مذاکرات

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند، گفت:تضمین‌های لازم در مذاکرات باید اخذ شود.

به گزارش مشرق، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز مذاکرات برجامی ایران با طرف‌های غربی از ۸ آذر، گفت: در این مذاکرات باید تضمین‌های لازم از طرف‌های غربی برای انجام تعهدات اخذ شود.

وی با بیان اینکه تجربه گذشته اجرای برجام نشان داد غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، ادامه داد: غربی ها در مذاکرات نشان داده اند که اروپایی ها نقش پلیس خوب و آمریکایی ها نقش پلیس بد را برعهده دارند. اروپایی ها بدون چراغ سبز آمریکایی ها حاضر به انجام تعهدات خود در برجام نیستند با توجه به سابقه بدی که اروپایی ها در مذاکرات برجام به جای گذاشته اند باید از این تجربه استفاده کرد و اگر قرار به توافق است حتما از آنها تعهدات لازم گرفته شود.

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه ایران همواره به تعهدات برجامی خود عمل کرده است و این غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها بودند که یک طرفه این قرارداد بین‌المللی را نقض کردند، تصریح کرد:باید از اروپایی ها تضمین لازم گرفته شود تا شاهد اتفاقات گذشته نباشیم.

آصفری با تاکید براینکه غربی‌ها به ویژه اروپایی‌ها باید به تعهداتی که در برجام داشته‌اند عمل کنند و سپس ایران به تعهدات خود عمل کند، اظهارداشت:  اگر اروپایی‌ها  اقدامی از ما خواستند باید اول آنها گام بردارند بعد ایران گام بردارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: یکبار اعتماد بی جهت به اروپایی ها تجربه شده است و این بار نباید بدون گرفتن چک سفید امضایی که ضمانت دارد به اروپایی ها اعتماد کرده و توافقی با آنها داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    نباید نسیه بدهیم تا دنبال تضمین از طرف بی تعهد ها باشیم معامله نقد.درمقابل هر عمل وگرفتن سند وشاهد عمل کنیم
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس