سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مقامات دولت بحرین مبنی بر کشف سلاح و مواد منفجره و ارتباط آن با ایران را به شدت رد کرد و طرح این ادعاها را ناشی از عدم درک این کشور نسبت به مسائل منطقه برشمرد.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در واکنش به بیانیه وزارت کشور بحرین، هرگونه ادعای مقامات دولت بحرین مبنی بر کشف سلاح و مواد منفجره و ارتباط آن با ایران را به شدت رد کرد.

اداره آگاهی و تحقیقات جنایی وابسته به وزارت کشور بحرین از دستگیری «عناصر تروریستی و خنثی‌سازی طرح تروریستی» آن‌ها خبر داد و مدعی ارتباط آنها با ایران شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: چنین ادعاهای واهی از سوی مقامات بحرین همزمان با برگزاری اجلاس گفت‌وگوهای منامه که به تریبونی علیه ایران بدل شده بود، نشان از عدم درک بحرین نسبت به مسائل منطقه است.

خطیب‌زاده یادآور شد: دولت بحرین ارتباط با رژیم نامشروع صهیونیستی را بر ارتباط با مردم خود ترجیح داده است و از تحقق مطالبات مدنی آنان خودداری می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولت بحرین نمی‌تواند با اینگونه اتهامات واهی بر مشکلات داخلی و خارجی خود سرپوش گذارد.

به خبرگزاری بحرین (بنا)، اداره آگاهی و تحقیقات جنایی وابسته به وزارت کشور بحرین اعلام کرد که در تلاش برای حفظ امنیت ملی و در یک عملیات پیشگیرانه با همکاری سرویس اطلاعات ملی موفق به دستگیری این عناصر تروریستی شده است. وزارت کشور بحرین مدعی شد که این عناصر تروریستی قصد اجرای عملیات تروریستی برای برهم زدن صلح و امنیت داخلی را داشتند.

اداره آگاهی و تحقیقات جنایی وابسته به وزارت کشور بحرین همچنین ادعا کرد که «این عناصر تروریستی با گروه‌های تروریستی حاضر در ایران مرتبط بوده و از آن‌ها مقادیری سلاح و مواد منفجره که از ایران منتقل شده، کشف و ضبط کرده‌اند». (اینجا بخوانید)

گفتنی است وزیر امور خارجه بحرین هم اخیرا در مصاحبه‌ای به اتهام‌پراکنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پرداخت و مدعی شد رسیدن ایران به جایگاه دارای سلاح اتمی قطعاً تحولی فاجعه‌بار خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 0
    فقط فریبه-تا رفع تمام تحریمها باید همه باهم مقاومت کنیم که پیشرفتهای هسته ای را زیر ذره بین وجاسوسی قرار نگیره وشدیرا بافساد خودبها مبارره کرد،همچنین بایدازحلقون یک میلیون ۴ددصدیهای خودی فاسد ووابسته که ۲۰تا۱۰۰برابر ثروت،قدرت،منابع،ذخایر،منابع اموال کار وهمه چیز مردم را عارت کردنند،گرفت وبه مردم داده شود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    بحرین بدون معطلی باید به آغوش ایران برگردد - استان بحرین ایران لانه فساد دشمنان ایران شده است
  • ش. AE ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    26 0
    بحرین مال ایران باید به وطن برگرده
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    آخه این همه اسلحه و مواد منفجره واسه چه دلیل و هدفی باید به بحرین فرستاده شود آنهم اگه اتهاماتشان صحت داشته باشه ، واسه سرنگونی رژیم آل طویله مثلا ؟؟ همینارو با یک خمپاره و نارنجک دستی هم میشه سرنگونشان کرد...
  • DE ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    آدم واقعا دلش برای این خران بحرین منظور سران بحرین میسوزه بیچاره ها تازه کارن قدمت کل تاریخشون از یک ده کوره پشت کوهای ایران هم کمتره . بدبخت ها نمیدونند اگر ایران بخواد کاری بکنه سالها بعد متوجه میشوند نه قبلش و خنثی اش کنید. گاگولهای گاوهای شیرده ایران قبلش میگه بعد میزنه نمیدونی بپرس
  • شاهد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    نقشه روباه پیر برای جدایی بحرین از ایران دقیقا برای همچین زمانی بود که شاه ابله نفهمید و خاک مملکت و به باد داد. جهت اطلاع شاه پرستان
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    یعنی این کشورک های یه وجبی از بزرگتراشون بیشتر گنده لفظی میکنن. دقیقا اونایی که مال ایران بودن بیشتر چرت و پرت میگن چون امریکا بهشون قول داده از دست ایران نجاتتون میدیم ! انشالله جواب درخوری بگیرن این کشورک های چند ساله مثل بحرین و باکو و امارات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس