زاخاراوا: تحریم‌های اروپا علیه بلاروس به دلیل پناهندگان، دسیسه سیاسی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تحریم‌های اروپا علیه بلاروس به دلیل بحران پناهندگان را بخشی از «دسیسه‌های سیاسی» دانست.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود گفت، تعداد مهاجرانی که تلاش می‌کنند از مسیر کانال مانش خود را به انگلیس برسانند از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است و این در مقایسه با مهاجران و پناهندگانی که می‌خواهند از مرز بلاروس و لهستان وارد شوند، بسیار بیشتر است.

زاخاروا اظهار داشت که با وجود تبادل اتهامات در مورد بحران مهاجران بین انگلیس و فرانسه، هیچکس در لندن به فکر اعزام نیروهای مسلح برای بستن سیم خاردار یا تحریم فرانسه نبود، در حالی که وزارت دفاع انگلیس تصمیم به اعزام مهندسان نظامی به لهستان گرفت.

بیشتربخوانید:

احتمال کمک ۲۴ میلیون دلاری برلین به مخالفین دولت بلاروس

اتحادیه اروپا بلاروس را به ایجاد بحران مهاجران در مرزهای خود متهم کرده است. بروکسل و واشنگتن تهدید کرده‌اند که مینسک را به دلیل بحران مهاجران تحریم خواهند کرد و انگلیس نیز نیروی نظامی خود را به لهستان اعزام کرده تا به این کشور در مقابله با هجوم مهاجران کمک کند.

روسای دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست شورای روابط خارجی در بروکسل در روز دوشنبه هفته گذشته، به توافق سیاسی درباره اعمال پنجمین بسته تحریم‌های محدود کننده علیه دولت بلاروس دست یافتند.  

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم دست‌یابی به توافق سیاسی درباره اعمال پنجمین بسته تحریم‌ها علیه مقامات و شرکت‌های دولتی بلاروس، به دلیل دست داشتن آنها در ایجاد بحران پناهجویان در مرزهای این کشور را تأیید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس