سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت همکاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری اسلامی، گفت: کشورمان شروع به کار دبیرکل جدید این سازمان «حسین ابراهیم طه» را تبریک می‌گوید و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای برای رئیس جمهور و  وزیر امور خارجه، برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است.

خطیب زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برای تحقق وحدت امت اسلامی و اصول و ارزش‌های ناب و متعالی اسلام برخوردار است، امیدواریم در دوره دبیرکل جدید شاهد افزایش قابل توجه این تلاش‌ها و ثمردهی محسوس آن در تأمین منافع مشترک اُمت اسلامی و دولت‌های عضو سازمان در عرصه تعاملات بین‌المللی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما ضمن تقدیر از کوشش‌های احمد بن العثیمین دبیرکل پیشین این سازمان برای ارتقاء و تحکیم اتحاد و همبستگی دولت‌های عضو، آمادگی کامل داریم در دوره دبیرکل جدید بر اساس اصل تضمین ایجاد فرصت‌های برابر برای فعالیت و مشارکت کامل و آزاد همه اعضا در چارچوب منشور سازمان با دبیرکل این سازمان، همکاری نزدیک و برادرانه‌ای داشته باشیم.

خطیب زاده تأکید کرد: در موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مصادره اموال و دارائی‌های فلسطینیان لازم است از ظرفیت‌های این سازمان به منظور مقابله با جریان نامبارک موسوم به «عادی سازی» و به محاق بردن رژیم صهیونیستی از طریق تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و وفاق میان دولت‌های عضو سازمان علیه این رژیم اقدام شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    خاک بر سر این کشورهای نامسلمان.پس کو حمایت از ایران و کو حمایت از فلسطین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس