زلزله

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: برای واحدهای تعمیری آسیب‌دیده از زلزله اخیر در هرمزگان حدود ۵۰ میلیون تومان و برای واحدهای احداثی درمجموع ۲۵۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

به گزارش مشرق، شهریار نوری‌زاد در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده هرمزگان، گفت: زلزله اخیر در بخش فین بندرعباس باعث خسارت به ۳ هزار و ۱۷۵ واحد مسکونی شد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیاز به احداث و هزار و ۲۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیرات دارند که ۹۵ درصد این آمار در خصوص واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله زده قطعی است.

وی بیان کرد: برای واحدهای تعمیری حدود ۵۰ میلیون تومان شامل ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: برای واحدهای احداثی نیز در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان شامل ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و مبلغ ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پیشنهاد شده است که بعد از تصویب در هیئت دولت پرداخت آن آغاز می‌شود.

نوری زاده تاکید کرد: باتوجه به پیگیری‌های بنیاد مسکن و تأکید رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده محترم ولایت فقیه در بنیاد مسکن ما منتظر مصوبه نخواهیم بود و ماشین‌آلات جهت آواربرداری در روستاها مشغول به فعالیت هستند و عملیات اجرایی از روز چهارشنبه آغاز شده است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم جهت ارسال مصالح و آهن آلات مورد نیاز از طریق معاونت بازسازی بنیاد مسکن انجام شده است و ستاد بازسازی نیز در بخش فین بندرعباس راه‌اندازی شده است و در حال پایش کامل منطقه هستند تا هیچ واحدی از قلم نیافتد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: تشکیل پرونده متقاضیان برای ارائه تسهیلات از روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و پس از آنکه ابلاغ اعتبارات انجام شد افراد به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

وی در خصوص کاهش زمان ساخت واحدهای مسکونی با توجه به آغاز فصل سرما گفت: بهترین روش از طریق احداث اسکلت فلزی در مناطق زلزله زده است که باعث سرعت بخشیدن به کار بازسازی و احداث واحدهای مسکونی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: واحدهای آواربرداری شده به دو دسته تقسیم شده است به طوری که هزار واحد مسکونیکه قابل سکونت نیستند به فوریت در حال آواربرداری است و گروه دوم که واحدهای آن‌ها مقاومت بیشتری دارد را سریعاً آواربرداری خواهیم کرد که بخشی از مشکل مردم در این بخش حل شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    ی سر برین تو اون مناطق و ببینین واقعا توان پرداخت اقساط تسهیلات ندارن برای این دسته حتما باید فکری کنید از آخر بهمن اونجا جهنم میشه طفلک مردم مااااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس