملی کرونا بعد از یک دوره سه ماهه موفق به بازگشایی صدور روادید در حوزه تجاری شدیم. همچنین صدور روادید در حوزه درمانی در سرپا نگهداشتن دفاتر خدمات مسافرتی و جلوگیری از بیکاری در این بخش موثر بود و هم اکنون با فراگیری واکسیناسیون در جهان و ایران روند صدور ویزا در وزارت امور خارجه افزایش یافته و در برخی کشورها به پنج تا ۶ برابر دوره کرونا رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با لغو روادید هوایی از سوی ایران برای سفر به عراق، روادید هوایی از سوی کشور عراق برای سفر به ایران لغو شود و در ادامه شاهد لغو روادید زمینی میان دو کشور باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    و کرونا همین نزدیکی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس