کد خبر 1302157
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
واکنش هنیه به اقدام انگلیس علیه جنبش حماس

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اقدام وزیر کشور انگلیس را در سازمان تروریستی توصیف کردن جنبش حماس محکوم کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تصمیم پریتی پتل وزیر کشور انگلیس را در سازمان تروریستی خواند جنبش حماس، تجاوز جدیدی علیه ملت فلسطین و حقوق آن توصیف و گام نکوهش و محکوم شده در جانبداری از اشغالگری صهیونیستی توصیف کرد.

به گفته اسماعیل هنیه، این اقدام دولت انگلیس با جرم دانستن مبارزه ملت فلسطین همسو و همطراز است و بهانه قرار دادن نگرانی برای اقلیت یهودی ساکن انگلیس دروغی بیش نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس این اقدام دولت انگلیس را بی تاثیر بر جنبش، مبارزات جنبش و ملت فلسطین اعلام و تاکید کرد هیچ چیز نمی‌تواند مانع از ادامه دفاع ما از ملت و حقوق فلسطینیان با تمامی ابزارهای مشروع و از طریق مقاومت فراگیر شود.

به گفته این رهبر فلسطینی این رهبری مقاومتاست که روش‌های مقابله و رویارویی را مشخص کرده و بر این باور است تصمیم جدید انگلیس با قوانین بین المللی و حق بدیهی ملت فلسطین در مقاوت و مبارزه برای کسب آزادی، استقلال و بازگشت به سرزمین در تضاد قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تصمیم انگلستان علیه حماس و حامیانش را به شدت محکوم کرد.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم یک اقدام خصمانه و ناعادلانه است که در راستای منافع اشغالگران قرار می‌گیرد این در حالی است که انگلستان باید اشتباهات تاریخی اش علیه مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن را جبران کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مقاومت، حق مشروع مردم فلسطین است و گروه‌های فلسطینی هر قدر که هم که حکومت‌های ظالم و منافق از اشغالگران حمایت کنند، از این حق عدول نخواهد کرد.

در همین راستا دکتر محمد الهندی عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به اقدام بریتانیا، تصمیم لندن در زمینه توصیف حماس به عنوان سازمان تروریستی را ناعادلانه و نشان دهنده نفرت این کشور از مردم فلسطین و مقاومت آن دانست.

الهندی در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای الاقصی گفت: انگلستان همواره برای تجزیه فلسطین به نفع اشغالگران تلاش کرده که تصمیم خصمانه اخیر که نقض قوانین بین المللی می‌باشد، نشانه آن است.

الهندی خواستار مقابله جدی با چنین تصمیماتی و تلاش برای مجرم دانستن مردم فلسطین در سطح عربی و بین المللی شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس