ویژه ها

اولین قراردادی که آمریکا پس از انقلاب درباره آن عهدشکنی کرد، قرارداد الجزایر بود.نکته قابل توجه اینجاست که طرف قرارداد در دولت وقت «بهزاد نبوی» بود. این قرارداد یک سویه از طرف آمریکا نقض شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** بهزاد نبوی: باید مشکل برجام حل شود تا مردم نفس بکشند

«بهزاد نبوی» فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«مشکل اقتصادی و معیشتی ما الان در تاریخ چهل‌واندی سال بعد از انقلاب بی‌سابقه است. ما هرگز تا این حد مشکل نداشته‌ایم. برای حل این مشکلات اقتصادی که می‌شود اسمش را بحران اقتصادی‌-معیشتی گذاشت، اولین کاری که می‌شود کرد این است که در سیاست خارجی ما تجدیدنظر کنیم. همه نه اما بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم بی‌سابقه اقتصادی کشورمان است».

نبوی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«این مشکل فعلی از راه رفع تحریم‌ها حل می‌شود. رفع تحریم‌ها هم راهش مذاکره با جهان خارج و حل مشکلات سیاست خارجی است تا بتوانیم یک حداقل زندگی قابل قبول برای مردم درست کنیم... من دو توصیه به حکومت دارم؛ یک اینکه هرچه زودتر مشکل برجام و تحریم‌ها را حل کنند. نه اینکه این باعث شود همه مشکلات حل شود، نه، بلکه این باعث می‌شود تا حداقل مردم بتوانند نفس بکشند و تا شرایط به حالت نیمه عادی برنگشته یک طرح شبیه سهمیه‌بندی برای تأمین حداقل نیازهای مردم به شکل مدرن اجرائی کنند».

بهزاد نبوی: باید مشکل برجام حل شود تا مردم نفس بکشند/ «دانستن حق مردم است» اما نه درباره اقدامات مثبت دولت رئیسی!

بهزاد نبوی در مصاحبه مذکور از تجدیدنظر در سیاست خارجی به عنوان راه حل اصلی برای نیل به گشایش اقتصادی سخن گفته است. این در حالی است که این ایده در دولت روحانی به صورت تمام و کمال اجرا شده و هشت سال فرصت ها و سرمایه های کشور به پای آن قربانی شد.

دولت روحانی مدعی بود که باید با کدخدا! بست و اگر این اقدام انجام شود، مشکلات اقتصادی نیز رفع می شود. بر همین اساس برای اولین بار پس از انقلاب، وزرای خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار کرده و روسای جمهور دو کشور نیز تلفنی گفت و گو کردند.

و بر همین اساس مذاکرات هسته ای پیش رفت و برجام امضا شد. دقیقا با دست فرمان مدنظر بهزاد نبوی همفکران وی، دولت روحانی با عجله و پیش دستانه و یکطرفه تعهدات ایران را انجام داد و سپس موعد اجرای تعهدات طرف مقابل فرا رسید.

دولت اوباما که مقامات ارشد دولت قبل، وی را فردی مودب! و باهوش! نامیده بودند، در اولین روز اجرای برجام، ایران را مجددا تحریم کرد. وی در ادامه قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید و قانون محدودیت ویزا را نیز امضا کرد.

براساس مستندات منتشر شده، دولت اوباما رکورددار تحریم های ضدایرانی در ۴۰ سال اخیر است. یعنی در پسابرجام رکورد تحریم های ضدایرانی شکسته شد. این در حالی است که اگر ادعای بهزاد نبوی و همقطاران وی درست بود، باید در این مقطع شاهد کاهش و به قول خود آقایان شاهد «لغو بالمره تحریم ها بودیم و نه تعلیق».

دولت روحانی همه امور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زد و حالا بهزاد نبوی نفس کشیدن مردم را به برجام گره زده است. وی و همفکران او اصرار دارند که ایران از یک سوراخ چندین بار گزیده شود.

لازم به ذکر است که اولین قراردادی که آمریکا پس از انقلاب درباره آن عهدشکنی کرد، قرارداد الجزایر بود که در جریان اشغال لانه جاسوسی تنظیم شد.  نکته قابل توجه اینجاست که طرف قرارداد در دولت وقت «بهزاد نبوی» بود که تا کنون حاضر نشده است به سوالات و ابهامات اجرای این قرارداد که یک سویه از طرف آمریکا نقض شده و میلیاردها دلار از سرمایه‌های مردم به این بهانه درآمریکا غارت شده، پاسخگو باشد.

چندی پیش کاظم انبارلویی درباره قرارداد الجزایر گفته بود:«قرار بود در قرارداد الجزایر اول آمریکایی‌ها به تعهد خود عمل کنند . تحریم‌ها را بردارند، پول‌های بلوکه شده را آزاد کنند و روابط به حال عادی برگردد بعد ما گروگان‌ها را آزاد کنیم. اما متاسفانه قبل از اینکه آنها به تعهد خود عمل کنند ما گروگان‌ها را آزاد کردیم آن‌ها به هیچ تعهدی عمل نکردند و ما را در کریدورهای دادگاه لاهه مدام بالاو پایین بردند و مرتب علیه ما حکم گرفتتند».

نکته قابل تأمل اینجاست که عدم دقت لازم در تبیین دقیق واژه «تابعیت» و پیش‌بینی نکردن راهی برای جلوگیری از طرح دعاوی ایرانیان دارای تابعیت مضاعف از سوی طرف ایرانی موجب شد تا بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی بویژه وابستگان به رژیم پهلوی که دارای تابعیت دوگانه بودند، از این مساله سوءاستفاده کرده و با طرح دعاوی مختلف علیه ایران، محکوم‌به خود را از مبلغ موجود در صندوقی که طبق بیانیه الجزائر هر یک از طرفین ایران و آمریکا می‌بایست آن را پر نگه می‌داشتند، دریافت کنند!

** مشکلات را به گردن دولت روحانی نیندازید، بس است!

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «گردن قبلی ها نیندازید؛ بس است» نوشت:«دولت سیزدهم می‌دانست که در چه شرایطی دولت را تحویل می‌گیرد، ‌می‌دانست که میراث‌دار ویرانه‌ای به نام وطن خواهد بود که سال‌ها با دست آشکار و پنهان دولت‌های قبلی نابود شده و این موضوع تازه‌ای نیست ولی اینکه هر بار برای فرار کردن از بار مسئولیت‌ها؛ ‌دولت‌های قبلی را مقصر بدانند قطعا نمی‌توان به بهبود کشور امید داشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در دولت روحانی...مشکلات اقتصادی کشور رو به رشد بود و دخالت آقازاده‌های رانت‌خوار و تندورهای مخالف ارتباط با غرب در حال ریختن بنزین به آتش اختلاف ایران با جهان بودند تا بتوانند از شرایط تحریم سود ببرند و موفق هم شدند».

بهزاد نبوی: باید مشکل برجام حل شود تا مردم نفس بکشند/ «دانستن حق مردم است» اما نه درباره اقدامات مثبت دولت رئیسی!

یکی از دستور کارهای اصلی رسانه های اصلاح طلب، انکار و سانسور میراث دولت قبل است. اما این طیف در خصوص مسئله «میراث دولت قبل» تناقض های عجیب و غریبی دارد. برای نمونه، در اواخر دولت دوم روحانی،  «شهربانو امانی»  عضو شورای شهر پنجم تهران گفته بود: «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

حالا در شرایطی که حدود ۳ ماه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم سپری شده، اصلاح طلبان مدعی شده اند که دیگر نباید از میراث دولت قبل سخن گفت. علت این عصبانیت و آشفتگی کاملا مشخص است؛ جریان اصلاح طلب می داند که دولت روحانی کشور را در چه شرایطی به دولت سیزدهم تحویل داد؛ شرایطی که این طیف نیز به صورت ویژه در آن سهیم بوده است.

جریان اصلاح طلب شریک اصلی کارنامه دولت روحانی است. کارنامه ای بسیار ضعیف؛ آنقدر ضعیف که در مقطع انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حتی با فراخوان های گسترده خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و شعارهایی از جمله «زدن زیرِ میز» و...در نهایت نامزد این طیف فقط حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار رای کسب می کند.

بهتر است اصلاح طلبان بجای عجله در سرپوش گذاشتن بر میراث دولت روحانی، با مردم صادقانه رفتار کرده و از سانسور واقعیت های بدیهی دست بردارند.  

** «دانستن حق مردم است» اما نه درباره اقدامات مثبت دولت رئیسی

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«رییس‌جمهور از مرداد سال جاری که به ساختمان پاستور وارد شد تا همین روز گذشته دستورات زیادی داده است؛ به بازار، ‌به رییس کل بانک مرکزی، به سازمان برنامه و بودجه، به جهاد سازندگی، ‌به برخی بازارها برای کاهش قیمت مخصوصا خودرو، به بانک‌ها برای تعطیل نکردن واحدهای تولیدی، به وزارت نفت برای پیگیری ماجرای هک سامانه سوخت و به وزیر اقتصاد برای پاسخ به مردم در خصوص علت افت شاخص بازار سرمایه. اینها بخشی از آن چیزی است که در این مدت با جست‌وجو در فضای مجازی می‌توان در خصوص‌شان مطالبی پیدا کرد. اما به راستی برآیند این همه دستوارت تاکنون که حدود ۱۰۷ روز از عمر دولت می‌گذرد، ‌چه بود؟ تقریبا هیچ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با وجود اینکه ابراهیم رییسی در مراسم تنفیذ خود بارها بر ثبات اقتصادی، خشکاندن ریشه‌های فساد اقتصادی و رانت‌خواری، مهار تورم و گرانی تاکید کرده بود اما آنچه در صد روز اولیه به دست گرفتن قدرت رخ داده بیشتر در حوزه افزایش‌های چند باره قیمت‌ها در گروه کالاهای خوراکی و خودرو، برخی انتصاب‌های فامیلی پرحاشیه و تشدید عدم قطعیت بود. به نظر می‌رسد گفتمان دستوری آقای رییس‌جمهور تاکنون جواب نداده است».

بهزاد نبوی: باید مشکل برجام حل شود تا مردم نفس بکشند/ «دانستن حق مردم است» اما نه درباره اقدامات مثبت دولت رئیسی!

جریان اصلاح طلب بارها شعار «دانستن حق مردم است» را بیان کرده اما متاسفانه به هیچ عنوان به آن پایبند نبوده و در اکثر اوقات خلاف آن را انجام داده است. بر همین اساس گویا به عقیده اصلاح طلبان، دانستن حق مردم است، اما نه درباره اقدامات مثبت دولت رئیسی.

در دولت روحانی، مسئله واکسیناسیون کرونا به شدت ضعیف و غیرقابل دفاع بود. در آن مقطع برخی دولتمردان مدعی بودند که علت اصلی این کندی و بی عملی، احیانشدن برجام و عدم عضویت ایران در FATF است. و اما در دولت رئیسی، در شرایطی که هنوز برجام به اصطلاح احیا نشده بود و ایران به عضویت FATF هم درنیامده بود، واکسیناسیون با شتاب روزافزون پیش رفت و همین امر موجب شد که تعداد فوتی ها و مبتلایان به شدت کاهش پیدا کند.

در یک نمونه دیگر، در مسئله اخلال در عرضه سوخت در پمپ بنزین ها، دولت به سرعت وارد عمل شد و ضمن تاکید بر عدم گرانی بنزین، در کمترین زمان ممکن اخلال به وجود آمده را رفع کرد و بازدید میدانی رئیس جمهور و اطلاع رسانی ویژه و دقیق رسانه ملی در کنار سعه صدر و متانت مردم عزیز کشورمان، موجب شد که تیر دشمن به سنگ خورده و شاهد تکرار وقایع آبان ۹۸ در کشور نباشیم.

و در یک نمونه دیگر، دولت در همان ماههای ابتدایی طرح جهش تولید مسکن را کلید زده و ثبت نام را آغاز کرد و تاکید کرد که در پی آن است تا با تلاش شبانه روزی، طرح ساخت چهار میلیون مسکن در ۴ سال را اجرایی کند.

ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرک در روزهای ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم نیز از دیگر اقدامات مثبت در ماههای اخیر بوده است که نتایج قابل قبولی در پی داشت.

به گفته کارشناسان، دولت آقای رئیسی در اقدامی مثبت و مهم، روند استقراض ها از بانک مرکزی و استقراض از مردم در قالب اوراق را متوقف کرده است. بر همین اساس «احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد تاکید کرده است که «تامین بودجه شهریور و مهر ماه کل کشور، بدون استقراض از بانک مرکزی و در مهرماه، حتی بدون فروش اوراق بدهی انجام شده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    20 3
    ملت ما از اصلاح طلبان ت.ـ..ع آور در این چهاردهه از عمر انقلاب اسلامی به جز رنج و زحمت و مرارت هیچ هنر و دستاوردی دشت نکرده است!
    • ایرانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      3 1
      اصول گراها ....هستند ولی باز .... شون می ارزه به اجداد امثال بهزاد نبوی
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      5 2
      واقعا! بعد میگویند هیچکس در ایران بدنبال تحمیل برجام نیست... همان موقع که رهبری گفتد برجام را اتش میزنیم باید اتش میزدید ولی همه دیدند که دولت قبل چقدر وابسته به غرب بود و در حال حاضر هم به این دولت برای قبول برجام فشار میاورند انتظار داشتیم که با شروع این دولت واقعا برجام آتش زده بشود این ذلت است که دشمنتان شمارا تحریم و تهدید و بهترینتان را هم ترور بکند و شما خواسته انها یعنی برجام را قبول کنید وقتی بنام معیست مردم میخحاهد چیزی تحویل بکنند پس مردم باید ب میدان بیایند و برجام را آتش بزنند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      7 2
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا میگن مشکلات را به گردن دولت قبل نیندازید !!!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 2
      برجام یک جنازه متعفن است خود بهزاد نبوی باید آنرا دفن می کرد.
    • سعید MD ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      3 0
      اصلاحطلبان هنوز نفهمیده اند که امریکا در هر صورت نمی گذارد که به اندازه یک نفس مردم ایران نفس راحت بشکند چطور ادم اینقدر دیر فهم و ... باشد
    • سعید MD ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      2 0
      اصلاحطلبان هنوز نفهمیده اند که امریکا در هر صورت نمی گذارد که به اندازه یک لحظه مردم ایران نفس راحت بشکند چطور ادم اینقدر دیر فهم و ... باشد
  • سید فروزان CH ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    25 3
    این منافق پیر بداند ،از مملکت نفس راحت بکشد ،مردم هم نفس راحت خواهند کشید و برای این راحتی پاک کردن وجب به وجب مملکت از شر منافقین غربکدا است
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      6 1
      خخخ قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند ! حالا ما باید مشکلات برجام را حل کنیم !
    • حیدر صالح IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 0
      بس نبود هشت سال دولت روحانی از آب خوردن تا هوای تنفس رو به فرجام گره زده بود که دیدم نتیجه شد این اگر قرار بر ادامه شیوه روحانی پس چرا سید ابراهیم رو انتخابش کردیم
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    7 2
    ماداریم نفس میکشیم.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      3 2
      برجام اقتصاد کشور را قفل کرد و باعث 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و موادغذایی و غیره شد.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    12 3
    مشکل نفس کشیدن.... تا مردم از شر نفوذی ها و تفاله های منافق نفس راحتی بکشند
  • US ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    13 2
    یکی از بزرگترین سر مافیاهای خودرو در ایران! هر کسی از مشکل مردم حرف بزنه تو دیگه نباید چیزی بگی دیگه
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    12 1
    برای گدایان غرب معلوم است که همه چیز را در گرو مدینه فاضله می بیند حتی گروگانگیری از نفس کشیدن مردم در جهت دستورات مدینه فاضله
  • عطاءالله IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    11 1
    بوی تعفن این افسادطلبان فاسد ایران رو خفه کرده انشاالله هرچی سریعتر ریشه تون خشک بشه.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    8 3
    اتفاقا مردم (پیشرفت،خودکفایی استقلال واقتدار،موشک،کلاهک اتمی وبالستیک را میخواهند)ولی بشرطی اینکه فساد،غارت بی عدالتی نباشه وهمه باهم مقاومت کنند نه اینکه عده ای فاسد انتخابی وبی رقابت ،خودشان یا خانواده شان دربهترین شرایط زندکی تفریح کار وتحصیل و...کنندبقیه مردم ازبیکاری بیگاری فقر اجاره خانه وهزینه های بالا ی غذا پوشاک تحصیل ازدواج ....زجر بکشند
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    6 2
    حل میشه عاملانش منحل میشن میره توی زباله دانی تاریخ!
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    8 1
    برجام و سعد اباد وطن فروشی است و ننگ آیندگان به همراه دارد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    8 1
    شیفتگان امریکا جز به سلطه امریکا راه حل دیگری برای بهبود وضع کشور نمی دانند. چون همگی بی سواد و دارای مدارک قلابی و اکثرا از کشور های غربی هستند.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    10 1
    از وقتی روحانی رفته و قیافه این افسادطلبان که دائما در حال خناسی و توطئه برای سقوط این نظام هستن رو اینور و انور کمتر می بینیم، بهتر نفس می کشیم!
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    بهزادنبوی هم بایدروزی به دادگاه کشانده شود؟که تاامروزازچنگ قانون فرارکرده هرچنددرایران دردسترس بوده امادادستانی های ضعیف قبلی وفعلی آمدندورفتندوبابی خیالی ازاتهاماتش عبورکردند؟!28/8/1400
  • حمیدکشانی IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    سلام.بنده ب اتفاق دوستان ،دلیل تشدید هحمه های اخیر ب دولت را،ضعف رسانه های همسوبا انقلاب ودولت مستقر میدانیم..متاسفانه درمواردی دیده میشود که: مقهورجنجالهای دشمن و اصلاحطلبان هستید..هملنگونه که؛ هم افزایی رسانه ای درقصه کرسنت،دستگاه قضایی را مجبور ب واکنش مثبت کرد، بایدمرتب وبدون انفعال و خواستن حصرات ب مناظره و اصرار پی درپی در جوابگویی ب اقدامات سابق ایشان که در موارد زیادی،خلاف روشن منافع ملی بوده، این جماعترا خلعسلاح کنید..اما ذر مواردی،صرفا در لاک دفاعی هستید .نمونه عملکرد بهزادنبوی،که حال مدعی شده، میتواند شروع خوبی برای عقب زدن و جوبگو کردن ایشان واسلافش باشد.
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    امثال بهزاد نبوی می‌دونن که چه بلایی سر کشور در دوره حسن روحانی آوردن چنان اقتصاد وشخم زدن که به عمق چاه رسیدن حالا با خیال راحت اسم برجام وگندکاریاشون میارن هیچگاه عرضه تودهنی زدن به این لاابالیا نداره
  • سعید IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    اگر تمام سرویسهای جاسوسی در غرب و شرق یک خائن را انتخاب و در نظام جمهوری اسلامی نفوذ میدادند بی شک بهزاد نبوی بود،تمام مواضع او خائنانه و در جهت فروپاشی سیاسی و اقتصادی و تجزیه کشور بوده است.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 1
    فقط همین اخلال در بنزین اگر در دوره روحانی اتفاق می افتاداغتشاشی خیلی خطرناک تر از اغتشاشات آبان 98 رخ می داد اصلا روحانی به دنبال براندازی بود نه کشور داری تو این هشت سال ریاست جمهوری روحانی فقط خدا ایران را سرپا نگهداشت وگرنه تاحالا چندین بار از هم پاشیده بود
  • امیر IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    .....
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    مشکل مردم با( تله برجام،مذاکرات گام به گام،بتن،تعلیق وپلمپ،تحریم ورفع تحریم استکبار،اشغالگران،ظالمان،غارتگران،صهیونیسم،وهابیهای گاوشیرده استکبار...)قطعا حل نمیشه-فقط با حذف(شماهای خائن،جنایتکار،فاسد،نجومیبگیر،شیفتگان استکبار،تنبل،مفتخور،راحت طلب درکاخها وویلاها وسوراخ موشهایتان دراقصی نقاط دنیا.....)حل میشه
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    واقعا! بعد میگویند هیچکس در ایران بدنبال تحمیل برجام نیست... همان موقع که رهبری گفتد برجام را اتش میزنیم باید اتش میزدید ولی همه دیدند که دولت قبل چقدر وابسته به غرب بود و در حال حاضر هم به این دولت برای قبول برجام فشار میاورند انتظار داشتیم که با شروع این دولت واقعا برجام آتش زده بشود این ذلت است که دشمنتان شمارا تحریم و تهدید و بهترینتان را هم ترور بکند و شما خواسته انها یعنی برجام را قبول کنید وقتی بنام معیشت مردم میخواهند چیزی بنام برجام را بدولت و ملت ایران تحمیل بکنند پس مردم باید به میدان بیایند و برجام را آتش بزنند
  • م_ ا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    بهزاد نبوی پیر ضدانقلاب ، اصلأ عددی نیست که با او مصاحبه میکنند
  • محبوب عسکری IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    عصبانیت طیف آمریکا طلب از این است هشت سال فرصت داشتن تامردم ایران را از ادامه انقلاب منصرف ومدال افتخار وطن فروشی خودرا به اربابانشان ثابت کنند
  • كريم IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    اي نبوي بي سواد مردم دارند نفس مي كشند اي كاسه از آش داغتر اگر شما افساد طلبان بگذاريد. همه كاستي ها به گردن قبلي ها هست و هرگز اين لكه هاي ننگ (اختلاسها و دزديها) از پرونده هاي كثيف شما افساد طلبان پاك نخواهد شد. مرگ بر سران فتنه 88 و همپالكي هايشان.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    نقشه راه ۲۰ساله کثیف اوباما(تله های برجامی ومذاکرات بیهوده)اتفاقا این سری( تله برجام،مذاکرات مجدد،بتن،تعلیق،پلمپ،گام به گام تحریم ورفع تحریم)برای ادامه کشتار(به نامردی،خیانت ،همدستی افسادطلبها وبقیه خائنین وشیفتکان استکبار....)وترور باقیمانده دانشمندان وفرمانده هانمان هستند،چون اینها فهمیده اند حریف سلاح ایمان فرماندهان مانمیشوند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    بهزاد نبوی کیه؟
    • سعید MD ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      بهزاد نبوی از سازمان مجاهدین (منافقین) بود که منافقانه خودش را انقلابی جا زد و در دوران رجائی مشاور ایشان شد و هر چه توانست به کشور ضربه زد
    • سعید MD ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      بهزاد نبوی از سازمان مجاهدین (منافقین) بودبعد به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ملحق شده و بعد هم منافقانه خودش را انقلابی جا زد و در دوران رجائی مشاور ایشان شد و هر چه توانست به کشور ضربه زد
  • م IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    بله دانستن حق مردم است پس بیایید تمام خراب کاریهای دولت روحانی را یک بار برای همیشه بیان کنید تا مردم بفهمند کسی که ادعا کرد باید با کدخدا رابطه برقرار کرد چه بلایی این کدخدا و و مجری آن یعنی دولت محترم روحانی بر سر مردم آوردند بله یکبار بیایید بگویید نتیجه مذاکره با کدخدا برای مردم چه بود که در طی هشت سال برای مردم رقم زد و دولت رئیسی در این 100 روز نتوانست رقم بزند. انصاف انصاف انصافًًً!!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    نبوی کجای این نظام و مملکت است که اظهار نظر میکنه؟؟
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    مرده متحرک و خائن تو مگر مدعی العموم مردم هستی؟؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    -علت اینکه بعداز(جنگ جهانی دوم وجنگ اتمی)فقط جنگهای سردونیابتی بوده وهست وجنگ اساسی رخ نداده وازدسیسه برای جنگهای کشورها چیزپایداری گیرشان نیآمده! -چون ابرقدرتها تجربه کردنند(فقط با نمایش وفروش سلاحهای پوشالینشون وباترور ونابودی قدرت وسلاح ایمان فرماندهان،دانشمندان ومردم )با کمترین هزینه به غارت واهدافشان رسیده ومیرسند!!!؟؟؟سند:نقشه راه ۲۰ساله کثیف داعشی اوباما(تله های برجامی،دون پاشی ومذاکرات بیهوده)! -اتفاقا این سری( تله برجام،مذاکرات مجدد،بتن،تعلیق،پلمپ،گام به گام دون پاشی،تحریم ورفع تحریم...)برای ادامه کشتار(به نامردی،خیانت،همدستی افسادطلبها،بقیه خائنین وشیفتگان استکبار....)وترور باقیمانده دانشمندان وفرماندهانمان هست. -چون اینها میدانندنه قدرت ایمان دارندو حریف سلاح ایمان فرماندهان،دانشمندان ومردم مانمیشوند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    مشکل ما با بهزاد و بهزادیان ،در نحوه نگاه است . در اینکه که خدا یا کدخدا ؟ . نمی خواهیم بگویم که خدا : یعنی حل تمام مشکلات از منبع لایزال او بی خرجی و زحمتی، که در مشیت الهی تلاش و تدبیر و شکست و پیروزی و تمام انچه در این دنیای سرپا رنگ هست ، ضبط و درج است . می خواهیم بگوییم پیوستن به خدا پیوستن به درستی و درست کرداری ، عقل و تدبیر ، تحمل و ایثار ، تلاش خستگی ناپذیر و صبر و ......است که رافع تمام غمها و دردهاست
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    کسانی لال بودند ودر دولت گذشته درمقابل تمام معضلات ومشکلات وکم کاریها دزدیها و....ساکت بودند را شفا داد حال مطالبه گر شدند ولی متاسفانه انها را کور کرد تا خدمات دولت جدید را نبینند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    یادم نمیرهدر دولت ها شمی بهزادخان در مصاحبه ای که از تلویزیونپخش شد ایشان می فرمودند که ما سر گرم زندگی بودیم که خبردار شدیم اقایون هر کس سهمی بدای خود بر داشته که ما هم برای عقب نماندن انچه سهمم بود گرفتم
  • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    9 0
    قابل توجهبهزاد نبوی و همدستانش: تحریم ها هیچگاه برداشته نخواهند شد و نفس راحت نخواهی کشید، حتی اگر رسما نوکر آمریکا شوید! مگر نوکر ها مجازند هرکاری بکنند؟ بله نوکر ها فقط تا وقتی به ارباب خدمت بکنند جیره و مواجب در حد بخور و نمیر دریافت میکنند و نه بیشتر. دلیل آن هم تمام عقب ماندگی های کشور از زمان قاجار تا بحال است. امر ساده ای است، مگر نه؟ ابله
  • محمدایوب IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    چلیک پیر چیزی که نفس مردم را بند آورده بوی تعفن شما اصلاح طلبان وطن فروش است. اول باید درباره انفجار حزب جمهوری وکشمیری. ونخست وزیری محاکمه بشی بعد حرف رایگان بزنی
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    حتی باید ازحلقوم(امثال روحانی ظریف نادان وتمام نفسدان وامتیازیهاگرفت وقطع کرد وبه مردم بدهند
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.
  • سوهان روح اصلاحات IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    از نگاه مهدی نصیری و اصلاحات، رفع تحریمها در گرو تسلیم و سازش ایران با غرب و آمریکاست، کشته مرده تحلیل‌های خام این جماعت هستم!
  • عزت MD ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    ریشه باور این اصلاحطلبها به غرب و امریکا چیست؟ چز خود کم بینی و احساس حقارت و بزرگ بینی غرب و غرب پرستی
  • حجت MD ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    وزارت خارجه حق ندارد که کلمه ای به حرف این اطلاحطلبهای غرب گدا و غرب پرست و ترسو را گوش کند این توصیه ها توصیه های شیطانی است
  • حجت MD ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    توصیه تکیه بر شیطان بزرگ شیطانی است
  • حجت MD ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    تکیه بر دشمن و امید نجات از دشمن از چه ذهنی تراوش می کند صد رحمت به گچ و سیمان
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    ایول یه حرف درست زد برجام نفس مردم را گرفت اگه این مشکل حل بشه مردم از دستش راحت شده یه نفسی کشیده به برجامیها وحامیانش یک ننگ پر نفس میفرستند
  • سینا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    در مورد این متن یک جمله بس است اینکه اصلاح طلبان ما رو ساده لوح فرض کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس