کد خبر 1301762
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
سخنگوی حماس به اقدام وزارت کشور انگلیس واکنش نشان داد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اقدام وزارت کشور انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اقدام وزارت کشور انگلیس در تروریست خواندن جنبش فلسطینی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره پیامدهای اقدام خصمانه انگلیس

در همین ارتباط حماس گفت: اقدام انگلیس، جنایتی علیه مردم فلسطین، جنبش‌های ملی و همه جنبش‌های مبارزاتی جهان. این تصمیم اشتباه بزرگ سیاسی، اخلاقی و حقوقی است که انگلیس مرتکب شده است. چنین تصمیمی تنها خدمت به اشغالگران صهیونیست، تداوم انکار حقوق مردم فلسطین و مشوقی برای اشغالگران است تا جنایات بیشتری را علیه مردم فلسطین مرتکب شوند.

بیشتر بخوانید:

واکنش امیرعبداللهیان به تروریستی خواندن حماس توسط انگلیس

به گفته منابع خبری، «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس امروز از اتخاذ تدابیر لازم برای تروریستی اعلام کردن کامل جنبش حماس و اعمال محدودیت فعالیت علیه این جنبش در انگلیس خبر داد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز از این اقدام کشورش علیه حماس استقبال کرد.

انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و ژاپن به طور مشابه حماس را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که استرالیا، نیوزیلند و پاراگوئه فقط برچسب ترور را بر شاخه نظامی حماس اعمال کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس