آمار تفصیلی کودکان قربانی شده در جنگ عربستان و آمریکا علیه یمن

یک سازمان حقوق بشری آماری از تعداد کودکانی که در نتیجه حملات ائتلاف سعودی-آمریکاییِ کشته شده یا دچار معلولیت و ناهنجاری‌های مختلف شده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، سازمان یمنی «انتصاف» حامی حقوق کودکان و زنان، گزارشی درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی و محاصره یمن منتشر کرد.

بر اساس گزارش «المسیره»، این سازمان اعلام کرد:

از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن در مارس ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۲۱ بیش از ۳۸۲۵ کودک شهید و ۴۱۵۷ کودک زخمی شده‌اند.

تعداد کودکانی که در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز دچار معلولیت شده‌اند ۵۵۵۹ نفر است.

از ابتدای حملات ائتلاف ابتلای ۷۱ هزار کودک به تومور (سرطانی) ثبت شده و سالانه نُه هزار مورد به این تعداد افزوده می‌شود.

بیش از سه میلیون کودک دچار سوءتغذیه هستند و هر روز بیش از ۳۰۰ کودک بر اثر سوءتغذیه جان می‌دهند.

بیش از ۳۰۰۰ هزار کودک دچار ناهنجاری‌های مادرزادی شده‌اند و بیش از ۳۰۰۰ کودک نیز نیازمند عمل جراحی باز قلب در خارج یمن هستند.

اقدام عربستان و آمریکا در تعطیل نگاه داشتن فرودگاه بین‌المللی صنعاء باعث شده بیش از ۳۰ هزار کودک که به بیماری‌های مزمن دچارند از سفر به خارج باز بمانند.

دو میلیون کودک از تحصیل در مدارس بازمانده‌اند و نیم میلیون نیز به صورت کلی تحصیل را در نتیجه جنگ سعودی-آمریکایی رها کرده‌اند.

سازمان انتصاف در پایان اعلام کرد، ائتلاف سعودی-آمریکایی و تمامی سازمان‌های حقوق بشری بویژه سازمان ملل را مسؤول اتفاقات کنونی برای یمن بویژه کودکان آن می‌داند و خواستار سریع توقف تجاوزات و رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعاء به خصوص به روی کودکان یمنی است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس