کد خبر 1303529
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
منصوریان: پرسپولیس جلوی هوادارانش با انگیزه‌تر است

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان معتقد است که حریف فردای تیمش (پرسپولیس) برابر هوادارانش بسیار با انگیزه بازی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس اظهار کرد: بازی بسیار سختی خواهیم داشتیم. پرسپولیس از بازی‌های قبلش امتیاز کافی جمع نکرده و در این یکی، دو هفته، حرکت سینوسی داشته است. همچنین مقابل هوادارانشان با انگیزه بالایی بازی می‌کنند. به ما قرعه سختی خورده و در ۵ هفته بازی‌های سختی داریم. بازی سنگینی در زمین ساری داشتیم و هفته قبل هم مقابل تیم قلعه‌نویی بازی کردیم و امروز هم به مصاف تیم یحیی گل‌محمدی می‌رویم، هفته بعد باید به مصاف استقلال برویم و سپس به مصاف پیکان و سپاهان خواهیم رفت.

وی افزود: فردا دیدار فوق‌العاده سختی برای ما است و در ۵ هفته ابتدایی لیگ هم بازی‌های سختی داشتیم. هفته قبل با گل گهر در خانه خودمان مسابقه دادیم، در ساری در برابر نساجی بازی کردیم که زمین آن برای هر دو تیم بد بود اما توانستیم نتیجه خیلی خوبی کسب کنیم و ۲ بر صفر برنده شدیم. فردا هم باید با پرسپولیس و در ادامه با استقلال، پیکان و سپاهان بازی کنیم. لیگ هنوز خودش را پیدا نکرده و شاید باید تا هفته چهاردهم منتظر حرکت سینوس‌وار تیم‌ها باشیم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت اظهار داشت: در یک هفته می‌بینید تیم انتهای جدولی نتیجه خوبی می‌گیرد و در بازی بعدی‌اش ضعیف کار می‌کند، اما در مجموع مقابل پرسپولیس باید خیلی باهوش باشیم. به بچه‌هایمان گفته‌ام تیم‌های پایتخت در هر صورت بزرگ هستند، باید نگاه متفاوتی به پرسپولیس نسبت به دیدار با مس رفسنجان داشته باشیم، زیرا تیم منسجمی است.استقلال و پرسپولیس روی نیمکت و داخل زمین ۱۲-۱۱ بازیکن خیلی خوب و باکیفیت دارند، شاید بضاعت تیم ما کم باش، نفت آبادان را با قیمت خیلی کمی بسته باشیم و تاکنون هم یک ریال هم دریافت نکرده‌ایم، اما وضعیت‌مان در آبادان با سایر تیم‌ها تفاوت دارد. مردم این شهر نگاه نمی‌کنند تیمشان چقدر پول گرفته، بلکه از صنعت نفت بهترین بازی را می‌خواهند. این موضوع را در بچه‌های خود حل کرده‌ایم. سر و صدای بی‌پولی ما اگر بخواهیم آن را مطرح کنیم از سایر تیم‌ها بیشتر است، اما دنبال هدف واحد هستیم.

منصوریان افزود: برای خودمان شعاری گذاشته‌ایم و می‌گوییم یک نفر برای همه و همه برای آبادان، فردا هم می‌جنگیم و ترسی از اینکه با چه تیمی بازی می‌کنیم، نداریم. بازیکنانمان را از لحاظ روحی و روانی کاملا آماده کرده‌ایم، دو ساعت بعد از بازی با گل گهر، تمام گروه فنی نفت آبادان روی تیم یحیی گل محمدی رفتیم و حریف را آنالیز کردیم چون می‌دانیم با تیم فوق‌العاده باکیفیت و باهوشی بازی داریم.

وی با اشاره به صحبت‌های شب گذشته مجید صدری در حمایت از کادر فنی پرسپولیس توضیح داد: از این موضوع خیلی خوشحال هستم که وی با قاطعیت با تمام وجود از کادر فنی ایرانی‌اش حمایت کرد. این کار واقعا خسته‌نباشید دارد زیرا این صحبت تکلیف کادر فنی تیم پرسپولیس را مشخص کرد. سال‌ها دنبال حمایت‌های این چنینی می‌گشتیم. صدری از مدیرانی است که می‌داند چه موقعی باید صحبت کند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت اظهار داشت: در مجموع مهم‌ترین مساله مقابل پرسپولیس این است که اشتباه فردی نکنیم، اگر دوندگی‌مان بالاتر از این تیم باشد، می‌توانیم دست به کارهایی بزنیم، اما اگر مقابل تیم پرمهره پرسپولیس اشتباه فردی داشته و مسائل تاکتیکی را رعایت نکنیم قطعا تنبیه می‌شویم. 

منصوریان در مورد اینکه تیمش پس از متحمل شدن سه شکست در هفته‌های ابتدایی لیگ در دو هفته اخیر وضعیت خوبی داشته، و اینکه آیا می‌توانند این روند را در مقابل پرسپولیس و با حضور هواداران  تکرار کنند گفت: سعی و تلاش می‌کنیم این روند را ادامه بدهیم، اما خیلی مهم است بچه‌های خود را با چه مدل روحی و روانی وارد زمین کنیم. همچنین تعریف پرسپولیس و استقلال به عنوان دو تیم بزرگ پایتخت برای بازیکنان ما خیلی مهم است. آنها باید بدانند با چه ذهنیتی وارد زمین شوند. موضوع بعدی بحث تاکتیکی است و باید بدانیم چه تاکتیکی مقابل پرسپولیس به کار بگیریم. کاری که مقابل گل گهر انجام دادیم در بازی با پرسپولیس نخواهیم کرد و به مدل دیگری بازی خواهیم کرد.در هفته‌های بعدی هم سعی داریم تاکتیک خود را نسبت به تیمی که با آن بازی داریم به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید:

بلیت پرسپولیس - نفت آبادان تخفیف خورد

گل‌محمدی: باید مسیرمان را تغییر بدهیم

وی تصریح کرد: به بچه‌های نفت خیلی امیدوار هستم. در تمام مسابقات کاملا امیدوار و محکم به زمین می‌رویم و به میزان هزینه‌های حریف و تیم خودمان نگاه نمی‌کنیم. بارها در نشست‌های خبری گفته‌ام سقف فوتبال ما ۶ ماه تلاش مضاعف است. از این میزان هم بالاتر نیست و نمی‌توانید بگویید یک تیم دو سال زحمت کشیده و به فلان جایگاه رسیده است، بازیکن در سن کم یا بالا ۶ ماه زندگی فوتبالی انجام بدهد، با انضباط تمرین کرده و شبانه‌روز وقتش را برای این رشته بگذارد به سقف فوتبال خواهد رسید. وقتی برای جوان‌های ما سقف تا این اندازه کوتاه است، آنها خودشان هم باید وقت بگذارند. این کار را امروز در صنعت نفت انجام داده و بیشتر به بچه‌ها یاد می‌دهیم که چه مقدار این سقف فوتبالی در کشورمان کوتاه است. اکنون با افتخار برای آنها بازیکنان لژیونر را مثال می‌زنیم. با افتخار می‌گوییم اکنون حدود ۲۰ بازیکن لژیونر داریم و از زمانی که ۶ ماه وقت بگذارید می‌توانید به آن سقف برسید.بازیکنان ما قیمت متفاوتی دارند اما در کیفیت خیلی بهم نزدیک هستند. این فضا را وارد تیم‌مان کرده‌ایم.

منصوریان در مورد اینکه باشگاه تراکتور پرونده دریافت مطالباتش را به دادگاه CAS کشانده عنوان کرد: خدا اموات جمع را بیامرزد، پدر من همیشه می‌گفت؛ پرایرادترین افراد، آدم‌هایی هستند که اطلاعات کمی دارند. طبق قوانین داخلی رأی من و باشگاه تراکتور قطعی شده است اما بی‌اطلاعی عامل بدبختی است. طبق همین قوانین داخلی پول بابت تجدیدنظر ریخته شده و رأی دادگاه استیناف هم قطعی است. شکایت تراکتوری‌ها فرار رو به جلو است و لازم نیست درباره‌اش توضیح بدهم. در این مورد با دبیرکل فدراسیون صحبت کردم.باشگاه تراکتور در دادگاه تجدیدنظر و استیناف محکوم شده، حتی در دیوان عدالت اداری و مرجع بالاتر هم محکوم شده است. اگر بخواهند بار دیگر از من شکایت کنند ابتدا باید مبلغ اشتباه گذشته را پرداخت کرده و بعد شکایت دیگری مطرح کنند. 

سرمربی فصل گذشته تراکتور که تنها ۵ هفته در ایین تیم حضور داشت ادامه داد: من از شما شکایت می‌کنم، اما نمی‌توانید روی شکایت من شکایتی بزنید، بلکه باید سعی کنید شکایتی که من از شما داشته‌ام تمام شود و در ادامه اعاده شرف کنید. این ساده‌ترین اصل است. 

سرمربی  نفت آبادان در مورد حمایت نکردن مدیران این باشگاه از خودش گفت: از دو سه مدیر در فوتبال ایران اسم می‌برم. منصور قنبرزاده که در نفت تهران با وی کار کردم، سعید آذری، و آقای مجید صدری افرادی هستند که پای کار می‌ایستند. سرآمد آنها هم امیررضا واعظ آشتیانی است. وقتی روی این دنده قفل کند مربی را چند سال هم اضافه‌تر نگه می‌دارد. باید بدانیم قربانی کردن سرمربی راحت‌ترین کار برای فرار روبه جلو است. برای همین از صحبت‌های شب گذشته مجید صدری که بچه محل من است لذت بردم. 

منصوریان در مورد اینکه برخی پیشکسوتان آبادانی معتقدند که وضعیت این تیم بحرانی بوده و آیا این وضعیت برای نفت آبادان خوب است، پاسخ داد: در دو روز گذشته با ۹ نفر عضو کادر فنی‌ام جلسه‌ای داشتیم و هر کسی تحلیل خودش را ارائه کرد. پرسپولیس و استقلال چه ببرند و چه ببازند خطرناک هستند. در صورت برد با روحیه زیادی مقابل شما قرار می‌گیرند و اگر ببازند زخمی به مصاف حریف می‌آیند. برخی تیم‌ها با بحران شروع کرده و با آن قهرمان می‌شوند و افت می‌کنند. این موضوع با استقلال و پرسپولیس عجین شده است. هواداران آنها فقط یک چیز می‌فهمند، اگر دوم شوند کار خیلی بزرگی برای طرفداران نکرده‌اند. آنها فقط قهرمانی می‌خواهند، از سال ۱۳۴۰ فوتبال ایران شروع شده و اگر وارد این باشگاه‌ها شوید ۸۰ درصد قهرمانی‌ها را در این مدت در این دو باشگاه می‌بینید. سایر تیم‌ها یکی دو جام به شکل تک تک برداشته‌اند، این اواخر تیم سپاهان مقداری درشت و رو به بالا بوده چون تیم خیلی خوبی است که شکل جدیدی پیدا کرده است. 

وی  خاطرنشان کرد: سطح توقع از پرسپولیس و استقلال زیاد است، هوادارانشان اصلا طاقت مساوی ندارند، هر کدام از این دو تیم هم بالای ۶۰۰-۵۰۰ پیشکسوت رده بالا و درجه دارند که از پرسپولیس و استقلال قهرمانی می‌خواهند. کار کردن در این دو تیم سخت است. به نظر من شرایط پرسپولیس بحرانی نیست. یک مساوی امکان دارد تبدیل به بحران شود، همان گونه که سرخابی‌ها در سال‌های اخیر چندین بار بحران‌های مختلف را تجربه کرده‌اند. نتایج آنها می‌تواند بحران را جمع کند، اما این حالت زود ایجاد می‌شود. شاید در تیم‌های دیگر ۵ باخت بحران ایجاد کند، اما استقلال و پرسپولیس با یک تساوی هم وارد بحران می‌شوند. 

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت در مورد اینکه به عنوان یک استقلالی دیدار فردا با پرسپولیس برایش یک پیش‌دربی محسوب می‌شود، توضیح داد: (منصوریان با کنایه به خبرنگاری که این سوال را از وی پرسید جواب داد: یک پرسپولیسی هستی و همیشه سوال‌های حاشیه‌دار می‌پرسی، امروز هم تصور می‌کردم که با با پیراهن آرسنال شما را در اینجا ببینم)، این گونه نیست، زیرا ما فقط برای خودمان فوتبال بازی می‌کنیم. وقتی وارد آبادان می‌شوید به شما یاد می‌دهند که در این شهر نه قرمز، نه آبی فقط زرد طلایی وجود دارد. اگر خودتان هم این موضوع را قبول نکنید، وقتی پای خودتان را از خانه بیرون می‌گذارید این حالت را حس می‌کنید. ورزشگاه تختی آبادان تنها استادیوم ایران است که هیچ هواداری از تیم رقیب در آن دیده نمی‌شود، به تیم‌های دیگر بی‌احترامی نمی‌کنند اما به حدی جو و اتمسفر سنگین است که آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با تمام احترام برای همه تیم‌ها فقط برای خودمان می‌جنگیم، آمده‌ایم برای آبادان کاری بکنیم و دینی را به مردم آبادان داریم.  اگر خوزستان را یک منبع خیلی خوب از فوتبالیست قرار بدهیم گنج آن آبادان است. اگر تیم‌های پایه ما را ببینید متوجه خواهید شد ۱۵-۱۰ بازیکن سطح بالا و با کیفیت از آنها استخراج کنیم.

 منصوریان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با توجه به آغاز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها آیا انتظار دارد پای طرفداران آبادانی هم هر چه سریع‌تر به ورزشگاه این شهر باز شود، عنوان کرد: قطعا هوادار آبادانی باید به ورزشگاه بیاید. شب گذشته برنامه فوتبال برتر را دیدم اما دیگر چیزی به اسم تست وجود ندارد. آیا تست حضور هواداران در ورزشگاه برای بازی استقلال و نساجی مثبت بود یا منفی؟ نمی‌توانید هوادار را پشت در نگه دارید. 

 سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت تصریح کرد: اولین نفری که با پیراهن آبی وارد ورزشگاه شد دیدم که دستان خود را باز کرد. برای خود من افتخار داشت بعد از دو سال طرفداران به ورزشگاه می‌آیند. با وجود آنکه فردا تحت فشار هواداران پرسپولیس قرار می‌گیریم، اما خوشحال هستیم. صنعت نفت هم طرفداران پرشور و بی‌شماری دارد. ۵۰۰ هوادار ما می‌خواهند به ورزشگاه آزادی بیایند و ما مانده‌ایم آنها را چگونه وارد استادیوم کنیم. بلیت فروشی که انجام نمی‌شود، وقتی هم که ثبت نام می‌کنند پولشان را از حساب خارج می‌کنند و بلیت نمی‌گیرند. یک فرد آبادانی مگر چقدر پول دارد که از آن شهر به تهران بیاید و این هزینه‌ها را تقبل کند؟

وی افزود: عمده هواداران ما که می‌خواهند فردا به ورزشگاه بیایند، اهل کرج و اطراف تهران هستند. به مدیرعامل باشگاه هم گفتم پیگیر حضور آنها در ورزشگاه باشد. اگر قرار است این ۵۰۰ نفر تقسیم شوند شاید فقط ۵۰-۶۰ نفر آبادانی بتوانند به ورزشگاه بیایند و تعدادی هم از آنها بین هواداران پرسپولیس می‌نشینند. باید همه را وارد ورزشگاه کرد. تراکتور، سپاهان و نفت آبادان حق دارند از هواداران خود استفاده کنند و فقط نمی‌توانیم بگوییم طرفداران استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه بیایند. 

سرمربی نفت آبادان تاکید کرد: روز گذشته بخش منفیِ حضور هواداران را در ورزشگاه نشان دادند اما اگر به آنها بگویید چه کاری انجام بدهند، باهوش‌ترین افراد جهان هستند. اگر به رشته‌های مختلف مثل ریاضی و... نگاه کنید همیشه بین نفر اول تا سوم یک نفر ایرانی است. ایرانی‌ها افرادی باهوش و با آی‌کیو بالا هستند. جایگاه را برای آنها تعریف کنید تا در جای مخصوص خود بنشینند و تیمشان را تشویق کنند. 

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت اظهار داشت: هفته دیگر با استقلال بازی داریم و هیچ کس نمی‌تواند جلوی هواداران آبادانی را برای ورود به ورزشگاه بگیرد. شما نمی‌دانید اما در را برای ورود هواداران استقلالی باز کردند، گویی جایی برای آنها باز شده تا بدوند و جنسی بردارند. باید از این پتانسیل استفاده کنیم. با بودن طرفداران می‌توانیم اسپانسرها را وارد ورزشگاه‌ها کنیم. قطعا هواداران خود را در بازی با استقلال وارد ورزشگاه خواهیم کرد. سازمان لیگ ۲۲ ماه برای این کارها وقت داشته و دقیقا این موضوع را روز آخر گفتند. الان از کجا بدانیم هوادار طرفدار استقلال است یا پرسپولیس؟ این سهل‌انگاری‌ها در ۲۰ سال گذشته سبب شده همیشه کارها را در دقایق آخر انجام بدهیم. همیشه می‌گوییم AFC برای کنترل استادیوم‌ها به ایران بیاید و می‌خواهیم دقیقه آخر کارمان را راه بیندازیم.

منصوریان در مورد بلیت ۱۰۰ هزار تومانی دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان پاسخ داد: آبادان از معدود شهرهایی است که می‌خواهیم کل هوادارانش به ورزشگاه بیایند. در این حالت باید خودمان هزینه بدهیم و این کار را انجام خواهیم داد. اگر به خیابان امیری این شهر پس از بازی‌های صنعت نفت نگاه کنید ولوله‌ای می‌بینید، اما این قیمت‌ها واقعا نجومی است. اگر یک بچه ۱۴ ساله بخواهد به ورزشگاه بیاید، باید ۱۰۰ هزار تومان پول بدهد و کمترین چیزی هم که بخورد نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند. پدر این بچه برای بازی در را قفل می‌کند و اجازه نمی‌دهد وی بیرون بیاید. خود من طرفدار فوتبال بودم و وقتی به ورزشگاه می‌رفتم، یک کلمن و فلاسک چای با خود می‌بردم.

وی عنوان کرد:‌ اولین بار با قیمت ۱۹ تومان به ورزشگاه رفتم، یادم هست در آن زمان می‌گفتند قدت اگر از حدی کوتاه‌تر باشد می‌توانی رایگان وارد ورزشگاه شوی، خیلی شرایط بهتر بود، اما اکنون احترام لازم را به هوادار نمی‌گذاریم. ۲۰ سال است هواداران ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا سقف ظرفیت ورزشگاه‌ها را پر می‌کنند، اما نمی‌دانیم با آنها چه کار کنیم. روش درآمدزایی با طرفداران را بلد نیستیم. 

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: مدتی قبل اتفاقی وی را در هتل المپیک دیدم، قبل از آن مقداری هم تنش با هم داشتیم. در مورد شخص من نه، اما در مورد فوتبال ایران صحبت‌هایی کرده بود که در موردش با هم حرف زدیم، با این وجود اسکوچیچ فوق‌العاده نتیجه گرفته است. از این لحاظ باید به وی احترام گذاشت. 

منصوریان افزود: البته یادمان باشد زمانی که من به عنوان سرمربی تیم ملی مقابل روسیه قرار گرفتم، میانگین سنی این تیم ۳۳ سال و نیم بود. ظرف مدت ۸ سال میانگین سنی تیم ملی به ۲۳ سال و نیم و حتی ۲۲ رسید. اگر نگاه کنیم کاشته‌های کی‌روش کار را به جایی رساند که اکنون بالای ۲۰ لژیونر در خارج داریم. یادم هست این مربی بازیکنان را به لژیونر شدن مجبور می‌کرد. نتایج اسکوچیچ فوق‌العاده خوب بوده است، هر چند وی در یکی از برنامه‌ها صحبتی از من کرد که در کشورمان بار حقوقی داشت، اما نتایجش بسیار عالی است، اما نباید این مربی را با کی‌روش جابجا کرد.

دستیار سابق کارلوس کی‌روش در تیم ملی کشورمان اضافه کرد: ۴ مربی در فوتبال کشورمان خدماتشان فراموش نشدنی است. رایکوف، مرحوم پرویز دهداری که افتخار شاگردی‌اش را داشتم، محمد مایلی‌کهن که برایش آرزوی سلامتی دارم. هیچ کس تصور نمی‌کرد این مربی در دوره خود نسل حمید استیلی، کریم باقری و علیرضا منصوریان را در خط هافبک تیم ملی بگذارد. اگر سایر مربیان می‌گذاشتند میانگین سنی تیم ملی بالای ۲۸ تا ۳۰ می‌رفت. کی‌روش هم از همین مربی‌ها بود. بار دیگر به اسکوچیچ تبریک می‌گویم، نتایج خیلی خوب است و با بهترین عملکرد به جام جهانی می‌رویم. نسل فعلی از سال ۹۸ خیلی بهتر است. در آن زمان با ۵ لژیونر به جام جهانی رفتیم اما اکنون اگر بخواهید بازیکنی به تیم ملی دعوت کنید دیگر نوبت به بازیکنان داخلی نمی‌رسد. آقای گل لیگ به تیم ملی نمی‌آید، مدافعان و هافبک‌های خوب کشورمان هم به این جایگاه نمی‌رسند. شب گذشته با پسرم فوتبالی را می‌دیدیم که می‌گفتیم فلان بازیکن با وجود کیفیت خوبش نمی‌تواند به تیم ملی بیاید. سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، و مهدی طارمی را در هر تیم بزرگ دنیا رها کنید، قدرت سرریز و ویرانگری خواهند داشت. امیدوارم در جام جهانی موفق باشیم.

وی اضافه کرد: من از کی‌روش حمایت می‌کنم زیرا تفکراتش ۸ سال در فوتبال کشورمان نتیجه داد، البته خواهش می‌کنم اسکوچیچ را با ویلموتس مقایسه نکنید، زیرا این مربی بزرگ‌ترین کلاه در تاریخ بر سر فوتبال کشورمان گذاشت. با علم به اینکه به اسکوچیچ انتقاد دارم اما مقایسه‌اش توهین به اسکوچیچ است.

منصوریان در مورد بحث اخیر مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ گفت: صحبت‌های خداداد عزیزی را کامل گوش کردم، اینطور استنباط می‌کنم که حرف‌های اسکوچیچ کامل پخش نشد. فرمانده قطعا فرمانده است و فرقی نمی‌کند طارمی در خط حمله باشد یا کریس رونالدو، البته احساس می‌کنم کل صحبت‌های اسکوچیچ پخش نشد هر چند مهدی طارمی بازیکنی تاکتیک پذیری در تیم پورتو است که با مبلغ بالایی وی را می‌خواهند. شاید فضای تاکتیکی در فوتبال کشورمان بالا نیست، اما همه نفرات وقتی بیرون از کشور می‌روند و می‌خواهند در ترکیب اصلی بازی کنند تاکتیک‌پذیر هستند. به نظر من حرف‌های اسکوچیچ پشت و رو مطرح شد.

 نشست خبری سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان امروز در حالی انجام شد که زمان برگزاری نشست‌های خبری ۱۵ دقیقه است اما منصوریان حدود ۲۹ دقیقه در مورد مسائل مختلف به صحبت پرداخت. این اتفاق در حالی رقم خورده که سازمان لیگ بارها تاکید کرده سوالات باید در چارچوب بازی انجام شود اما امروز عملا شاهد نقض قوانین سازمان لیگ توسط این سازمان و سرمربی نفت بودیم.

منصوریان ۴ سال پیش و بعد از دیدار استقلال و ذوب‌آهن در نشست خبری که منجر به خداحافظی از تیم محبوبش شد ۸۹ دقیقه با خبرنگاران به صحبت پرداخت و یک رکورد برای خودش به جای گذاشت. امروز نیز وی با ۲۹ دقیقه مکالمه رو در رو رکورد صحبت در کنفرانس خبری پیش از بازی ها را برای خودش ثبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس