ازبکستان :ائتلاف به رهبری آمریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان است

عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان گفت که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا که مدت بیست سال در افغانستان حضور داشتند، مسئول وضعیت کنونی این کشور هستند.

به گزارش مشرق از طلوع نیوز، کاملوف رییس دستگاه دیپلماسی ازبکستان اعلام کرد که در چهل سال گذشته کشورهای قدرتمند نتوانسته اند مشکل افغانستان را حل کنند و نیروهای ائتلاف در قبال وضعیت کنونی افغانستان مسئولیت دارند.

وی افزود: اکنون برخی از کشورها پیشنهاد می‌کنند که ما در برابر پول هزاران مهاجر را بپذیریم این چه معنا دارد؟ ما نمی‌فهمیم.

وزیر امور خارجه ازبکستان همچنین تاکید کرد که هم اکنون طالبان یک قدرت بزرگ و بخشی از جامعه افغانستان است و تهدیدی برای کشورهای جهان به حساب نمی آید.

کاملوف خاطر نشان کرد: در حال حاضر طالبان یک قدرت بزرگ و بخشی از جامعه افغانستان است. طالبان هیج حمله تروریستی را در خارج از مرزهای افغانستان انجام ندادند، شما هیچ نمونه ای نمی بینید که طالبان در آسیای مرکزی، اروپا، ایالات متحده، جنوب آسیا و بخش‌های دیگر حمله‌های تروریستی را سازماندهی کرده باشند.

طالبان ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) کنترل کابل پایتخت افغانستان را در اختیار گرفت و ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) از تشکیل دولت موقت در این کشور خبر داد.

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت که طالبان به هیچ گروه مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستان اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان فعالیت‌های تروریستی انجام دهد.

وی افزود:  طالبان در حال تشکیل یک ارتش منظم است و از نظامیان حکومت پیشین نیز در این تشکیلات استفاده خواهد شد.

متقی تاکید کرد که داعش تهدید جدی برای افغانستان نیست و کابل در برابر این گروه اقدام جدی انجام داده و مانع فعالیت‌های داعش شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس