کد خبر 1303975
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
زنگ خطر موج ششم با بازگشایی‌ها

هم اکنون در بازگشایی‌ها عجله دیده می‌شود که البته با دیدن شرایط اروپا می‌توان پی برد که نباید در این امرو عجله کرد در غیر این صورت به درد کشورهای اروپایی دچار خواهیم شد.

به گزارش مشرق، امکانات و ظرفیت‌ها را باید مقایسه کنیم، در بحران کرونا علاوه بر تلاش مضاعف برای مقابله با این پدیده شوم، امکانات و داشته‌ها نیز مهم است.

جمهوری اسلامی ایران در طول دو سال شیوع کرونا با همه محدودیت‌هایی که داشت، توانست به طور نسبی با عوارض بیماری کرونا مقابله و مبارزه کند.

بیشتر بخوانید:

مدارس، نقطه آسیب پذیر ورود به موج ششم کرونا

داشته‌های ایران در نظام سلامت و البته مسئله مهم دیگر در این مقوله شرایط اقتصادی، از عوامل موثر در تأثیر پذیری بیشتر از یک بیماری همه پیر جهانی است.

آلمان ۶۸ درصد مردم خود را در دو نوبت واکسن کرونا زده است.

از اوایل مهر، مسئولان آلمان با کاهش آمار مبتلایان، محدودیت‌ها را کاهش دادند.

با این وجود هم‌اکنون آلمان با بدترین موج کرونا روبرو شده است.

آمار ابتلای روزانه این کشور به ۵۰ هزار نفر و مرگ روزانه به ۳۰۰ نفر رسیده است.

این الگو می‌تواند برای ایران نیز صدق کند. بازگشایی‌ها زنگ خطر موج ششم را به صدا در آورده است.

هم اکنون مدارس در ایران بازگشایی شده و می‌رود تا دانشگاه‌های نیز به طور کامل بازگشایی شود.

عادی انگاری‌ها و کاهش درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسیده و این یعنی ابتلای بیشتر مردم به ویروس کرونا.

آلمان با آن اقتصاد و سیستم بهداشت و درمان قوی نتوانست خود را از پیک بعدی کرونا مصون نگه دارد چرا مسئولین وزارت بهداشت تصور می‌کنند که ایران می‌تواند از بروز پیک ششم جلوگیری کند.

هم اکنون در بازگشایی‌ها عجله دیده می‌شود که البته با دیدن شرایط اروپا می‌توان پی برد که نباید در این امرو عجله کرد در غیر این صورت به درد کشورهای اروپایی دچار خواهیم شد.

کادر درمان کشور هم اکنون نفس تازه می‌کند، قطعاً هزینه‌های درمان یک بیمار کرونایی هم برای خانواده و هم برای نظام درمان کشور بسیار سنگین است و در طول این دو سال هزینه‌های زیادی را هر دو تحمیل کرده و حتی خانواده‌هایی را با مشکلات زیادی روبرو ساخته تا جایی که برخی حتی برای تهیه هزینه‌های درمان، خودرو و خانه خود را فروخته اند.

دولت اکنون با اقدام موفقیت آمیز خود در واکسیناسیون عمومی موفقیت به دست آورده است و این موفقیت نباید باعث شود تا با ساده انگاری و عادی سازی از دست برود و نابود شود.

واکسن بیماری کرونا یک وجه ماجرای مقابله با این ویروس است و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجه دیگر آن، همه کارشناسان و پزشکان اعتقاد دارند و تأکید می‌کنند که تزریق واکسن به مفهوم پایان گرونا نیست و باید جبنه‌ها یدیگر مراقبتی رعایت و اعمال شود.

روشن و است که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به خاطر تعطیلی طولانی با افت شدید کیفیت روبرو شده اند، اما باید توجه داشت که سلامت جامعه را نباید فدای مقوله درس و دانشگاه کرد.

می‌توان با کمی صبر بیشتر بازگشایی‌ها را به تعویق انداخت تا تزریق واکسن به استاندارد خود برسد آنگاه مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود.

هم اکنون شرایط کرونایی کشور بر روی لبه تیغ است، وضعیتی که به خاطر تزریق گسترده واکسن به وجود آمده را به آسانی از دست ندهیم و شرایط را به خاطر بازگشایی‌های غیر ضروری قرمز نکنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم یوسفپور IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 0
    تو را ارواح جدتون تا عید دست نگه دارید
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 3
    چنان میگین عجله که انگار آخر شهریور بچه ها رو کشوندن سر کلاس.دو ماه از سال تحصیلی گذشته ، باز هم همه چی تق ورقه.اون وقت میگین عجله؟ عجله رو افغانستان وعراق و اتریش و کانادا کردن که اجازه ندادن مدرسه ها تعطیل بشن. مخ تعطیل، ذهن تعطیل،آینده بچه ها و مملکت به فنا. سواد مال پولدارا و از ما بهترا،اینجا ایرانه.،صورت مسئله رو پاک کنید میشه تدبیر.
    • a IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 1
      یکم با فکر حرف زدن هم خوبه .سلامتی بچه ها مهمتره یا درس خوندنشون.ضمنا در هر صورت همه چیز مال بچه پولدارا و بچه های مسئولینه
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 0
    فعلا بايد تعطيل باشه
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    بازگشایی مدارس یعنی روزی ۵۰۰ تا تلفات
  • همشهری IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    مدارس هر جه زود تر باید دوباره تعطیل شوند وگر نه مثل پارسال که بچه ها 30 روز رفتند به مدرسه کرونا شدت گرفت
  • آرش IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    دوباره دم عید کرونا می زنه بالا عیدمان کوفت می شود . همین بازگشایی را آلمان داشته الان رکورد دار کرونا در اروپا شده . آزموده را آزمودن خطاست. آخرش دوباره مدارس تعطیل خواهد شد. این پیشگویی من را داشته باشید تا بعد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس