کد خبر 1303158
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
کودکان فلسطینی قربانی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی

دنیا روز جهانی کودک را در حالی جشن گرفت که کودکان مظلوم فلسطینی همچنان در معرض نقض جدی حقوق اولیه خود یعنی حق برخورداری از زندگی و امنیت بدنی هستند.

به گزارش مشرق، این روز در حالی سپری شد که کودکان فلسطینی با انواع و اقسام نقض حقوق خود از طریق هدف قرارگرفتن مستقیم، دستگیری، تبعید و محرومیت از آزادی حرکت و تردد توسط نیروهای اشغالگر قدس، مواجه هستند.  

اشغالگران رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود دو هزار و ۱۹۵ کودک فلسطینی را در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رساندند.  

حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه در ماه می گذشته که ۱۱ روز به طول انجامید، منجر به شهادت ۶۸ کودک فلسطینی و زخمی شدن ۶۳۰ نفر از این کودکان شد.  

بر اساس این گزارش، همچنین حدود ۱۶۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.  

مدیر برنامه پاسخگویی در جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطینی گفت: این جنبش شهادت ۷۷ کودک فلسطینی را در سرزمین‌های اشغالی که ۱۶ نفر از آن‌ها در کرانه باختری از جمله قدس و ۶۱ نفر از آن‌ها در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند را مستند کرده است.

به گفته وی از این تعداد ۶۰ کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار که به مدت ۱۱ روز به طول انجامید به شهادت رسیدند.  

«عاید أبو قطیش» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر قدس و شهرک نشینان صهیونیست بیش از ۱۰۰ حمله به مدارس فلسطین انجام داده اند، افزود: در جریان این حملات که در طول سالجاری میلادی انجام شد، سربازان رژیم اسرائیل با حمله به مدارس فلسطین از گاز اشک آور، گلوله‌های واقعی و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده اند.  

وی اظهار داشت:  در زمانی که کشورهای جهان روز جهانی کودک را جشن می‌گیرند نوار غزه همچنان شاهد  صحنه‌های درد و رنج مکرر کودکان در نتیجه اقدامات اشغالگران صهیونیست و هدف قرار دادن کودکان و مؤسسات آموزشی و کشتار وحشیانه کودکان و دانش‌آموزان در استان‌های مختلف کشور و یورش به مدارس در قدس، دره اردن، شهر قدیم الخلیل و دیگر مدارس هستند.   

از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که حدود ۱۶۰ کودک زیر سن قانونی در زندان‌های «عوفر»، «الدامون» و «مجدو» رژیم صهیونیستی در حبس قرار دارند.  

این باشگاه خاطرنشان کرد که مقامات رژیم اشغالگر قدس از زمان وقوع انتفاضه دوم در سپتامبر ۲۰۰۰ حدود ۱۹ هزار کودک کمتر از ۱۸ سال از جمله کودکان زیر ۱۰ سال را دستگیر کرده اند.  

بر اساس آمار و گواهی‌های مستند کودکان بازداشتی؛ یک سوم کودکانی که توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست بازداشت شده اند، تحت یک یا چند نوع شکنجه فیزیکی و همه زندانیان در مراحل مختلف بازداشت تحت شکنجه روانی قرار گرفته اند.  

باشگاه اسیر فلسطین گزارش داد که مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی انواع شکنجه را علیه کودکان بازداشت شده در حین و پس از دستگیری به صورت نظام‌مند و گسترده انجام داده‌اند که از جمله موارد نقض فاحش حقوق بین الملل به ویژه کنوانسیون منع شکنجه و کنوانسیون حقوق کودک محسوب می‌شود.  

بر اساس این گزارش، کودکان فلسطینی دستگیر شده، از لحظه دستگیری و در جریان تحقیقات سخت از آن‌ها و حتی هنگام بردن آن‌ها به زندان تحت انواع این شکنجه‌ها قرار گرفته اند.  

گزارش این باشگاه اضافه کرد: دستگیری بیشتر این کودکان به هنگام شب و با ضرب و شتم شدید، تیراندازی قبل و حین دستگیری و دستگیری آن‌ها با دستبند، چشم بند و پا بند بطور عمدی در حضور خانواده انجام شده است.  

این کودکان در مدت طولانی بدون آب و غذا نگهداری شده‌اند و تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته‌اند و با به تاخیر انداختن تفهیم اتهام از حق داشتن کمک‌های حقوقی محروم شده اند. آن‌ها همچنین با اعتراف اجباری مواجه شده‌اند و همراه با تهدید و ارعاب و بدون اطلاع از محتوای برگه اعترافات خود، آن را امضا کرده‌اند و برخی از آن‌ها تحت تحقیقات اطلاعاتی و بازداشت در مراکز تحقیقاتی تا ۲ ماه در بازداشت بسر برده اند.  

باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که کودکان بازداشت شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بر خلاف موازین بین‌المللی حقوق بشر مورد شکنجه و رفتارهای غیرانسانی قرار می‌گیرند زیرا بیشتر آن‌ها بر خلاف توافقنامه چهارم ژنو در زندان‌های داخل این رژیم نگهداری می‌شوند و این عامل باعث می‌شود تا بیشتر آن‌ها از ملاقات محروم شوند.  

بسیاری از خانواده‌های کودکان فلسطینی بازداشت شده توسط اشغالگران برای دریافت مجوزهای لازم جهت دیدار با فرزندان خود با مشکل مواجه هستند زیرا مقامات رژیم اشغالگر در اعطای مجوز تاخیر می‌اندازند و این امر باعث طولانی شدن مدت زمان انتظار و در عین حال محروم شدن بسیاری از خانواده‌ها از دریافت این مجوزها می‌شود.  

گزارش باشگاه اسیر فلسطین به دیگر موارد نقض حقوق کودکان بازداشت فلسطینی و اعمال فشار روحی و جسمی به آن‌ها اشاره کرده و آورده است که روزانه ده‌ها نفر از کودکان فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر قدس بصورت غیرقانونی دستگیر، بازداشت و آزاد می‌شوند و پس از مدتی از آزاد شدن آن‌ها بار دیگر برای تحقیق احضار و با حبس خانگی یا تبعید از شهر و اعمال جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند.  

این باشگاه، نگهداری اهالی قدس در زندان‌های متفاوت با زندان‌هایی که کودکان اهل کرانه باختری در آن نگهداری می‌شوند و حبس این کودکان در زندان‌هایی که صهیونیست‌های خلافکار در آن نگهداری می‌شوند و یا در پناهگاههای غیر نظامی را از دیگر جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی بیان کرد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس