کد خبر 1304299
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
گاز

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۸/۲۶ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی برای اصلاح تعرفه‌های گاز را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۸/۲۶ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده در بخش گاز را به شرح زیر تصویب کرد.

طبق این آیین‌نامه مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل سه واحد درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

همچنین شرکت ملی گاز مکلف شده است ضمن دریافت اطلاعات خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تعرفه مشترکان در دامنه مصرف ۱ تا ۳ جدول زیر را از ابتدای سال به نرخ صفر محاسبه کند.

قبض گاز ۴ درصد از مشترکین پرمصرف ۴ برابر می‌شود

جدول ۱ تعرفه جدید گازبهای بخش خانگی در ماه‌های سرد سال را نشان می‌دهد. طبق این جدول گازبهای سه پله اول مصرفی هیچ تغییری نکرده است.

از پله چهارم به بعد تعرفه پله بعدی، ۴۰ درصد نسبت به تعرفه پله قبلی افزایش می‌یابد تا اینکه در پله آخر که شامل مشترکین پرمصرفِ پردرآمد می‌شود، تعرفه گاز نسبت به تعرفه‌های قبلی ۴ برابر می‌شود.

طبق گزارش وزارت نفت ۳ پله پایانی جدول، شامل ۴ درصد از مشترکین پرمصرف می‌شوند که تعرفه آنها طبق جدول بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.

جدول ۱

جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی +جدول

در جدول ۲ تعرفه گازبهای بخش خانگی در ماه‌های گرم سال آورده شده است.

جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی +جدول

جدول ۲

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 5
    علی برکة الله....
    • حمید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 1
      ما ملت باید تا میتوانیم در مصرف گاز صرفه جویی کنیم و تا میتوانیم گاز را صادر کنیم . بهترین راه وادار نمودن مردم به صرفه جویی ، تصاعدی بودن نرخ گاز میباشد. متاسفانه در دولت قبل تصاعدی های قیمت های انرژی را برداشتند و بعضی از مردم عادت به مصرف بی رویه کردند. روسیه با آنکه دارای بزرگترین منابع گازی است اما مقدار کمی از آنرا مصرف و مابقی را صادر میکند در حالی که بسیار آب و هوای سرد تری نسبت بما دارد ولی ما بیهوده گاز را مصرف میکنیم و نمیتوانیم آنرا صادر کنیم . دولت باید مردم را تشویق به مصرف انرژی خورشیدی کند و همچنین مردم باید وادار به ساخت خانه های کاملا عایق حرارتی شوند و به آنها روشهای صرفه جویی انرژی آموزش داده شود.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 4
    بابا دراین اب گل الود اقتصادی که بلد نیستید درستش کنید ماهی گیری ممنوع تا فکر تون را بکار بیاندازدید ومفتخوری نکنید وبرای نقابله با تحریمها وبی ارزش ریال کارکنید--مملکت اینهم۶ گاز ونفت معادن ذخایر واستعداد داره...شما ف۳ط بلدید جیبتونو پر کنید ومفتخوری کنید خوب حداقل مثل بقیه مردم مقاومت کنید
    • سجاد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      ایده آل نظر میدی برادر عزیز . یک بخاری گازی در یک شبانه روز از بیست تا سی متر گاز مصرف میکند و میتواند یک خانه را گرم نگه دارد .در این شرایط بهره بردار از این یک بخاری در ماه حد اقل 450 متر مکعب گاز مصرف میکند که با تعرفه های جدید مبلغی در حدود هفتاد هزار تومان میشود و اگر تعداد بخاریها با توجه به عایله بیشتر افزایش یابد مبلغ تصاعدی بالا میرود
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 4
    خدا لعنتون كنه كه هدفي جز سرقت از جيب ملت نداريد.نفت و گاز ما را مفت مي دهند و پولش را از ما مي گيرند!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 3
    آب و برق و گاز مجانی!!!!!
  • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 4
    مدام تهدید و هشدار و جریمه . درکشوری که روی گاز خوابیده ، هرکه مصرفش بالاست پول بیشتری هم میدهد . چراباید 4 برابر جریمه بشود ؟؟ شما پول مصرف را بگیر ، جریمه چرا ؟؟؟ غارتگری و زدن جیب مردم ، مرزهای وقاحت را پشت سر گذاشته ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس