کد خبر 1302404
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
دستور جدید خاندوزی و زمزمه ترخیص خودروهای لوکس/ مرجوع شدن خودروهای بدون ثبت سفارش منتفی شد؟

گمرک پیش نویس ترخیص خودروهای رسوبی را تنظیم کرده است. این درحالی است که اخیرا کمیسیون اصل نود مجلس بر مرجوع شدن این خودروها که عمدتا ثبت سفارش معتبری ندارند تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، اخیرا اعلام شد که وزیر اقتصاد  موضوع ترخیص خودروهای رسوبی را به گمرک سپرد و پس از بررسی‌های لازم، پیش نویس مصوبه‌ای را در خصوص خودروهایی که قبل از ممنوعیت به بنادر و گمرکات رسیدند تنظیم شده که هم اکنون در حال طی مراحل در سازمان‌ها و مراجع مربوط است تا پیش نویس را تایید کنند و پس از آن در کمیسیون‌های مختلف مطرح و سپس به هیئت وزیران برود که اگر هیئت وزیران آن را تصویب و ابلاغ کند، که در این صورت طبق اعلام گمرک شاهد ترخیص خودروهای باقیمانده در بنادر و گمرکات خواهیم بود.

در این پیش نویس بر صدور ثبت سفارش برای خودروهایی که قبل از ۱۶ دی ۹۷ به بنادر و گمرکات رسیده تصریح شده است یعنی اگر مالکان خودروها دارای قبض انبار قبل از ۱۶ دی ۱۳۹۷ باشند وزارت صمت در یک پیش نویس موظف شده که به صدور ثبت سفارش اقدام کند ضمن اینکه برای سایر خودروها هم تمدید ثبت سفارش صورت می‌گیرد و با اظهار منشا ارز این خودروها به بانک مرکزی، تشریفات لازم در خصوص کد رهگیری بانک انجام می‌شود و به محض صدور کد رهگیری بانک و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی از جمله استاندارد، این خودروها از گمرک ترخیص خواهد شد.

گفتنی است، نصرالله پژمان‌فر ، نایب رئیس اول کمیسیون  اصل نود در مکاتبه با  مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران  نوشت، با احترام پیرو دعوتنامه شماره ۱۲۲۰۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۲ با موضوع واردات کامیون های کارکرده و جلسه مورخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۷ این مرجع که حسب مصوبات آن مقرر گردید گمرک ایران نسبت به ترخیص کامیون هایی که مراحل ثبت سفارش آنها به صورت قانونی طی شده با دقت در مورد سایر شرایط که در مقررات از نظر محیط زیست و استاندارد و خدمات پس از فروش آمده است اقدام عاجلی انجام دهد و خودروهای فاقد ثبت سفارش را کلاً مرجوع نماید. خواهشمند است دستور فرمایید از آخرین اقدامات به عمل آمده این مرجع را مطلع نمایید.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس