برای عبور پناهجویان به مقصد اتحادیه اروپا کمک کردیم

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که نیروهای کشور شبه پناهجویان برای عبور از مرز و ورود به خاک لهستان کمک کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که نیروهای این کشور به پناهجویان برای عبور از مرز و ورود به خاک لهستان کمک کرده اند.

رئیس جمهور بلاروس در عین حال اینکه از پناهجویان خواسته که به منطقه مرزی بروند، رد کرد و گفت: ما قلب داریم و نیروهای ما می‌دانند که پناهجویان قصد دارند به آلمان بروند، شاید کسی به آن‌هاکمک کرده باشد، اما من به این موضوع رسیدگی نمی‌کنم.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی روسای جمهور روسیه و بلاروس درباره مهاجران

لوکاشنکو با تکذیب درخواست از هزاران پناهجو برای ایجاد بحران مرزی گفت: به آن‌ها گفتم که نمی‌خواهم پناهجویان را در مرز بازداشت کنم. آن‌ها را در مرز نگه می‌دارم و اگر از این به بعد هم به مرز بیایند، باز هم مانع آن‌ها نمی‌شوم. به این دلیل که آن‌ها به کشور من نمی‌آیند، آن‌ها به کشورهای شما خواهند رفت. منظورم همین بود. اما من آن‌ها را به مرز دعوت نکردم. صادقانه بگویم من نمی‌خواهم که آنها از بلاروس عبور کنند.

هفته گذشته «اوا ماریا لیمتس» وزیر امور خارجه استونی به شبکه محلی‌ای تی وی گفته بود که «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس، شرط به رسمیت شناختن او به عنوان رئیس جمهور و لغو تحریم‌ها را برای پایان دادن به بحران مهاجرت در مرزهای اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

لیمتس گفت: وی خواستار توقف تحریم‌ها شده (و) به عنوان رئیس دولت (بلاروس) به رسمیت شناخته شود تا بتواند به کار خود (به عنوان رئیس جمهور بلاروس) ادامه دهد.

لازم به ذکر است، «آناتولی گلاز» سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس نیز سه شنبه گذشته از سازنده بودن تماس تلفنی رهبران این کشور و آلمان در خصوص مساله پناهجویان خبر داد.

گلاز گفت: گفتگوی تلفنی میان «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس و «آنگلا مرکل»، صدراعظم موقت آلمان، که درباره وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان انجام شد، ماهیت مشخصی داشت و هر دو طرف آماده حل این موضوع هستند.

وی در عین حال افزود: البته به دلایل واضح نمی‌توانم جزئیات گفتگو را مشخص کنم.

سخنگوی وزارت خارجه بلاروس همچنین توضیح داد: علاوه بر این، امروز تعدادی از موضوعات اساسی توسط رئیس جمهور بلاروس اعلام شد. من می‌توانم اضافه کنم که گفتگو (میان مرکل و لوکاشنکو) بسیار سازنده و ملموس بود؛ زیرا هر دو طرف صمیمانه علاقمند به حل و فصل وضعیت فعلی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    قیافه اش دیکتاتوری میباره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس