جزئیات سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر ورزش و جوانان

تعدادی از نمایندگان مجلس طی سوال از وزیر ورزش تصریح کردند: متأسفانه بودجه کشتی در شأن این ورزش پرافتخار و ملی ما نیست، چراکه کشتی به عنوان یک ورزش در کشور ما محسوب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از سوال خود به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از سجادی وزیر ورزش خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ۵ سوال از وزیر مطرح شده است، افزود: متأسفانه بودجه کشتی در شأن این ورزش پرافتخار و ملی ما نیست، چراکه کشتی به عنوان یک ورزش در کشور ما محسوب نمی‌شود، بلکه به عنوان یک هویت و جزئی از ایران است و مانند خیلی از چیزها که به نام ایران ثبت شده است، کشتی را نیز در دنیا با نام ایران می‌شناسند.

متن کامل سوال نماینده فلاورجان و تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر ورزش به شرح زیر است:

۱- علت و نحوه انعقاد قرارداد با شرکت متعلق به رژیم غاصب اسرائیل برای کمک داور ویدئویی چیست؟ علیرغم تاکیدات صریح مقام معظم رهبری درباره پروژه نفوذ، چرا در این قرارداد به این مسائل امنیتی بی توجهی شده است؟

مذاکرات پنهانی و در نهایت باز کردن پای عوامل یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی (که قطعیت اصلیت صهیونیستی این شرکت به تایید مراجع مرتبط رسیده است) به میهن مان به منظور بهره مندی از تجهیزات کمک داور ویدیویی و عدم مراقبت و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیصلاح اطلاعاتی و امنیتی کشور جای تاسف دارد.

دشمنی‌ها و اعمال خرابکارانه رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست ادامه داشته که در راس آن شهادت مظلومانه دانشمندان هسته‌ای کشور و استفاده از ویروس هایی نظیر استاکس نت از جمله این تحرکات وحشیانه و کور علیه مردم مان می باشد که در تمامی آنها وجود پروژه نفوذ که در این میان معظم له بارها و بارها به این مبحث کلیدی تاکید ورزیده اند به شکل قوی دیده شده است.

در شرایطی که مقارن با این رسوایی بزرگ که موجبات ناراحتی و اعتراض همگانی عموم مردم را فراهم کرد، تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختصاص مبلغ ۱/۵ میلیاردی برای مبارزه نرم علیه جمهوری اسلامی ایران خبر می دهد و اینچنین جای بسی تاسف و تاثر فراهم می شود که نماینده شرکتی که بنا به افشاگری‌های وسیع صورت گرفته در رسانه‌های داخلی ارتباط نزدیکی در صف و ستاد با عوامل نظامی در آن رژیم منحوس دارد به شکلی مشکوک به کشورمان سفر می کند و در یک نمایش تلخ و دروغین تصاویر دو مانیتور به عنوان تجهیزات کمک داور ویدیویی معرفی می‌شود!

علت وقوع این اتفاق تلخ چیست؟ چرا به موضوعات امنیتی توجهی نشده است؟ چرا به سایر شرکت‌های توانمند در این خصوص بویژه شرکت‌های داخلی توجه نشده است؟ کدامیک از افراد و مدیران در این قرارداد منفعت دارند؟

۲- ترویج خرافه و جادوگری در فوتبال و ارتباط نزدیک، مستمر و مستقیم با شخصی معلوم الحال و دارای پرونده قضایی از دیدگاه علم فقه، سحر و جادوگری از شرابخواری و شرابفروشی و مانند آن بدتراست.

متاسفانه مطابق اخبار موثق، رئیس فدراسیون فوتبال در سالیان اخیر ارتباط ارگانیکی با فردی ملقب به الف. الف دارد. نامبرده که ساکن کلارک کرج است با تاسف فراوان دارای پرونده قضایی با ادعای امام زمانی است! و طی دو دهه اخیر با عنوان جادوگر فوتبال نامش بر سر زبان ها بوده است.

ارتباط رئیس فدراسیون فوتبال با چنین شخصی که حتی در واکنش به پرسش‌های مکرر و گسترده خبرنگاران و مجریان حاضر به تکذیب آن نمی شود موجب نگرانی آحاد جامعه درباره امر نکوهیده سحر و جادو که در دین اسلام هم مورد نکوهش، جرم و مستلزم حد اسلامی می باشد، شده است که خدای ناکرده گسترش جریانات انحرافی این چنینی در ادامه آسیب‌های فراوانی را به اعتماد عمومی جامعه و اصل نظام وارد سازد.

از سویی دیگر، با توجه به رصد دائمی موارد از سوی نهادهای بین المللی نظیر:کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نگرانی گشوده شدن پرونده ای در این باب افزایش یافته که می تواند خسارت های فراوانی را برای فوتبال ملی به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، جای تاسف بسیار است که رسانه های معاند با اطلاع از موارد فوق الذکر بارها و بارها در ماههای اخیر به طرح مساله جادوگری رئیس فدراسیون فوتبال پرداخته اند که این موضوع هم موجبات حملات عجیبی به کلیت ورزش کشور در محافل بین‌المللی شده است.

سکوت وزیر ورزش در این پرونده مهم و عدم برخورد با این رفتار انحرافی مشکوک است. باتوجه به نزدیکی جام جهانی قطر و سوابق قبلی حاشیه سازی رسانه های معاند بر علیه ورزش ایران، دلیل این سکوت و عدم برخورد جای سوال جدی دارد؟

۳- علت دخالت‌های متعدد وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استانی در امور مدیریتی هیئت‌های ورزشی استان‌ها چیست؟

شاهد مهندسی انتخابات هیئت های ورزشی در سطح استانها هستیم به نحوی که مدیران کل ورزش و جوانان استانها و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، در انتخابات دخالتهای متعددی می کنند. اینگونه برخوردها نفس انتخابات را زیر سئوال می برد. با توجه به مباحث مالی موجود در هیئت های ورزشی اینگونه پشت برخوردها شائبه فساد وجود دارد. علت این دخالتها در امور هیئت های ورزشی که کاملا خلاف قانون و عرف است چیست؟

۴- علت عدم نظارت دقیق بر ورزشکاران در سفرهای خارجی چیست؟ چرا شاهد اتفاقاتی نظیر پناهندگی ورزشکاران در رشته های مختلف نظیر پرورش اندام و مباحث تلخ بسکتبالیست‌ها هستیم؟

دو عضو تیم ملی پرورش اندام از مسابقات جهانی اسپانیا به کشور بازنگشتند و در اسپانیا مانده‌اند. گفته می شود این دو ورزشکار قصد پناهندگی دارند. با توجه به سابقه بسیار ضعیف مدیران ورزشی کشور که باعث افزایش میزان پناهندگی ورزشکاران در سالیان اخیر در رشته های مختلف و سوء استفاده شدید ضد انقلاب و رسانه های بیگانه از این پناهندگی برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است بایستی این مسائل مورد رصد دقیق قرار گیرد.

برنامه وزیر ورزش و جوانان در راستای نظارت بر ورزشکاران در سفرهای خارجی جهت ممانعت از پناهندگی چیست؟

همچنین برخی ورزشکاران در هنگام بازگشت به میهن اقلام غیر مجاز همراه دارند که مشخص می شود فدراسیونهای ورزشی عملا به قانون و شرع توجه نمی‌کنند. در این خصوص شاهکار مجموعه بسکتبال نه اولین مورد بوده و نه آخرین آنها خواهد بود. پس از بازگشت از ژاپن، برخی اعضای تیم ملی به دلیل همراه داشتن اقلام غیرمجاز و غیر قانونی، ساعتها در فرودگاه امام مورد سوال قرار گرفتند و یک افتضاح تمام عیار و توجیه نشدنی رخ داد. برنامه وزارت ورزش برای جلوگیری از تکرار این وقایع تلخ چیست؟

۵- علت عدم حمایت وزارت ورزش از ورزش کشتی چیست؟ چرا علیرغم افتخارآفرینی های متعدد در المیپک و مسابقات جهانی شاهد توجه لازم به کشتی نیستیم؟

متأسفانه بودجه کشتی در شأن این ورزش پرافتخار و ملی ما نیست، چراکه کشتی به عنوان یک ورزش در کشور ما محسوب نمی‌شود، بلکه به عنوان یک هویت و جزئی از ایران است و مانند خیلی از چیزها که به نام ایران ثبت شده است، کشتی را نیز در دنیا با نام ایران می‌شناسند.

علت بی توجهی وزارت ورزش و کمیته المپیک به این ورزش قهرمان پرور و افتخارآفرین چیست؟ چرا به جای پرداختن به این ورزش پهلوانی اعتبارات میلیاردی صرف ورزش فوتبال به خصوص ریخت و پاشهای دو باشگاه تهرانی می شود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس