رد جنجال آمریکا از سوی روسیه در زمینه تهدید موشکی علیه فضانوردان

روسیه اعلام کرده که اتهامات ایالات متحده علیه آزمایش موشک ضد ماهواره با واقعیت مطابقت نداردو روسیه خواستار نظامی‌سازی فضا نیست.

به گزارش مشرق، روسیه روز سه شنبه ادعای ایالات متحده مبنی بر اینکه فضانوردان مستقر در یک ایستگاه فضایی بین‌المللی به دلیل حمله موشکی ضد ماهواره این کشور تهدید شده‌اند را رد کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، آژانس فضایی «روسکاسموس» روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اولویت اصلی  ما تضمین امنیت بی قید و شرط خدمه فضایی بوده و هست.»

آژانس فضایی روسیه افزود که سیستم هشدار خودکار برای موقعیت‌های خطرناک به نظارت بر وضعیت به منظور جلوگیری و مقابله با همه تهدیدات احتمالی برای ایمنی ایستگاه فضایی بین‌المللی و خدمه آن ادامه می‌دهد.

مقام‌های آمریکایی در محکومیت این حمله تایید کردند که روسیه روز دوشنبه یک آزمایش ضد ماهواره‌ای انجام داد که در آن هزاران قطعه فضایی تولید شد.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «اوایل امروز، روسیه یک آزمایش مخرب موشک ضد ماهواره‌ای را علیه یکی از ماهواره‌های خود انجام داد. این آزمایش تاکنون بیش از ۱۵۰۰ قطعه مداری قابل ردیابی و صدها هزار قطعه کوچکتر تولید کرده است که اکنون منافع همه کشورها را تهدید می کند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیز از این آزمایش انتقاد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «روسیه با بی‌احتیاطی یک آزمایش مخرب موشک ضد ماهواره‌ای را علیه یکی از ماهواره‌های خود انجام داد.»هدف این موشک، یک ماهواره اطلاعاتی شوروی سابق در سال ۱۹۸۲ بود. تسلیحات ضد ماهواره تنها در اختیار چند کشور است و هند آخرین کشوری است که در سال ۲۰۱۹ چنین آزمایشی را انجام داده است.

«یوری شویتکین»، معاون کمیته دفاعی مجلس روسیه گفت که اتهامات ایالات متحده با واقعیت مطابقت ندارد. شویتکین گفت: «روسیه درگیر نظامی‌سازی فضا نیست. ما مخالف نظامی‌سازی فضا بوده و هستیم.»

پس از جنجال‌ غربی‌ها درباره آزمایش سلاح ضد ماهواره مسکو در فضا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که این کشور با موفقیت سامانه موشکی ضد ماهواره آزمایش کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس