اردوغان: از جزئیات تولید مشترک سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ سخن نمی‌گوییم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه شب تأکید کرد که آنکارا و مسکو توافق کرده‌اند که جزئیاتی از تولید مشترک سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را بیان نکنند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی با "پدرو سانچز" نخست وزیر اسپانیا در آنکارا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره "جزئیات تولید مشترک سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ با مسکو"، گفت: درخصوص تولید مشترک سامانه اس ۴۰۰ با طرف روسی توافق کردیم که درباره جزئیات سخنی نگوئیم و به همین دلیل درحال حاضر نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم.

روسیه تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را ژوئیه ۲۰۱۹ (تیر ۹۸) و براساس توافقی که دسامبر سال ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) با آنکارا منعقد کرد، در اختیار ترکیه قرار داد.

روند تحویل سامانه دفاع موشکی روسیه به ترکیه موج تنش در روابط میان ترکیه و آمریکا شد، به طوری که واشنگتن از آنکارا خواست که در مقابل خرید سامانه پاتریوت ایالات متحده، از خرید سامانه اس ۴۰۰ صرف نظر کند.

آمریکا ترکیه را تهدید کرد که در صورت خرید سامانه اس ۴۰۰ قراداد تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ را لغو و آنکارا را تحریم کند.

اما در مقابل ترکیه بارها اعلام کرده است که مجهز شدن به سامانه اس ۴۰۰ مغایرتی با تعهد آنکارا به عنوان عضو ناتو نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • NL ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 1
    ترکیه در عمل متحد آمریکاست. آنوقت روسیه می خواد اطلاعات سری پدافند نظامی خودش رو به اسم تولید مشترک به ترکیه بده. عجیبه!
    • ی NL ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      بهش می گن تولید تحت لیسانس مثل انتقال تکنولوژی تولید پژو در ایران!
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 4
    افتخاری هم میکنه تولید روسیه رو با کمک روسیه مشترکا" مونتاژ و تولید کنند !!! خخخخخ قابل توجه پانترک های مجازی رجب ، خوشبختانه ایران سامانه های بومی ساخت خودش رو تولید میکنه ...رحب ترکیه چه ذوقی داره برای مونتاژ محصولات دیگران آنهم با شراکت روسیه ..! پوتین داره پوست موز زیر پای رجب اردوغان می‌گذاره تا اینجا هم خوب پیش رفته پوتین ! لیر ترکیه در حال سقوط بخاطر همین کارهای رجب متوهم
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      2 4
      قابل توجه پان فارس های مثل تو اون سیستم دفاعی که ازش صحبت میکنی رو هم یک تورک ساخته شما فارس ها هیچی از خودتون ندارین
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 1
      باشه بابا همه دنیا بد هستن ،فقط شما خوبید ما که گفتیم قطره فلج اطفال برای تیرانوزاروس رو هم شما ساختید.کل تاریخ آفرینش هستی دو دستی تقدیم شما حالا برو قرص فشارتو بخور.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 2
    تولید ....!!!!!؟؟؟؟؟ البته ممکنه تولید در روسیه و انتقال به ترکیه . این شد . خوب چرا از ما نخواست تا بهترش رو بهش بدیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس