آسمان ایران اسلامی خط قرمز نیروی پدافند هوایی ارتش است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: آسمان ایران اسلامی خط قرمز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این نکته مهم را بارها در میدان‌های عمل به دشمنان این مرز و بوم اثبات کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با حضور در دفتر فرمانده پایگاه شهید حسینی بیرجند با سرهنگ خلبان ظهوریان فرمانده جدید این پایگاه دیدار و گفت وگو کرد.

امیر پرویز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل روز افزون پدافند هوایی و نیروی هوایی اظهار داشت: با تعامل و هماهنگی عملیاتی دو نیروی هوایی و پدافند هوایی، با توان بالا از مرزهای هوایی کشور دفاع می کنیم و با هرگونه تهدید خارجی برخورد قاطع خواهد شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق خاطر نشان کرد: همراهی، همدلی و همکاری پدافند هوایی و نیروی هوایی موجب همپوشانی خوبی در ماموریت دفاع از آسمان کشور و دفاع مستحکم هوایی برابر تهدیدات شده و دشمن به خوبی درک کرده است که نمی‌تواند چشم طمعی به کشورمان و تعرض به آسمان ایران اسلامی داشته باشد.

وی افزود: آمادگی رزمی بالای نیروی هوایی و توان بالای رصد، شناسایی و انهدام اهداف دشمن توسط پدافند هوایی در کمترین زمان ممکن می تواند مکمل هم باشد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق تصریح کرد: رصد و پایش آسمان کشور به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و پدافند  هوایی ارتش در صورت نیاز برای دفاع همه جانبه آمادگی کامل دارد.

امیر پرویز امنیت پایدار امروز کشور را مرهون چشمان بیدار و تیزبین پدافند هوایی دانست و افزود: آسمان ایران اسلامی خط قرمز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این نکته مهم را بارها در میدان های عمل به دشمنان این مرز و بوم اثبات کرده ایم که ما همیشه هوشیار و آماده از آسمان خود دفاع می کنیم و پاسخ ما به دشمن متجاوز محکم، قاطع و کوبنده است.

وی تاکید کرد: ما امنیت حریم هوایی کشورمان را به بهترین شکل  ممکن تأمین می‌کنیم و هیچ تهدیدی را متوجه آسمان ایران عزیز ندانسته و فرزندان این مرز وبوم  اجازه نخواهند داد هیچ گونه تهدیدی متوجه میهن اسلامی و ملت عظیم الشان ایران شود.

در ادامه این دیدار فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند نیز در سخنانی گفت: پدافند هوایی ستون فقرات تأمین امنیت آسمان در هر کشوری محسوب می‌شود. در سال‌های دفاع مقدس، پدافند هوایی به عنوان یکی از فرماندهی‌ عملیاتی و مهم، زیرمجموعه‌ای از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به عنوان بازوی اصلی سازمان رزم برای صیانت از آسمان ایران اسلامی شناخته می‌شد.

سرهنگ خلبان ستاد امید رضا ظهوریان یکی از افتخارات ماندگار کارکنان پدافند هوایی را حماسه عاشورایی سایت راداری سوباشی دانست و افزود: پدافند هوایی در تمام صحنه نبرد و عملیات‌های دوران دفاع مقدس خوش درخشید و عملیات انجام شده توسط پدافند هوایی  بسیار ملموس، حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز بود. امروزه نیز یکی از افتخارات استثنایی پدافند هوایی حضور مقتدرانه برای امنیت فضای منطقه  است.

سرهنگ خلبان ظهوریان تصریح کرد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال فرصتی برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی بوده و هستند اما همواره با عنایت خاص پروردگار و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های معظم له ناکام مانده‌اند. امروزه نیز خوشبختانه  با حمایت‌های فرماندهی معظم کل قوا و با افزایش سطح آمادگی رزمی به چنان توانمندی در ابعاد مختلف دفاعی و پدافندی رسیده‌ایم که ایران اسلامی آمادگی پاسخ کوبنده به هر گونه اقدام نظامی علیه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فقیر هستم خیرعزیز ثواب رفتن به بهشت رو باکمک به من IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    5 1
    خیر عزیز بنده یه مدافع حرم هستم که الان بدترین جای کرمانشاه خونه اجاره کردم گریم میگیره بازن وبچه مریض واندک حقوق بریدم تورا به هرچی اعتماد واعتقاد دارین به دادم برسین به دادم برسن فریاد میزنم یه مسلمان پیدا نمیشه به فریاد من برسه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس