کد خبر 1302639
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
درخواست فرانسه از روسیه برای اعمال فشار بر بلاروس

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه باید بر بلاروس به منظور پایان دادن به بحران پناهجویان اعمال فشار کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، لودریان تاکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز باید به وعده خود در مورد فشار وارد کردن بر بلاروس که در جریان تماس هفته گذشته خود با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مطرح کرد، عمل کند.

رئیس جمهوری روسیه به تازگی در گفت و گو با همتای فرانسوی خود وضعیت کنونی مرز بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داد و رفتار مرزبانان لهستانی در قبال پناهجویان را بسیار خشن عنوان کرد.

پوتین در گفت و گو با مکرون بر ضرورت گفت‌وگوی مستقیم میان سران کشورهای اتحادیه اروپا و بلاروس در خصوص بحران مهاجرتی تاکید کرد.

این روزها بر اثر بحران انسانی در مرز بلاروس - لهستان هزاران نفر در مرزی تجمع کرده اند که سیم های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشیده اند به این مرز راه یابند.

مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان بسیج می کنند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس ادعای استفاده از پناهجویان به عنوان سلاح را رد کرده و از حمایت روسیه برخوردار شده است که اتحادیه اروپا را مسئول این بحران می داند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

با اینکه اتحادیه اروپا، مینسک را به ایجاد این بحران به تلافی اعمال تحریم‌ها بر بلاروس متهم کرده، مینسک و مسکو با رد این اتهامات، از اتحادیه اروپا به علت اجازه ندادن عبور به پناهجویانی که قصد دارند با حرکت از مرز این کشور به آلمان بروند، انتقاد کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    این لحن درخواست نیست. در حقیقت ارد ناشتاست که لودریان عادت کرده بده. غلط کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس