ناگفته‌هایی از مراسم تحلیف بایدن: چرا ترامپ شرکت نکرد؟

خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز در کتاب جدید خود نوشته که تصمیم دونالد ترامپ برای شرکت نکردن در مراسم تحلیف جو بایدن، در پی آگاهی یافتن از قصد سران وقت کنگره برای لغو دعوت از او، اتخاذ شد.

به گزارش مشرق، جاناتان کارل در کتاب "خیانت" در باره روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ که بخش هایی از آن به تازگی انتشار یافته، می افزاید: ترامپ در هشتم ژانویه (۱۹ دی ماه) و پی بازنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شورش کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه)، پس از آگاهی یافتن از قصد سران وقت کنگره شامل سناتور جمهوری خواه میچ مک کانل، برای لغو دعوت نامه از او، تصمیم خود را برای حضور نیافتن در مراسم تحلیف بایدن اعلان کرد.

ظاهرا پیام توئیتری ترامپ در باره تصمیم به حضور نیافتن در این مراسم، آخرین پیام او پیش از بسته شدن صفحه اش به دلیل انتشار پیام های تحریک کننده به حمله به ساختمان کنگره "کپیتول" در واشنگتن بوده و مک کانل رهبر وقت اکثریت جمهوری خواه سنا به علت نگرانی از تکرار رخدادهای خشونت بار ۶ ژانویه، قصد داشته ترامپ را از حضور در مراسم سوگند جانشین خود بازدارد.

کارل در کتاب خود نوشته است که مک کانل با این تصور که نمی تواند به ترامپ فرصت دیگری برای ایجاد اخلال در روند انتقال مسالمت آمیز قدرت در واشنگتن بده، قصد داشته در نامه مشترکی از سوی چهار رهبر کنگره، بازپس گرفتن دعوت از ترامپ را به آگاهی اش برساند. اما کوین مک کارتی رهبر وقت اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان، این طرح را به آگاهی ترامپ رساند که منجر به انتشار پیام توئیتری اش در باره عدم حضور در این مراسم شده بود.  

کارل در بخش های برگزیده این کتاب که در ای بی سی نیوز منتشر شده، افزوده است: ظاهرا ترامپ می خواسته شهروندان تصور می کنند که او به تنهایی چنین تصمیمی گرفته و نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده از هنگام خودداری اندرو جانسون در ۱۸۶۹ از حضور در مراسم آغاز به کار اولیسس گرانت جانشین خود در پی شکست در انتخابات، بوده که در پایان دوره اش از حضور در مراسم تحلیف جانشینش خودداری کرده است.

دفتر ترامپ تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده است.

 ترامپ به جای حضور در این مراسم، بامداد ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه) کاخ سفید را سوار بر بالگرد مارین وان به سوی اقامتگاه تفریحی خود در مارآلاگو در فلوریدا ترک کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس