کرونا نمایه

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند اظهار داشت: این طرح از اول آذر ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند اظهار داشت: این طرح از اول آذر ماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات طرح محدودیت‌های هوشمند یادآور شد: شنبه گذشته کلیات و جزئیات طرح یاد شده به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا رسید و مقدمات آن در حال آماده شدن بوده و از روز اول آذر عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مدارس به شیوه ترکیبی بازگشایی خواهند شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به الزامات پنج‌گانه طرح محدودیت‌های هوشمند، خاطرنشان کرد: اولین موضوع مربوط به کارکنان دولت است به طوری که از اول آذر با ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی همه کارکنان دولت و مؤسسات دولتی موظف هستند تا کارکنانشان با تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند.

ببینید:

فیلم/ انتقاد دلاوری از قانون منع تردد شبانه

فرهادی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کارکنان دولت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و عده کمی این تزریق را انجام نداده‌اند، خاطرنشان کرد:‌از ابتدای آذر از ورود چنین افرادی به محل کار باید جلوگیری شود و مرخصی بدون حقوق به آنها داده شود در وهله دوم اگر این کار ادامه پیدا کرد به عنوان غیبت محسوب شده و در مرحله سوم افراد به هیأت‌های بدوی تخلف کارکنان دولت برای انفصال از خدمت به مدت یک ماه ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه اساس طرح محدودیت‌های هوشمند سامانه و نرم‌افزارهای مختلف است ابراز داشت: برخی افراد ممکن است گوشی همراه یا گوشی هوشمند نداشته باشند در نتیجه کارت واکسن آنها و QR کدی که روی آن قرار دارد برای ارائه کفایت می‌کند و افراد برای دریافت آن باید به سامانه SALAMAT.GOV.IR وزارت بهداشت مراجعه کرده دریافت واکسن را درج و کد لازم را در گوشی خود ذخیره یا به صورت چاپ کرده ارائه کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات اجرای طرح هوشمند برای اصناف کشور متذکر شد: واحدهای صنفی، آموزشی، تجاری، مناسبتی و ترددهای بین‌استانی نیز در این طرح لحاظ شده به شکلی که اصناف به دو گروه تقسیم می‌شوند گروهی که پذیرش دو سویه دارند مانند رستوران‌ها، استخر،‌مراکز تفریحی، پاساژها  و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که ارائه خدمت می‌کنند باید هر دو طرف یعنی مشتری و کارکنان آنها واکسینه شده باشند.

فرهادی افزود: بقیه واحدها نیز باید کارکنان آنها واکسینه شده باشند مانند نانوایی‌ها که شاغلین آنها باید واکسینه شده اما این قانون برای خریداران گذاشته نشده است.

وی  با اشاره به محدودیت‌های طرح هوشمند در حوزه تردد بین‌استانی تصریح کرد: مقرر شده اولاً ممنوعیت برای کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند کماکان در شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی وجود داشته باشد اما آنهایی که واکسن را تزریق کرده‌اند می‌توانند به سامانه وزارت بهداشت واردشده و کدی را که در آن وجود دارد وارد کرده ضمن اینکه این سامانه به وزارتخانه‌های ارتباطات، کشور و بهداشت متصل بوده و چنین افرادی جریمه نخواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 29
    تامین اجتماعی هم واسه اونایی که نزدن بیمه رد نکنه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    71 2
    معنی واکسیناسیون اقناعی هم فهمیدیم شما اول بگو خطر واکسن نزده ها برای جامعه چیه بعد بیا اجباریش کن شمایی که واکسن زدی دیگه از چی میترسی؟علمی صحبت کنید نه اینکه همینجوری بگید باید همه بزنند تا پاندمی از بین بره در صورتی که خودتون هم بارها نقض همین ادعا را گفتید
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    62 3
    قرنطیه هوشمند غیر قانونی ست و خواهید دید که شکست میخوره مثل خیلی از کشورها که بعد از اعتراضات مردمی مجبور شدن عقب نشینی کنن
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      4 48
      نمیشه که منِ خانه نشین واکسن بزنم شما کارمند نزنی ویروس پخش نکن کارمند
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 0
      16:26 شما بی عقلها با تزریق واکسن به بدنتون باعث جهش ویروس میشید و تا الان نذاشتید این پاندمی ساختگی تموم بشه آرزوی مرگ برای شما جاهلها بهترین و درستترین آرزو هست زمین بدون نادانها جای بهتری برای بقیه ست
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      45 0
      حق سلب آزادی و ندارین آقا من نمیخواهم واکسن بزنم چون خودم دارو مصرف میکنم و تا حالام با همین روش مبتلا نشدم، اتفاقا مشکل برا اوناییه که چون واکسن میزنن فکر میکنن دیگه درامانن! اونی که واکسن نزده که بیشتر مراقب خودش هست که مبتلا نشه ...
    • رضا US ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      33 0
      ۱۶:۲۶ یکم مطالعه داشته باش یکم مقاله علمی بخون. طبق مقالات منتشرش ده واکسن زده ها هم کرونا میگیرن هم کرونا رو انتقال میدن فرقی نداره واکسن فقط به قول شما به درصد ناچیزی جلوی مرگ و میر رو میگیره ولی عوارض طولانی مدتش مشخص نیست که 3 سال بعد چه عوارضی میده
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 0
      باشه خانه نشین جان
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    36 0
    دریغ که جهانی تحمیق و‌استعمار میشود و یوغ بردگی فکری دشمنان بشر را به اسم علم می‌پذیرد .. این سناریوی انکزیستونی بوی کشتار میدهد .. ما واکسنی داریم که یک بار هم خطا نکرد و‌یک عارضه هم‌نداشت و یک فوتی هم نداد .. ابر دارو واکسن امام کاظم این شمایید که دانش خرد و واکسن گریز هستید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس